AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1783 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 119  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 01:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 09. Feb 2006 00:34
Innlegg: 24
Bosted: Volda
Blackbird skrev:

Denne stripa spant jeg fra start til mål.
BEGGE bakjulene Svirre. :wink: :p

Poenget mitt var at i Ørsta burnes det masse og vi har det moro der.
Bra jeg tok med denne da:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)


Det er flere som spinn på begge hjula no. Ette å ha lært seg å overhale bakaksel... :wink:

Du skulle no hatt skilt på dinna blackbirden igjen, so du sleppe å kjøre feilhjulsdrift...

st-remy skulle no hatt seg en tur han også, stå på og få bilen klar :D

_________________
A Pontiac should have a Pontiac engine -- otherwise it's just a Chevy in drag.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 10:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Er det fortsatt samme drivet i restaureringa på Frei?
Holder dette tempoet blir bilen klar i god tid før sesongen. :thumbsup: =D>
Stå på.


I stand corrected Svirre.
Dette stemmer bedre tenker jeg:

Bilde

Det var tatt like før dette:

Bilde

Denne stripa spant jeg fra start til mål.
BEGGE bakjulene Svirre. :wink: :p

Poenget mitt var at i Ørsta burnes det masse og vi har det moro der.
Bra jeg tok med denne da:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)



Ja da :) e holder på eg , blåste meste av bilen i helga , vart selvsakt ikke ferdig , først rasa kompressoren, så va det på bøgda å lån seg ei presse, så gjikk e tom for kalk , så får e fortsett videre i morgen , det blir dyrt ta her , er ikke sikkert e har råa te å kjør te Ørsta brenn opp to ny dekk :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 12:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Flott det er like bra fremdrift ja.
Du kan jo halvere kostnadene ved å kjøre uten diffbrems, det har vert gjort der tidligere :P :P Hehe.............

Feilhjulstrekk? :^o Har vel ikkje hatt grevling jeg. :-k

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 12:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Flott det er like bra fremdrift ja.
Du kan jo halvere kostnadene ved å kjøre uten diffbrems, det har vert gjort der tidligere :P :P Hehe.............

Feilhjulstrekk? :^o Har vel ikkje hatt grevling jeg. :-k


:lol: he he kansje det,
Fant litt ekstra jobb etter blåsing rund front og bakrute , litt tynt blekk der ja , så eg kapper ut og sveiser in nytt , under sjassiplata var det også tynt , fikk en fra biltilsynet til å dokmentere fjærning av plata med bilde og greier, må vise bilen etter restaurering.
mulig eg klarer å legge på epoksi grunning på alt denne uka, men e har mye jobb i blåse skappet med å blåse alle delene til bilen , blir ikke arbeisledig e nei :)

Som eg skreiv tidliger så har eg mye jobb med dører og skjermer etter voltekt med vinkelsliper , det blir mye grunarbeid der ja før dem blir bra,
vurderte og skifte ut begge dørplatene og skjermer , men eg prøver å berge de , det har litt med kostnad å gjøre .

og til dere andre som restaurer bil , hold dere una vinkelsliper med kappe skive , det fins masse anet verktøy der kan bruke :wink: dette er godt råd :)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 14:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Heisann.Ble interessert i det lakkfjerningsmiddelet du brukte. hvor drøyt var dette? hvor mange liter ca. gikk det med til bilen din?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 19. Mar 2007 16:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Galaxie skrev:
Heisann.Ble interessert i det lakkfjerningsmiddelet du brukte. hvor drøyt var dette? hvor mange liter ca. gikk det med til bilen din?


Hei du
E trur e brukte ca 5 liter, men på min bil var det en haug med sparkel , gjikk med litt der da , mye unødvendig sparkling på dører , serlig overgang dør /bakskjerm.

må si meg fornøyd med dette stoffet, funger bra.
Første strøk: legg godt på med kost , dekk til med folie, slik at det ikke tørker og fordunster, hvis det tørker så smør på igjenn , la det vere på til du ser at lakken er skikkelig kokket, da klarer du klarlakken + lakken , dette er prøve og feile , dette ser du når du kommer i gang.
Strøk 2 : smør lik første laget og dekk til , da klarer du al grunning + litt sparkel , men du kan okså bruke en fin rondel eller noe anet som da kan ta sparkel med , hvis det er mye sparkel på en plass , ungå for mye sliping på metallet .Bruk en god skrape , gjærne av den typpen med blad, da får du best resultat , hvis du ser at det blir striper etter bladet , skift blad.
Eg brukte dette stoffet i kombinasjon med kalkblåsing, det er mange plasser det er fanskelig å skrape , f.eks invedig dør

Etter at du er ferdig med stripping så gå over med tynner eller no anet for å fjærne alt av rester etter stoffet , gå så over med tørsliping med pappir , ikke grovere en 240 .

tips: smør ikke på hele bilen på en gang , men ta f.eks noe av ei dør og noe av en skjærm i gangen , da går det radikt og
rist boksen mellom hver gang du smører på . BRUK VÆRNEUTSTYR, gummi hansker og Maske , det svir noe jevlig hvis du får det på deg

Dette fungerte bra på min bil og dens lakk, kan kansje variere litt på noen lakktyper, men e bruker det på deler som er pulverlakkert som skal
glassbåses , fungerer godt der også

:) lykke til
du kan ring på tlf 91565309 hvis du lurer på noe

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2007 01:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 09. Feb 2006 00:34
Innlegg: 24
Bosted: Volda
Blackbird skrev:
Flott det er like bra fremdrift ja.
Du kan jo halvere kostnadene ved å kjøre uten diffbrems, det har vert gjort der tidligere :P :P Hehe.............

Feilhjulstrekk? :^o Har vel ikkje hatt grevling jeg. :-k


Sorry, my bad, trudde den thunderbirden va FWD. men det var den vist ikkje.

E berre å finne seg nokre gamle dekk det st-remy, so slepp du den utgifta, og sparer på dei du har, vinterdekk ryk bra :D
fleire som gjer det, berre for å burne litt, eller mykje :wink:

_________________
A Pontiac should have a Pontiac engine -- otherwise it's just a Chevy in drag.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2007 17:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Takk for tipsene! kommer til å prøve dette.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 20. Mar 2007 20:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Fikk gjort litt i dag også , men arbeidslysta er ikke så stor fortiden.
det vart litt blåse støv i garagen så e måtte få ut :shock: , var temmelig kvit når e vart ferdig. :)
Starta med noe rust sveising , fant noe under sjassiplata og rundt
viduer , noe må det nå værra på den gammel bil`n. :)


Vedlegg:
Filkommentar: Kappet ut og sveist,klart for grunning og litt sparkel og sliping så blir det bra,
21.gif
21.gif [ 128.34 KiB | Vist 7858 ganger ]
Filkommentar: Her skal sjassiplata være , litt rust her da , så her er det bare kappe ut
20.gif
20.gif [ 115.94 KiB | Vist 7859 ganger ]
Filkommentar: Kappet ut og er klar for å bokke nytt stål og sveise inn , må være forsiktig her slik at taket ikke slår seg under sveising
22.gif
22.gif [ 113.91 KiB | Vist 7860 ganger ]
Filkommentar: Her er frontrute ramma fått litt rust
19.gif
19.gif [ 95.77 KiB | Vist 7861 ganger ]
Filkommentar: Her er litt av verktøyet e bruker til denne jobben , biltema har brukbart verktøy, og det er rimelig
23.gif
23.gif [ 132.14 KiB | Vist 7862 ganger ]

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mar 2007 18:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) fikk gjort litt igjenn da, latmarken sitt i litt enda, men får håpe han slipper taket snart, fikk sveist siste av rusthull og begjynte så smått med å legge på grunding og i den forbindelse så va e no litt uheldig da :twisted: sto oppe på en krakk for å legge på taket , krakken svikta , e på rygg , slo sprøyta i taket , bulk , halv liter grunding over hele meg :twisted: :twisted: :twisted: f... hakke spett og spae , og mye mere ,og rett i badekaret med alvorlig skuring , steike :evil: fikk no lagt det meste av gruninga etter vert.


Vedlegg:
Filkommentar: grunding er lakt, skal herde no ei stund , så blir det å legge på tre strøk med fyller
26.gif
26.gif [ 136.92 KiB | Vist 7822 ganger ]
Filkommentar: ferdig sveist og slipt , litt sparkel og sliping så blir dette bra det
25.gif
25.gif [ 108.77 KiB | Vist 7822 ganger ]
Filkommentar: kappet ut og lagde delen ferdig
24.gif
24.gif [ 113.6 KiB | Vist 7823 ganger ]

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mar 2007 22:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Kan ikkje vere stor den latmarken nei :D
Er det cantrust og syregrunning du bruker :?:
Er jo snart klar til montering igjen :thumbsup: :thumbsup:

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Mar 2007 23:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 17. Des 2006 02:44
Innlegg: 255
Bosted: Vestavdeg
Bra jobb med reparar st-remy! :thumbsup: :thumbsup:

_________________
Keith Hansen <><
'66 Mustang cab
'67 Chevelle
'68GTO
'69 Mach1
'71 C10
'95 GT cab


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2007 00:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Kan ikkje vere stor den latmarken nei :D
Er det cantrust og syregrunning du bruker :?:
Er jo snart klar til montering igjen :thumbsup: :thumbsup:


:) vart nå kurert for mere arbeid i dag ialefall , etter en halv liter med grunding hauet :)
Bruker syregrunding ja og nautrarust , skal på med 3 strøk med fyller nå i mårra.
klar te montering var vel å ta det hart i vell, :shock: nylig bynt heter det :) har i allefall 1 uke med blåsing av deler + grunding , så dette er ett langt lerett å bleke , kan hende e kommer på no galskap under veis også :wink: det for noe styling greier over netthinna her om da`n :roll:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2007 00:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
'69Mach1 skrev:
Bra jobb med reparar st-remy! :thumbsup: :thumbsup:


Ja :) det er vell best å gjøre det bra når en først holder på , mye jobb er det i allefall.

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 27. Mar 2007 20:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Ser ut til å bli bra det der :lol:
Skulle ønske catalinan var klar for fyller snart også :wink:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1783 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 119  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support