Hei.
trodde jeg hadde laget en prosjekttråd her og jeg, men jeg fant den ikke, så da smeller vi igangmed den her og.

Da er man blitt "lykkelig" eier av sin første mopar.
Den lille elsklingen er en 1972 'Cuda. originalt 340
bilen har vært i landet siden 70 tallet og har en litt artig historie opp igjennom. det har vært to reportasjer i AMCAR på denne bilen, en i november 1984, og en i juli/aug. 1988. så de som har gamle amcar liggende å slenge kan jo lese litt.
Det var vel helst 70-71 'Cuda som stod høyest på lista, men man skal ikke le av en strøken '72 heller.
Bilen ble hentet i Molde, og var VELDIG nedplukket fra før. det var egentlig et tomt skall med løse skjermer og dører, og masse esker med deler.
Selger sa at bilen skulle være komplett bortsett fra motor/gir og koffertlokk. men det mangler MYE deler. (oversikt kommer etterhvert, så de som har eller vet om cudadeler kan følge med litt fremover) selger skulle se etter om han hadde flere deler til bilen liggende.
Det første som ble gjort var å levere hele karosseriet til syredypping, for det har vært flere 1000-fixere opp igjennom årene som har prøvd å gjøre ting på den, så det er best å begynne helt på skrætsj.
bilen skal jo renoveres skikkelig! man har jo litt stolthet. hehe.
jeg har ingen planer om å få matching # på denne, for motor forsvant i 1984, og girkasse forsvant i 1987.
den er også originalt gul, og denne fargen rettferdiggjør ikke bilen, så planen er rett og slett TRIPPELSVART og LAV!
når det gjelder motor så er det en nyovehalt 383HP stroker som skal jobbe som maskinist i gliset. men vi får begynne med karosserijobben, det er mange timer der først.
kom gjerne med inspill o.l.
mvh
Daniel
på vei hjem med gliset fra molde

tilbake fra syredypping

tilbake fra syredypping 2

SÅNN skal et gulv se ut etter over 30 år i norge! :tommelO

Og delene renner inn! :klaapp:

skakar, hun ser litt naken ut.

jaja, etter noen iherdige dager med mye klunder og heft, såre fingre, og en sliten Daniel, er da fremgangen merkbar. :klaapp:
kutte, skjære, slipe....
nye hjulhus er på plass!

tinna opp takskjøtene, og slipt over hele bilen.

endelig ferdig med rustsveising, sliping, osvosv... da var det klart for litt epoxy!

inni kanalene.

oppdatering følger.