Camarogeddon skrev:
Imponerende, men tanke på hva du har gjort.
Det er tross alt temmelig kraftig mye ledninger i disse bilene. (jeg har akkurat tilbrakt noen dager med "rydding" i min egen, som bare har forgasser, og derfor ikke trenger mesteparten av de berømmelige "svarte boksene" i motorrommet..
har så langt revet ut 1 banankasse med unødvendig tjafs. det er mye sensorer og dilldall på disse bilene.
Ja det er ikke akkurat mangel på denne sorten. Men faktisk så var det ikke så ekstrem stor forskjell på ledningsnettet i motor-rommet fra forgasser til TPI, men det var fordi jeg hadde en såkallet Computer controlled Quadrajet forgasser, og dermed hadde denne også mye av de sensorene og relene og ledningene som en TPI motor har. Men er helt enig med deg at det er mye ledninger på disse bilene. Det som jeg synest var verst egentli var å sette meg inn i desse tilkoblings-boksene som heter C100 og C207. C100 ligger rett under dashbordet på førersiden og blir tilkoblet motor-rom ledningsnettet. C207 ligger ilag med ECM computeren på passasjersiden under dashbordet. C100 har alt fra: hovedstrøm til tenning, tenningskabel, bensinpumpe, alle typer utvendige lys, viskermotor plus diverse andre småtterier.
C207 er mer den typen som går på hjernen. Injektorer, tachometer, service engine soon funksjonen osv osv...Med andre ord ganske mye å sette seg inn i.
Vil tro du har fyllt en banankasse med ledninger ja...