Blackbird skrev:
Kjekt å ikkje finne meir arbeid
Klar til Vårmønstring 1 Mai da?
Har du tenkt noke på ka turboer du skal bruke og bensintilførsel?
Kan bli spennende dette.
Hei du.
Vi får se om vi klarer det da, men det er mye jobb igjen , har jo nylig begjynt, det arbeidet som står igjen er tidkrevende, skal også skifte fjærer rundt om, foringer på hele bilen ,ut med motor og kasse , slik at eg får blåse og lakker motor rom, mye jobb med justere dører og skjæremer , skimse opp fronten , akurat det er mye jobb. Så har vi mye grunnarbeid, etter å ha blåst med kalk , så må e gå over med slipeklossen før e legger på grunning, så blir det sparkling og sliping, e trur eg trøyer meg en stund. Med at bilen er såpass bra , så gjør eg dette nøye , slik at den varer i mange år.
Når det gjelder turbo/intercooler så er eg på leting etter engnet stoff, må også bygge underspyling, når det gjelder det , så tenkte eg å skaffe meg dyser som åpner ved feks 1-1,5 bar slik at man har bra olje trykk ved tomgang, men motorn blir bygd til vinteren tenkter eg , stresser ikke med det no, mye jobb å bygge en slik motor , det er trankt om plassen, e har lyst te å beholde old`sen som motor, artig motor dette , bra dreimoment i
utgangs punktet, men det skulle ha vert 4 bolta da, men eg har jo muligheten til sette inn en forsterkning ramme, men vi får se hva deler vi klarer å trylle fram utover sommeren og høsten
Har også diesel dyret til Marion også som trenger opprustning, der er det
rust , den saken er klar ( nissan laurel 1990 mod) så har nokk å henge fingran i
