
Noen bilda som viser min måte å sveise inn plåt på, detta er arbeidet e gjorde på
van til kjærringa
detta er en av de verste og mest tidkrevende plassene å sveise inn plåt , e brukte en profil på
baksiden for å holde plåten på plass , samt å holde samme formen som vindus ramma
Når en tar ut vindus ramma på en van , så buler det i alle kanter og bauer

plåt er på plass , siste finpuss med tilpassing før e begjynner å sveise inn

E for min del starter på mitten og sveiser like mye i vær rettning og fuger hele tiden med 0,8, på denna
jobben brukte e 0,8 trå , blir mye mere vareme da , kontra 0,6 tråd , men det ble bra detta å , hvis en oppdager porer , så fug på nytt å sveis , det er detta som er utfordringa med detta arbeidet , en åpen pore , er garangtert rust på sikt , så e prøver hele tiden å ha kontrol på detta, samt at det er gjenomsveiset

resultatet ble slik , sliper ned kunn sveisen , bruker en liten luftsliper med rondel med 50korning , kunna brukt rondel med
finere korning , men detta funger helt greit for meg , og avslutter med en omgang med en grovrengjører

vart minnimalt bruk av sparkel her , hvis en passer på å kontrol og bruke luft å kjøle ned med hele tiden så går det for det
oftest bra , hvis en ser at det slår seg og blir spenn i plata , fug opp sveisen med en gang , og få retta detta får en fortsetter å sveise , uten så går det galt

Detta vart ganske bra , men det tar tid å få detta slik , sveisinga er det viktigste arbeidet hvis en skal få det bra

detta var et bidrag fra meg hvordan e gjør detta , men det er mange veia til roma , og det er sikkert mange måta å gjøre detta på , så det er å pøse på med bilda, hvordan dere gjør detta , det er jo mange nybegjynnere på forumet som detta kan komme dem til nytte etter vert

så e oppforder dem som driver med karoseri arbeid på heltid , bilbyggere , tusenkunstnere og andere til å bidra med litt med hvordan dere gjør ting og tang
Er nå nybegjynner e å når det kommer til stykket
