AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 11. Jun 2026 05:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 38  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 15:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

stilig bil.. lult med matt lakk.. Om du hadde skrevet ned fargene du har blanda i, samt vekttallet på hver farge hadde du hatt mulighet til å blande mer..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 20:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

69chevy skrev:
stilig bil.. lult med matt lakk.. Om du hadde skrevet ned fargene du har blanda i, samt vekttallet på hver farge hadde du hatt mulighet til å blande mer..

God idé men går nok ikke det når lakken er noe som bare står i en bøtte uten no info på..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Feb 2010 20:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ble skummel med den lakken! :D
du får senke hele bilen, og breie stålfelger.. kanskje en mild toning av rutene også, så ser det enda skumlere ut! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Mar 2010 06:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ferdig lakka og bilen i garasjen igjen :-) mmm sweet, kommer vel no bilder snart kjenner jeg meg rett.. :-p

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 07:59 
Avlogget
Get going
Get going

skjer der noe i garasjen din? :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 10:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

vi mangler bilder :shock: :lol: :shock:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 14:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Sant.... og jeg sku gjerne hatt no å ta bilder av. Foreløpig er det ikke helt sånn dessverre. Har tatt et litt roligere de siste to ukene etter at jeg tok meg litt ut på ekstra pussinga under lakkering. Driver å setter på listverk, og det tar mye tid siden listene blei malt røde på baksida under forrige lakkering...
Lakken er fortsatt ganske ruglete etter siste laget med klarlakk, prøver å polere den men har ikke helt teken. Er det noen som har no tips ? Blir veldig skjoldete også... Er det bare å ta det i flere omganger elr ? Bruker biltema polish (den gønne) og kjøpte meg den elektriske poleringsmaskina dems. Er det no mer jeg trenger ? Tenkte å ta en runde med brilliant wax´en dems etterpå men dette er upløyd mark for meg så tips mottas med takk.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 15:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

blir bra detta =D>

husqvarna 570 smr 01
honda cbr 600 f4 01

Lønn er som mensen ... den kommer en gang i måneden og varer i 5 dager. Og hvis den ikke kommer, ja, så ligger man jævlig dårlig an......

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 15:48 
Avlogget
Get going
Get going

wiss det er sån apelsin rugler nytter det ikkje å prøve og polere.
da må de vannslipes og polere opp etterpå det er ingen nybegynner jobb viss det er første gang du skal gjøre det.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 16:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

tror jeg ville styrt unna biltema sine poleringsstoffer, og heller kjøpt noe skikkelig stoff! koster litt, men du får som regel igjen for det i lengden! ;)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 23:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

halvor skrev:
tror jeg ville styrt unna biltema sine poleringsstoffer, og heller kjøpt noe skikkelig stoff! koster litt, men du får som regel igjen for det i lengden! ;)

Jeg har ingenting imot å betale det det koster for en bra voks, men denser jo ut til å komme bra ut her:
http://www.naf.no/Forbrukertester/Utsty ... t-er-best/

Veit ingenting om polering og er selvfølgelig mottagelig for tips og råd. Har fått litt matt lakk med litt fin sand konsistens, kanskje rundt 1500 papir, hvis det forklarer no. Ikke ruglete appelsinhud. Lakken er fint lagt på, ikke no sig og ikke appelsin hud. Er sånn at når man drar hånda over så kjenner man at det hefter litt på en måte, glir liksom ikke lett. Eneste er at det er litt dårlig dekk noen steder og jeg er litt redd for å gå på med rubbing ift å ta for mye. Skal det mer til enn polering elr ? Tipper jeg hadde fått dratt av alt ganske lett med et 1500papir, men er redd den blir for matt, elr er det bare å polere opp igjen ?

Kanke noen eksperter i Oslo området komma opp i garasjen i morgen og gi meg no tips a ?? hehe

Av det jeg polerte igår ble det mye bedre, problemet er egentlig skjoldene, sku likt å visst hvordan jeg kommer unna dem. Har jeg på for mye voks, for lite, venter jeg for lenge for kort på at den skal tørke, bruker jeg riktig poleringsverktøy (fille).... den type ting. Jaja, mye ord her nå...

Noen som veit om bra video på youtube som jeg kan lære litt av ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 26. Mar 2010 02:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Tar tid å sette på listverk og stæsj. Her er dagens innsats. Man ser jo at jeg ikke jobber med polering til daglig kan du si. Det panseret her er tatt en 5-6 ganger. En kompis var innom idag og mente at bilen godt kunne ha blitt godt over med litt våtsliping for å få bort ruheta i lakken. Men hva slags utstyr skal jeg bruke ? Sånne pads ?
Digg å se bilen med listverk på, blir mye mer helhet. Kommer til å funke med rødt interiør også, noe jeg har vært litt spent på.

Bilde

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Mar 2010 02:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fikk på litt mer idag :-) Begynner å ta form så det er jo digg ! Og JAMMEN PÅ TIDE !!

Noen som mener no angående å få bort ruheta i lakken elr ? Er det normalt å våtslipe etter lakkering ?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Mar 2010 10:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Om det er slik som på bilde her din nylakkede bil ser ut...

Å det i utgangspunktet IKKE skal være men matt overflate... :roll:

Da er vel den nakne sannheten at du nå erfarer hva det vil si å bruke en masse surt tjente kroner lakk,
å få ett elendig resultat som løses enklest med å slipe ned og lakke om igjen...

Vann Slipe med 2000 papir og rubbe og polere og sånn som de gjør på bilbyggerprogrammene på Discovery...
Det er en jobb for profesjonelle, med rett poleringsmaskiner og midler til formålet...

I mange tilfeller blir det også brukt spesiell lakk, og det skal slipes/rubbers etter bestemte tider etter sluttført lakking...

Så .... fram med vannslipe papiret og maskerings utstyr...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 29. Mar 2010 17:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Klart jeg vil ha matt lakk :-)
Poenget er at den er litt ru og jeg lurer på hvordan jeg skal få bort ruheta, og når jeg polerer så blir den skjoldete men bedre hver gang. Tenkte kanskje at det er en snarvei å gå over med våtslipe papir 1500 - 2000. Men hvis det er så vanskelig prøver jeg meg på et lite område først å ser hvordan det blir og går det ikke får jeg bare polere i vei og evt. sette bort våtsliping. Hva matthet angår er det viktig for meg at det er den matteste bilen i gata.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 561 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 38  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support