AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 04. Aug 2009 09:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) Noen bilda som viser min måte å sveise inn plåt på, detta er arbeidet e gjorde på
van til kjærringa

detta er en av de verste og mest tidkrevende plassene å sveise inn plåt , e brukte en profil på
baksiden for å holde plåten på plass , samt å holde samme formen som vindus ramma
Når en tar ut vindus ramma på en van , så buler det i alle kanter og bauer :)
Bilde

plåt er på plass , siste finpuss med tilpassing før e begjynner å sveise inn
Bilde

E for min del starter på mitten og sveiser like mye i vær rettning og fuger hele tiden med 0,8, på denna
jobben brukte e 0,8 trå , blir mye mere vareme da , kontra 0,6 tråd , men det ble bra detta å , hvis en oppdager porer , så fug på nytt å sveis , det er detta som er utfordringa med detta arbeidet , en åpen pore , er garangtert rust på sikt , så e prøver hele tiden å ha kontrol på detta, samt at det er gjenomsveiset :)
Bilde

resultatet ble slik , sliper ned kunn sveisen , bruker en liten luftsliper med rondel med 50korning , kunna brukt rondel med
finere korning , men detta funger helt greit for meg , og avslutter med en omgang med en grovrengjører
Bilde

vart minnimalt bruk av sparkel her , hvis en passer på å kontrol og bruke luft å kjøle ned med hele tiden så går det for det
oftest bra , hvis en ser at det slår seg og blir spenn i plata , fug opp sveisen med en gang , og få retta detta får en fortsetter å sveise , uten så går det galt :)
Bilde

Detta vart ganske bra , men det tar tid å få detta slik , sveisinga er det viktigste arbeidet hvis en skal få det bra :)
Bilde


detta var et bidrag fra meg hvordan e gjør detta , men det er mange veia til roma , og det er sikkert mange måta å gjøre detta på , så det er å pøse på med bilda, hvordan dere gjør detta , det er jo mange nybegjynnere på forumet som detta kan komme dem til nytte etter vert :wink: så e oppforder dem som driver med karoseri arbeid på heltid , bilbyggere , tusenkunstnere og andere til å bidra med litt med hvordan dere gjør ting og tang :wink:

Er nå nybegjynner e å når det kommer til stykket :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Aug 2009 21:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
Takker hjertelig for bildene og forklaringen st.remy =D> =D> =D>

Jo mer jeg leser om dette jo mer innser jeg at jeg hadde dr... på draget om jeg hadde startet med dette selv, i fjor slik planen var....

regner med at det ikke er å anbefale, men lurer på om det finnes flusstråd som funker ok :?: Får låne mig, uten gassflaske, håpet å slippe å leie gass, siden det ikke blir brukt til annet, og prosjektet blir å gå over noe tid...

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Aug 2009 21:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
79 ford LTD skrev:
Takker hjertelig for bildene og forklaringen st.remy =D> =D> =D>

Jo mer jeg leser om dette jo mer innser jeg at jeg hadde dr... på draget om jeg hadde startet med dette selv, i fjor slik planen var....

regner med at det ikke er å anbefale, men lurer på om det finnes flusstråd som funker ok :?: Får låne mig, uten gassflaske, håpet å slippe å leie gass, siden det ikke blir brukt til annet, og prosjektet blir å gå over noe tid...


:) Bare hyggeli å bidra :) har villa brukt gass e ja :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Aug 2009 23:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
st-remy skrev:
79 ford LTD skrev:
Takker hjertelig for bildene og forklaringen st.remy =D> =D> =D>

Jo mer jeg leser om dette jo mer innser jeg at jeg hadde dr... på draget om jeg hadde startet med dette selv, i fjor slik planen var....

regner med at det ikke er å anbefale, men lurer på om det finnes flusstråd som funker ok :?: Får låne mig, uten gassflaske, håpet å slippe å leie gass, siden det ikke blir brukt til annet, og prosjektet blir å gå over noe tid...


