AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 19. Apr 2026 11:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 22. Feb 2007 17:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei ! Siden det har vært endel diskusjoner om bruk av ro-ro/container ved import av bil ifra USA, deler jeg herved min erfaring .
2003 tok jeg inn en 1972 Lincoln Mark IV ifra Virginia . Vogna ble kjøpt ved hjelp av en svenske som har bodd der borte i 20 år, og som har sendt over flere hundre biler ! Allt ble ordnet via ham, og absolutt allt gikk smurt ! :D Fra østkysten gjelder kun RO-RO ! Fra vestkysten ( California ) går det mest i Container . Gjerne 3 stk, med en i høyden ! Dette for å spare fraktutgifter ! Vedrørende skader , så er det flest skader på biler sendt i container, men fordelen er at her kan du fylle på med allt du vil av deler ! Ved RO-RO frakt må ingenting ligge løst, altså ingen deler etc. må sendes med bilen ! Nesten tom tank, og IKKE brannslukkingsapparater el.lign ! ( Min vogn ble sendt med orginale felger+hjulkapsler i baggasjerummet +litt extra bremsevæske ! Vet ikke hvordan han fikk det til, men det lå der når jeg henta vogna i G.borg !! 8) Jeg brukte Wallenius Wilhelmsen, og det tok nøyaktig 16 dager ! Fikk tlf. fra de på fredag, og henta vogna tirsdag 18 feb. 2003. Tok bussen til G.borg, og taxi til Frihamnen. Etter besøk på tollkontoret, var det ned til utlevering på kaia . Sjekket at vogna var hel og ingen skader, VIKTIG ! Finner du skader ETTER at du har dratt, vel,da har du dratt ! Skjønner ?
Allt var i skjønneste orden, vogna startet med en gang, så etter bensinfylling på kaia, ( Den VAR tom ! ), kjørte jeg hjem via Svinesund tollen. Viktig og stoppe der, he,he ! 40 mil hjem uten problemer ! Måtte jo fylle litt drivstoff+kaffe så alle kunne se hvor fin bil jeg hadde kjøpt ! :D SÅ enkelt kan det gjøres ! Hilsen lykkelig eier av fullsizer luxus bil ! Freddy

Vedlegg:
72lincoln06.jpg
72lincoln06.jpg [ 60.78 KiB | Vist 5596 ganger ]

Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Feb 2007 00:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Velkommen hit,
godt med mere information, og bilder, veldig fin bil du har der.

Jan

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Feb 2007 11:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Takk,Jan ! :D
Beste bilen jeg har hatt ! Men den er TØRST ! Men alle hobbyer koster penger ! 8) Min økonomisjef ( Rødt hår og hissig ! ) var veldig negativ til kjøpet , men nå heter det plutselig VÅR bil ! :roll: Ja,ja hvem har sagt at kvinner er lette at forstå ? Klart en voksen man må ha mange leker !
4 biler og campingvogn+dobbelt sett med verktøy ! :D

Så,hvordan er det å være dansk i Norge da ! 8)

Freddy

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Feb 2007 14:06 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Hahaha.

det var det samme med kona mi, nu er det pludselig hendes bil, til trods for at hun inget førekort har.

At være dansk i norge, er betydeligt, bedre end at være dansk i sverige.

vet ikke hvorfor, men alle jeg kender i sverige, tror at jeg har litervis af sprit, og øl, hjemme.

bedre i norge, her kan jeg tale dansk, og alle skjønner hvad jeg siger.

samt amcar miljøet, er mere åbent her end i sverige.

Jan

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 01. Mar 2007 13:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Merkelig dette med dansker, svensker og nordmenn.
Mitt personlige intrykk er at nordmenn oftest går fint sammen med både svensker og dansker, men at dansker og svensker liksom ikke "passer" helt sammen..?
Svensker skjønner dessuten ikke dansk, som du var inne på.

Men når det er sagt, har jeg hittil opplevd bilmiljøet som et "fristed" hvor dette med nasjonalitet er helt underordnet.

Tyskerne er (av alle) de mest "politisk korrekte" hot rod byggerne. I sverige har mange rodder Volvo spindler, Volvo bakaksler, Saab styrestag osv, I England har masse rodder deler fra Ford Granada, Consul, Rover Jaguar osv. Men hva med tyskerne, med sin avanserte bilindustri og sikkert huggere som flommer over av go' biter, pluss at de har kun mikroskopiske amcar miljøer?
Neida. Tyske rod bygger bruker KUN deler som kommer fra USA!

Litt off topic fra temaet, sorry.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: frakt
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2007 16:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

man får ro/ro fra både østkysten og vest kysten.har sendt biler fra miami,huston,chicago og nj.alle har gått i container.det sies at det stort sett er mindre skader på biler i container og så er mget meget viktig at bilene starter og går når det er ro-ro.ellers bruker firmaene det meste som kan brukes for og få inn og ut bilene.

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Mar 2007 22:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg har tatt inn et 20-talls biler, og min erfaring er at det har vært mer skader på containerfrakt enn ro-ro. I en container risikerer man at folk regelrett spaserer over bilen for å komme til foran, og avrevne speil, riper og bulker har vært resultatet...Så jeg bruker kun ro-ro selv, om ikke kunden ønsker noe annet.

http://www.rm-toybox.com

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet