AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 24. Apr 2026 17:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 15:05 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Oi, oi. Mange svar her, takker for det :)

S10 er ikke av interesse nå iallefall (har ikke lyst på pickup), ellers frister det ikke med en alt for gammel bil da jeg føler jeg ikke kan ta vare på den skikkelig enda. Skal jeg ha en god gammaldags amerikaner så skal den skinne, og stå godt og varmt inne under kalde vinter'n.

Tenkte egentlig på noe produsert etter 1990, og er jo litt Corvette-mann, men Corvette fra den perioden er for dyrt, og finnner ingen Camaroer derfra som er til salgs, blir kanskje lettere til sommeren. Så også på Dodge Stealth, men igjen...for dyr.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 15:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

blazerteam skrev:
Når bilene er i bruk,går det senere med forfallet og.Å dessuten.Skal alle som har lyst på amerikansk bil få høre at de trenger garasje,så er det mange som faller fra.Nei,la oss få bilene ut der de er bygd for å være...på veien.. :wink:

Jeg hadde i hvertfall aldri kjøpt meg en over 20 år gammel PEN bil uten å ha tilgang til carport eller garasje. Og jeg snakker av erfaring. Jeg var effektivt vaksinert mot amcars i 15 å pga et ulykkelig kjøp gjort i ungdommelig overmot med lånte penger. Fikk omtrent vondt i mangen bare jeg så et blad.
For de aller fleste yngre entusiaster i dag handler det om penger, og er man i arbeid, kan man regne med en inntekt MINST som den man har nå i årene frmeover. Det vil igjen si at har man spart 20000 i år, har man minst 40000 på kontoen til neste år, minst 60000 om to år, minst 80000 om 3 år osv osv.
Jeg sier ikke at han ikke bør. Jeg sier tenk deg NØYE om og husk at du har MER penger om bare 1 år!
Så får jo trådstarter vurdere selv.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 16:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Skjønner hva du sier, men jeg har fortsatt ingen garasje før jeg flytter hjemmefra. Og det blir kanskje til og med etter studiene, og jeg har ikke planer om kollektiv drit så lenge.

Derfor jeg hadde sikta meg ut noe sånt:
http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=20903615

Ja, jeg veit at den ikke er særlig amerikansk (masse deler fra Mazda osv) :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 17:46 
Avlogget
Get going
Get going

Hva med denne da ?? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... de=5523974 faen så mye bedre bil enn enn Ford Probe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 17:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Har fortsatt ikke noe sted den kan stå om vinter'n, og har ingen ønsker om å bruke alle pengene mine på noe som kommer til å gå i stykker fordi jeg ikke kan ta vare på det skikkelig.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 19:14 
Avlogget
Get going
Get going

Hvorfor skal den stå inne om vinteren ? bilen er laget for å kjøre hele året, understellbehandling og piggdekk + hyppig vask så er bilen like fin hele året

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 19:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei!
Her har du bil med rett antall sylindere, bakhjulstrekk, veteran = billig forsikrkring og årsavgift, og du har 30000 til overs. Denna er helt lagelig å kjøre hele året med..
Og så ser den jo mye bedre ut enn den "Japse" forden..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21010975

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 19:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

The American Eagle skrev:
...og jeg har ikke planer om kollektiv drit så lenge.

Ikke for å spore av diskusjonen, men siden det handler endel om penger og prioriteringer her: Jeg sykler 2 km pluss tar buss 30 minutter hver vei til jobb hver dag året rundt. Det er ingen alternativer på morgenen, så dette er uansett vær & føre. Vi sparer masse penger slik, ift å ha to biler.

For meg står i realiteten prioriteringen mellom en bruksbil nr 2 eller en litt dyrere hobby, som hot rod byggingen nok er.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 09. Mar 2010 21:41 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Hotrodder skrev:
blazerteam skrev:
Når bilene er i bruk,går det senere med forfallet og.Å dessuten.Skal alle som har lyst på amerikansk bil få høre at de trenger garasje,så er det mange som faller fra.Nei,la oss få bilene ut der de er bygd for å være...på veien.. :wink:

Jeg hadde i hvertfall aldri kjøpt meg en over 20 år gammel PEN bil uten å ha tilgang til carport eller garasje. Og jeg snakker av erfaring. Jeg var effektivt vaksinert mot amcars i 15 å pga et ulykkelig kjøp gjort i ungdommelig overmot med lånte penger. Fikk omtrent vondt i mangen bare jeg så et blad.
For de aller fleste yngre entusiaster i dag handler det om penger, og er man i arbeid, kan man regne med en inntekt MINST som den man har nå i årene frmeover. Det vil igjen si at har man spart 20000 i år, har man minst 40000 på kontoen til neste år, minst 60000 om to år, minst 80000 om 3 år osv osv.
Jeg sier ikke at han ikke bør. Jeg sier tenk deg NØYE om og husk at du har MER penger om bare 1 år!