:) Bare hyggeli å bidra :) har villa brukt gass e ja :wink:


Ja, :lol: har vel egentlig begynt å skjønne at snarveier og jallaløsninger ikke er veien å gå :lol:

Får muligens lånt flaske, ellers ryktes det at man får kjøpt små flasker til ok pris, men må sjekke litt nærmere..noen som vet :?:

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Aug 2009 23:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
79 ford LTD skrev:
st-remy skrev:
79 ford LTD skrev:
Takker hjertelig for bildene og forklaringen st.remy =D> =D> =D>

Jo mer jeg leser om dette jo mer innser jeg at jeg hadde dr... på draget om jeg hadde startet med dette selv, i fjor slik planen var....

regner med at det ikke er å anbefale, men lurer på om det finnes flusstråd som funker ok :?: Får låne mig, uten gassflaske, håpet å slippe å leie gass, siden det ikke blir brukt til annet, og prosjektet blir å gå over noe tid...


:) Bare hyggeli å bidra :) har villa brukt gass e ja :wink:


Ja, :lol: har vel egentlig begynt å skjønne at snarveier og jallaløsninger ikke er veien å gå :lol:

Får muligens lånt flaske, ellers ryktes det at man får kjøpt små flasker til ok pris, men må sjekke litt nærmere..noen som vet :?:

er vell noe små flasker å få lånt ja , men kor lønnsomt det er :roll: tja si det , du må nesten sjekke det

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 11. Aug 2009 01:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
trbo0le skrev:
en link til "sveisefugestandard", har fått litt lerdom av denne sida, selv om det går i heftigere dimensjoner.
er mange fuger som kan brukes på plater, har prøvd opp til ca 5 mm. (mitt aparat, origo c150 og 0.6mm flusstråd)

jeg fikk til ganske bra selv om det tok innmari lang tid på noen få cm lengde :roll: stappa i skrustikka etter at jeg var ferdig for å finne ut av hvilke fuger som funket best, for de tykkelsene jeg mest sannsynlig ville få bruk for å sveise.
så prøvde jeg meg litt fram med stor klubba :lol:

ser jeg har masse igjen å lære :oops:

så langt så har jeg erfart at det enkleste er å lage en fuge me 0,8 skive, som det sies, men det er jo så mange forskjellige fugetyper om man ikkje vil ha budtforbindelse...

merker jeg blir litt deprimert av alt jeg ønsker å lære sporenstreks om ett nytt yrke :lol:

:D må nå for all del ikke gji opp , det er bare å øve mere det , få stilt inn maskina rett med hensyn til strøm, mating , go gjording , og ikke glemm å ha ei ren hylse og kontaktrør , og bruk rett kontaktrør :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 16. Aug 2009 11:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Det var ikke mye posting her , er vell ikke så intresangt detta da :? , det var ikke mye i fra de som virkelig driver med detta heller :? :?

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Aug 2009 16:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Jan 2007 01:43
Innlegg: 471
Bosted: Vestvågøy
st-remy skrev:
Det var ikke mye posting her , er vell ikke så intresangt detta da :? , det var ikke mye i fra de som virkelig driver med detta heller :? :?


Joda kommer nok mer :lol:
Er en stund til jeg skal oppover til mitt prosjekt igjen, kommer vel en del bilder og spørsmål da.

problemet er vel at jeg ikke vet hva jeg skal spørre om enda :roll: Kjenner ikke til problemene før jeg støter på dem :)

_________________
79 Ford LTD
86 Thunderbird
93 Econoline
96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 16. Des 2009 04:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 07. Feb 2007 18:10
Innlegg: 235
Bosted: Stokke
http://www.autobodystore.com/new_page_11.shtml

_________________
'65 Mustang HT
'65 Mustang Fastback
Smusskoilen er tom for olje, og stempelproppen har kilt seg i gryllkammeret under lensetuten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 39 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support