Er vel på tide å oppdatere litt i og med at det skjer diverse i garasjen for tiden.
Tar seg tid å er en ganske stor jobb har jeg funnet ut vertfall men har kommet godt igang med mitt TPI prosjekt.
Har lagt opp prosjektet mitt på denne måten:
1: Skifte bensinpumpe inn i bensintanken.
2: Fjerne det gamle ledningsnettet
3: Fjerne panser, front fanger, høgre framskjerm.
4: Fjerne alle mekaniske deler fra forgasseren: luft-filter, fordeler, forgasser, innsug, EGR tilbehør, mekaniske bensinpumpa, bensinslanger fra stålrørene i motor rommet.
5. Fjerne deler som står litt i veien når jeg skal montere nye: viskermotor, air-condition utstyr, diverse slanger og lignende.
Der i fra skal jeg være klar til montering av TPI systemet, der jeg starter slik:
1. Montere TPI innsug som er nyvasket og glasblåst.
2. Plassere ledningsnettet rundt i motor-rommet, koble til ECM under dash bordet på passasjersiden.
3. Modifisering av ledningsnettet innvendig. (Dette var en storjobbb - krevde at jeg måtte ut med hele dashbordet pluss midtkonsoll)
4. Montere fuel rails, runners, EGR, fordeler, coil og Plenum.
5. Montere throttle body, gummislange og MAF sensor og videre fremover.
Er ikke helt ferdig så stopper der tenker jeg...Er veldig masse jeg må modifisere på ledningsnettet fordi at jeg bruker eit ledningsnett fra 1988 pg selv har jeg en 1987 modell.. Dynamo og air condition er på forsjellige plasser desse åra i og med at camaro brukte Serpentine belte systemet fra 1988 og fremover...Skal vise med litt bilder nå:

Bensintanken måtte ned for å skifte pumpen. Har desverre ikke tatt bilder av akkurat den prosessen.

Fjerning av det gamle ledningsnettet.

Fjerning av luft-filter og forgasser.

Modifisering av sikrings-boks

Modifisering/tilkobling av C100 tilkobleren.

Modifisering av C100

Modifisering av C100

Dashbord og diverse fjernet.

TPI ledningsnettet kommer inn bak høgre framskjerm.

Montert TPI innsug.
[img]http://i226.photobucket.com/albums/dd114/aleksanders87/IMG_4037.jpg[img]
Modifiserte fuel rails. Måtte sage av de gamle metallrørene og bore og gjenge opp for nytt hull.

Runners ferdig monterte.

Plenum ferdig montert.
Har ikke kommet så langt enda og gjenstår litt småtterier før jeg kan vri om nøkkelen.
Har også skiftet throttle kabelen og kickdown kabelen fra girkassa slik at desse passer for TPI.
Er fortsatt en del jeg undrer på og ikke forstår alt av men håper jeg skal få det til. Ordner seg til slutt som oftest.
Noen som har erfaringer så trenger jeg all den hjelp jeg kan få...

Takker for alle svar..