Da var alt montert sammen igjen, og endelig klart til oppstart igjen..
Spenningen var stor, og selv om den har stått snart en måned nå, så startet den nesten umiddelbart.
Lot den stå og godgjøre seg på tomgang en 10 minutters tid mens jeg fylte etter vann og sjekket etter oljelekkasjer.
Når den hadde blitt sånn passende varm tok jeg mot til meg og ga litt forsiktig gass. Den reagerte helt fint på rolige gassbevegeler, men med en gang jeg ga litt mer og litt kjappere, kom det en skikkelig ildkule opp gjennom forgasseren..
Og når jeg holder den på høyt turtall over en 3-4 sekunder, begynner det å putre heftig i eksosen, smeller og skyter og ligner ikke grisen.
Altså, så godt som ingen forskjell selv med nytt kjede heller.
Hadde en kamerat på besøk, som selv har en camaro med turbo, og han beroliget meg med at dette måtte være en bagatell siden den går så fint ellers. Ingen grunn til å rive av toppene eller andre store inngrep. Han mente det måtte være en justeringssak, enten tenning eller bensin-relatert. I tillegg syntes han at det høres ut som det er en relativt kvass kam her, for den har ikke helt den gangen som 70-talls smog-motorer vanligvis har.
Men det som er så pussig, er at den går mye finere og lettere med mer fortenning. Problemet er bare at den tåler ikke mer enn et par grader over 10 (grunninstilling) så starter den ikke, dvs. at den slår tilbake. Har jo tidligere sjekket at merket på sv.demperen stemmer, men dette virker litt snodig. Skal få lånt meg en slik justerbar lampe så jeg får sjekket den totale tenningen, og så må jeg dobbeltsjekke om dette merket virkelig er rett.
Så har jeg kjøpt meg en bensintrykksmåler, som jeg må motere. Hadde vært kjekt å vite om trykket er som det skal være.