AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:49

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1783 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 119  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2007 11:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Fender flares mener jeg de kalles.
Kjøpte de i sin tid (93?) av Amerikanske bildeler.
De fungerer meget bra mot dritt og steinsprut bak hjulene.
De foran hjulhusene er de originale T/A fender flares.
Det finnes/fantes også noen skjermbreddere til desse bilene som gikk over hele hjulåpningen. Flares både foran og bak + stykket mellom de.
Mener de var laget i glassfiber. Etter min mening så ikke de ut i tåka, men det er en smaksak.
Du får satse på klar bil til Mai.
Det skal ligge igjen mye brent gummi i Ørsta siste helga i Mai :twisted: :twisted:

Bilde


Hei du :)

T/A fender flares var navnet ja , jo eg er på utkjikk etter ett sett av de helt rundt .
:lol: e tenker nok at det blir igjenn noe gummi etter denne helga ja :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2007 12:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
De flarene er ikke vanskelig og få tak i. De blir laget nye blant annet ,men regn med til passning. Og ikke glem å få med lista som ligger mellom karroseri og flaren.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2007 14:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Roar skrev:
De flarene er ikke vanskelig og få tak i. De blir laget nye blant annet ,men regn med til passning. Og ikke glem å få med lista som ligger mellom karroseri og flaren.


:) Hei Roar
har du noe priser på det stæsjet der da :?:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2007 14:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Jan Roar skrev:
Har dårlig erfaring med dette på bakhjula .........

Ved real dekkvarming er plastikk noe dritt - mine smelta :evil:


Har ikkje merka noe slikt på mine, de er ikkje av glassfiber.
Beste burnout Sunnmørstreffet 04 burde attestere real dekkvarming :!:

Er ikkje heilt sikker men trur bilen min er bak røyken her:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)

Bilde


Jeg kjøpte for mange år siden lignende pakninger fra Eiker, jeg mener de var tenkt til biler med utenpåliggende skjermer :?:
De passet godt til dette formålet og jeg synest å huske de ble kjøp da jeg ikke fikk fatt i originale.
Har også sett slike (originale?) pakninger på ebay i senere tid.

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2007 15:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Jan Roar skrev:
Har dårlig erfaring med dette på bakhjula .........

Ved real dekkvarming er plastikk noe dritt - mine smelta :evil:


Har ikkje merka noe slikt på mine, de er ikkje av glassfiber.
Beste burnout Sunnmørstreffet 04 burde attestere real dekkvarming :!:

Er ikkje heilt sikker men trur bilen min er bak røyken her:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)

Bilde


Jeg kjøpte for mange år siden lignende pakninger fra Eiker, jeg mener de var tenkt til biler med utenpåliggende skjermer :?:
De passet godt til dette formålet og jeg synest å huske de ble kjøp da jeg ikke fikk fatt i originale.
Har også sett slike (originale?) pakninger på ebay i senere tid.


:D vart litt røk der ja , stilig :lol:

Eg kan vell lage noen i metal også da, og sparkle dem igjenn, åssen har det vert med dørstokk i mellom :roll: begjynner å ta av her no #-o

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 04. Mar 2007 16:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Fender flares?
Sjekk her:

http://www.parts123.com/parts123/yb.dll?parta~partsort

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2007 00:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) litt oppdatering, fikk gjort litt i helga også , nå er bilen snart klar til
utvendig blåsing, skal ut med front og bakrute i morgen , samt av med frontstykket, fann ikke noe rust no heller , håper at det fortsetter slik, sparer en masse arbeid, men e kommer vel til å skifte skjermer , grovslipt og masse bulk , dørene kan vel berges med vanvitig med sparkling, skal sjekke pris på nye dørplater, ellers er dørene rustfri.

Under er trur eg også den er rust fri , ser ikke noe enda iallefall.
detta ser jevlig bru ut :DD

Dette må anses som et bra prosjekt å starte på :DD


Vedlegg:
10.gif
10.gif [ 144.87 KiB | Vist 8261 ganger ]
Filkommentar: slipper sveising her ja, kjempegreier
11.gif
11.gif [ 155.23 KiB | Vist 8261 ganger ]
Filkommentar: Helt rustfritt, trudde kansje det skulle dokke opp noe her.
12.gif
12.gif [ 118.16 KiB | Vist 8262 ganger ]
14.gif
14.gif [ 146.29 KiB | Vist 8262 ganger ]
Filkommentar: Det er trankt i garagen , skulle hatt bedre plass. fant litt overflate rust på frontstykket , men det var så lite at klarer å fjærne det med stålbørst.
15.gif
15.gif [ 135.97 KiB | Vist 8261 ganger ]

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2007 00:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
en litt artig sak er at flaren faktisk virker. Normal pris ligger på rundt 6000 med lista. Men de har også blitt laget i Sverige og de er billigere. Tipper de kan skaffes for rundt 3000 hvis man leter litt men regn med tilpassning.Vet vel om 2 brukte bak nå, med litt feil som kan brukes
Ser bra ut bilen din remy.


