AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 23. Aug 2026 12:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 13. Mar 2009 12:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Tenkte jeg skulle skrive at jeg fikk start på bilen i går kveld, noe som var overaskende gøy...Faktisk på første forsøket også..
Noen små justeringer er vel alt som skal til nå tenker jeg.
Så må jeg ha meg en uke der jeg monterer i hop mye interiør og resten av bilen.

Her er eit bilde da bilen brommet:

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mar 2009 20:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Kjempebra, snart klar for asfalten da,tenker jeg 8) !
Godt jobba =D> !

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mar 2009 21:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

CaminoTigger skrev:
Kjempebra, snart klar for asfalten da,tenker jeg 8) !
Godt jobba =D> !

Takker å bukker..:)
Ja er vel begynt å bli klar kan du si. Men gjenstår en del småtteri da. Og så skal jeg polere motordelene etter hvert som tiden går men for se hva jeg får tid til før 1.mai.
Tenkte jeg da skulle på vårmønstringen som er i Fosnavåg. Bruker å være med på den hvert år. Ellers tenkte jeg at jeg skulle prøve og få med meg mange flere treff dette året...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mar 2009 22:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Imponerende, men tanke på hva du har gjort.

Det er tross alt temmelig kraftig mye ledninger i disse bilene. (jeg har akkurat tilbrakt noen dager med "rydding" i min egen, som bare har forgasser, og derfor ikke trenger mesteparten av de berømmelige "svarte boksene" i motorrommet..

har så langt revet ut 1 banankasse med unødvendig tjafs. det er mye sensorer og dilldall på disse bilene.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Mar 2009 23:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Camarogeddon skrev:
Imponerende, men tanke på hva du har gjort.

Det er tross alt temmelig kraftig mye ledninger i disse bilene. (jeg har akkurat tilbrakt noen dager med "rydding" i min egen, som bare har forgasser, og derfor ikke trenger mesteparten av de berømmelige "svarte boksene" i motorrommet..

har så langt revet ut 1 banankasse med unødvendig tjafs. det er mye sensorer og dilldall på disse bilene.

Ja det er ikke akkurat mangel på denne sorten. Men faktisk så var det ikke så ekstrem stor forskjell på ledningsnettet i motor-rommet fra forgasser til TPI, men det var fordi jeg hadde en såkallet Computer controlled Quadrajet forgasser, og dermed hadde denne også mye av de sensorene og relene og ledningene som en TPI motor har. Men er helt enig med deg at det er mye ledninger på disse bilene. Det som jeg synest var verst egentli var å sette meg inn i desse tilkoblings-boksene som heter C100 og C207. C100 ligger rett under dashbordet på førersiden og blir tilkoblet motor-rom ledningsnettet. C207 ligger ilag med ECM computeren på passasjersiden under dashbordet. C100 har alt fra: hovedstrøm til tenning, tenningskabel, bensinpumpe, alle typer utvendige lys, viskermotor plus diverse andre småtterier.
C207 er mer den typen som går på hjernen. Injektorer, tachometer, service engine soon funksjonen osv osv...Med andre ord ganske mye å sette seg inn i.

Vil tro du har fyllt en banankasse med ledninger ja... :lol:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 20. Aug 2009 11:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ja nå nermer det seg vinteren så nå har jeg nye "prosjekt" på gang på min 87 Camaro.
Har bestilt en hel masse med deler fra summit racing pluss en go del på Ebay så nå skal det bli litt mer HK og Dreiemoment.
Har også bestilt ny differensial pluss alt tilbehør for å få en annen utveksling.

Her er bilder av delene som er underveis:

Hooker Headers 2055HKR

Bilde

Kamaksling
Bilde

High flow katalysator
Bilde

Ventfjører,tetninger osv
Bilde

Differensial
Bilde

Kronhjul og Pinjong
Bilde

Installasjons/reperasjonssett til bakaksling
Bilde

Utvekslingen jeg skal ha er 3.42:1 så skal bli litt bedre akselerasjon av dette her.
Orginalt har jeg jo 2.73 så dette har jo mest fokus på fart spør du meg.
Skal vertfall bli gøy og få en differensial der jeg kan spinne på begge dekkene;)

Skal komme med flere oppdateringer etter hvert som delene kommer. Er bare å spørre visst
det er noe dere lurer på:)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support