Galaxie skrev:
Heisann.Ble interessert i det lakkfjerningsmiddelet du brukte. hvor drøyt var dette? hvor mange liter ca. gikk det med til bilen din?
Hei du
E trur e brukte ca 5 liter, men på min bil var det en haug med sparkel , gjikk med litt der da , mye unødvendig sparkling på dører , serlig overgang dør /bakskjerm.
må si meg fornøyd med dette stoffet, funger bra.
Første strøk: legg godt på med kost , dekk til med folie, slik at det ikke tørker og fordunster, hvis det tørker så smør på igjenn , la det vere på til du ser at lakken er skikkelig kokket, da klarer du klarlakken + lakken , dette er prøve og feile , dette ser du når du kommer i gang.
Strøk 2 : smør lik første laget og dekk til , da klarer du al grunning + litt sparkel , men du kan okså bruke en fin rondel eller noe anet som da kan ta sparkel med , hvis det er mye sparkel på en plass , ungå for mye sliping på metallet .Bruk en god skrape , gjærne av den typpen med blad, da får du best resultat , hvis du ser at det blir striper etter bladet , skift blad.
Eg brukte dette stoffet i kombinasjon med kalkblåsing, det er mange plasser det er fanskelig å skrape , f.eks invedig dør
Etter at du er ferdig med stripping så gå over med tynner eller no anet for å fjærne alt av rester etter stoffet , gå så over med tørsliping med pappir , ikke grovere en 240 .
tips: smør ikke på hele bilen på en gang , men ta f.eks noe av ei dør og noe av en skjærm i gangen , da går det radikt og
rist boksen mellom hver gang du smører på . BRUK VÆRNEUTSTYR, gummi hansker og Maske , det svir noe jevlig hvis du får det på deg
Dette fungerte bra på min bil og dens lakk, kan kansje variere litt på noen lakktyper, men e bruker det på deler som er pulverlakkert som skal
glassbåses , fungerer godt der også

lykke til
du kan ring på tlf 91565309 hvis du lurer på noe