Når man ser på utvalget av det som selges i norge,er det ikke mange billige amerikanske biler å velge i.Men hva er billig,og hva er solid nok til å stå ute hele året..?.

En solid en eiers bil fra California,vil nok holde seg bra noen år uansett om den står ute.Tectylerer man den jevnlig på de mest utsatte punktene,skal det til å med være mulig å bruke den i områder det saltes og.

Tar man en bil som har vært brukt før en vinterdag,vil forfallet selvsagt skje raskere.

Men bilhold er ikke spesielt lønnsomt her til lands uansett.Man vil jo tape penger på en bil som går i ur å skur uansett.

http://www.bangshift.com/

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 14:44 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hotrodder skrev:
The American Eagle skrev:
...og jeg har ikke planer om kollektiv drit så lenge.

Ikke for å spore av diskusjonen, men siden det handler endel om penger og prioriteringer her: Jeg sykler 2 km pluss tar buss 30 minutter hver vei til jobb hver dag året rundt. Det er ingen alternativer på morgenen, så dette er uansett vær & føre. Vi sparer masse penger slik, ift å ha to biler.

For meg står i realiteten prioriteringen mellom en bruksbil nr 2 eller en litt dyrere hobby, som hot rod byggingen nok er.

Går ut av døra en time før skolen begynner, og trenger ikke gå mer enn 10 min til T-banen, så jeg kan skjønne hvordan du har det. Men etter videregående begynner jeg mest sannsynlig på en skole litt unna byen (40 min eller noe) og når toget ikke kan stoles på blir bil det eneste alternativet.
Powerheia skrev:
Hei!
Her har du bil med rett antall sylindere, bakhjulstrekk, veteran = billig forsikrkring og årsavgift, og du har 30000 til overs. Denna er helt lagelig å kjøre hele året med..
Og så ser den jo mye bedre ut enn den "Japse" forden..

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21010975

Den var neimen ikke dum! Bare synd det var automat.

Tom K skrev:
Hvorfor skal den stå inne om vinteren ? bilen er laget for å kjøre hele året, understellbehandling og piggdekk + hyppig vask så er bilen like fin hele året

Sånn som økonomien er nå tviler jeg på at jeg klarer å vedlikeholde en så gammal bil, er egentlig det jeg mener. jeg mener, ting går jo mer i stykker på en 40 år gammel bil.
blazerteam skrev:
Hotrodder skrev:
blazerteam skrev:

Når man ser på utvalget av det som selges i norge,er det ikke mange billige amerikanske biler å velge i.Men hva er billig,og hva er solid nok til å stå ute hele året..?.

En solid en eiers bil fra California,vil nok holde seg bra noen år uansett om den står ute.Tectylerer man den jevnlig på de mest utsatte punktene,skal det til å med være mulig å bruke den i områder det saltes og.

Tar man en bil som har vært brukt før en vinterdag,vil forfallet selvsagt skje raskere.

Men bilhold er ikke spesielt lønnsomt her til lands uansett.Man vil jo tape penger på en bil som går i ur å skur uansett.

Ja, bilhold i Norge er et tapsprosjekt...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 15:37 
Avlogget
Get going
Get going

automat er vell ikkje noe problem.
da kan du jo slappe meir av når du kjører og konsentrere deg bedre om ting som skjer i trafikken. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 16:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Automat er for late folk som ikke kan gire selv :P

Den første bilen er nesten nødt til å ha manuelt gir, hvis ikke kommer jeg aldri til å kjøre manuelt igjen, noe som er mye morsommere :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 16:17 
Avlogget
Get going
Get going

Den Mustangen var jo ganske billig da, du kan jo kjøpe den og bytte ut automatkassa med ei manuell

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 16:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Ja, det er jo ikke en dum ide. Noen som aner hvor mye en sånn konvertering koster?

En ting til: En del her sier at det ikke er noe problem å ha en gammal bil stående ute om vinteren. Er det med andre ord mulig å eie f.eks en '69 mustang uten tilgang til garasje?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Mar 2010 17:11 
Avlogget
Get going
Get going

Alt er mulig, bilen tar nok ikke skad av å lagres ute, sørg bare for at det ikke blir fukt inne i bilen og star den gjerne opp en gang i uka å la den gå seg varm og god, kan jo også pakkes inn i pressenning

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support