Sist endret av Roar den Man 05. Mar 2007 00:36, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2007 00:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Roar skrev:
en litt artig sak er at flaren faktisk virker.
Ser bra ut bilen din remy.


Hei Roar :) Ja det ser unormalt bra ut , e var sikker på at e skulle finne noe rust, ingen ting enda, men det var synd med dørene og skjæremer , men noe må det være på en gammel bil.

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2007 04:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Kjekt å ikkje finne meir arbeid \:D/ \:D/ \:D/
Klar til Vårmønstring 1 Mai da?
Har du tenkt noke på ka turboer du skal bruke og bensintilførsel?
Kan bli spennende dette.

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 05. Mar 2007 10:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Blackbird skrev:
Kjekt å ikkje finne meir arbeid \:D/ \:D/ \:D/
Klar til Vårmønstring 1 Mai da?
Har du tenkt noke på ka turboer du skal bruke og bensintilførsel?
Kan bli spennende dette.


Hei du.
Vi får se om vi klarer det da, men det er mye jobb igjen , har jo nylig begjynt, det arbeidet som står igjen er tidkrevende, skal også skifte fjærer rundt om, foringer på hele bilen ,ut med motor og kasse , slik at eg får blåse og lakker motor rom, mye jobb med justere dører og skjæremer , skimse opp fronten , akurat det er mye jobb. Så har vi mye grunnarbeid, etter å ha blåst med kalk , så må e gå over med slipeklossen før e legger på grunning, så blir det sparkling og sliping, e trur eg trøyer meg en stund. Med at bilen er såpass bra , så gjør eg dette nøye , slik at den varer i mange år.


Når det gjelder turbo/intercooler så er eg på leting etter engnet stoff, må også bygge underspyling, når det gjelder det , så tenkte eg å skaffe meg dyser som åpner ved feks 1-1,5 bar slik at man har bra olje trykk ved tomgang, men motorn blir bygd til vinteren tenkter eg , stresser ikke med det no, mye jobb å bygge en slik motor , det er trankt om plassen, e har lyst te å beholde old`sen som motor, artig motor dette , bra dreimoment i
utgangs punktet, men det skulle ha vert 4 bolta da, men eg har jo muligheten til sette inn en forsterkning ramme, men vi får se hva deler vi klarer å trylle fram utover sommeren og høsten

Har også diesel dyret til Marion også som trenger opprustning, der er det
rust , den saken er klar ( nissan laurel 1990 mod) så har nokk å henge fingran i :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Mar 2007 23:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) litt oppdatering igjen da, har vert litt slappfisk i noen dager no , men noe har e da fått gjort , motor , gier , ruter, forstilling er ute, e rengner med å ta ned baksillinga og ramma i morgen , e regner med å starte å blåse i helga , e må sette opp teltet først også, så da får e se hvor langt e kommer med arbeidet.


Vedlegg:
16.gif
16.gif [ 144.85 KiB | Vist 8134 ganger ]
17.gif
17.gif [ 137.49 KiB | Vist 8134 ganger ]
18.gif
18.gif [ 118.2 KiB | Vist 8133 ganger ]

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 16. Mar 2007 00:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Her har det skjedd mye på kort tid, du e et riktig arbeidsjern.Bilde
Bilen ser jo utrolig rustfri og bra ut, til å være gammel Norsk bil.
Blir spennede å følge fortsettelsen.

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Mar 2007 20:22 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 09. Feb 2006 00:34
Innlegg: 24
Bosted: Volda
Er ikkje heilt sikker men trur bilen min er bak røyken her:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)

Bilde

Ikkje for å ødelegge tråden, men må nok skuffe deg Ingar, det er nok ein Undertun diesel burnout dette :D Ser Pickupen inni røyken der...

Eg syns dette var ei heilt ok alternativ for å ta vare på bakskjermane
Bilde

_________________
A Pontiac should have a Pontiac engine -- otherwise it's just a Chevy in drag.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Mar 2007 22:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Er det fortsatt samme drivet i restaureringa på Frei?
Holder dette tempoet blir bilen klar i god tid før sesongen. :thumbsup: =D>
Stå på.


I stand corrected Svirre.
Dette stemmer bedre tenker jeg:

Bilde

Det var tatt like før dette:

Bilde

Denne stripa spant jeg fra start til mål.
BEGGE bakjulene Svirre. :wink: :p

Poenget mitt var at i Ørsta burnes det masse og vi har det moro der.
Bra jeg tok med denne da:
(Iallefall en burnout fra sunnmørstreffet 04)

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1783 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 119  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support