Hotrodder skrev:
The American Eagle skrev:
...og jeg har ikke planer om kollektiv drit så lenge.
Ikke for å spore av diskusjonen, men siden det handler endel om penger og prioriteringer her: Jeg sykler 2 km pluss tar buss 30 minutter hver vei til jobb hver dag året rundt. Det er ingen alternativer på morgenen, så dette er uansett vær & føre. Vi sparer masse penger slik, ift å ha to biler.
For meg står i realiteten prioriteringen mellom en bruksbil nr 2 eller en litt dyrere hobby, som hot rod byggingen nok er.
Går ut av døra en time før skolen begynner, og trenger ikke gå mer enn 10 min til T-banen, så jeg kan skjønne hvordan du har det. Men etter videregående begynner jeg mest sannsynlig på en skole litt unna byen (40 min eller noe) og når toget ikke kan stoles på blir bil det eneste alternativet.
Powerheia skrev:
Hei!
Her har du bil med rett antall sylindere, bakhjulstrekk, veteran = billig forsikrkring og årsavgift, og du har 30000 til overs. Denna er helt lagelig å kjøre hele året med..
Og så ser den jo mye bedre ut enn den "Japse" forden..
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21010975Den var neimen ikke dum! Bare synd det var automat.
Tom K skrev:
Hvorfor skal den stå inne om vinteren ? bilen er laget for å kjøre hele året, understellbehandling og piggdekk + hyppig vask så er bilen like fin hele året
Sånn som økonomien er nå tviler jeg på at jeg klarer å vedlikeholde en så gammal bil, er egentlig det jeg mener. jeg mener, ting går jo mer i stykker på en 40 år gammel bil.
blazerteam skrev:
Hotrodder skrev:
blazerteam skrev:
Når bilene er i bruk,går det senere med forfallet og.Å dessuten.Skal alle som har lyst på amerikansk bil få høre at de trenger garasje,så er det mange som faller fra.Nei,la oss få bilene ut der de er bygd for å være...på veien..

Jeg hadde i hvertfall aldri kjøpt meg en over 20 år gammel PEN bil uten å ha tilgang til carport eller garasje. Og jeg snakker av erfaring. Jeg var effektivt vaksinert mot amcars i 15 å pga et ulykkelig kjøp gjort i ungdommelig overmot med lånte penger. Fikk omtrent vondt i mangen bare jeg så et blad.
For de aller fleste yngre entusiaster i dag handler det om penger, og er man i arbeid, kan man regne med en inntekt MINST som den man har nå i årene frmeover. Det vil igjen si at har man spart 20000 i år, har man minst 40000 på kontoen til neste år, minst 60000 om to år, minst 80000 om 3 år osv osv.
Jeg sier ikke at han ikke bør. Jeg sier tenk deg NØYE om og husk at du har MER penger om bare 1 år!
Så får jo trådstarter vurdere selv.
Når man ser på utvalget av det som selges i norge,er det ikke mange billige amerikanske biler å velge i.Men hva er billig,og hva er solid nok til å stå ute hele året..?.
En solid en eiers bil fra California,vil nok holde seg bra noen år uansett om den står ute.Tectylerer man den jevnlig på de mest utsatte punktene,skal det til å med være mulig å bruke den i områder det saltes og.
Tar man en bil som har vært brukt før en vinterdag,vil forfallet selvsagt skje raskere.
Men bilhold er ikke spesielt lønnsomt her til lands uansett.Man vil jo tape penger på en bil som går i ur å skur uansett.
Ja, bilhold i Norge er et tapsprosjekt...