AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 07:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 23. Des 2007 00:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Jan 2006 19:42
Innlegg: 24
Bosted: Elsfjord
Jeg har en 5 kw vifte hengende oppe på veggen som blåser varmluft. Går på 400V så den er stabil. Merker ikke så mye på strømregninga da jeg har termostaten på ca 11 grader i garasjen.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 16. Jan 2008 00:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) E det no bygging av bil i garasjene da :?: eller er det bare pollerdotten som blir brukt :?: syns det er lite med skriving på forumet :roll:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 16. Jan 2008 22:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 07. Jan 2008 23:34
Innlegg: 12
Bosted: Elverum
jeg er heldig med mekkeplassen, jeg bor på et nedlagt småbruk så jeg har en relativt ny låve på ca180m2 til rådighet med plant betonggulv og lys så man kan skru til det blir langt på kvelden :D nå har vi (min far og jeg) en mb 190e, manta b "78, manta b "86 , to bilcross golfer en båt og selfølgelig Cadillacen stående på vogskulet og enda er det god plass til å valse rundt der:D (golfene og båten har vi bare til vinterlagring)
Prøver å skru i helgene p.g.a lange dager i uka men jaggu er det godt å sove litt i helgene også hehe

_________________
2001 Chevrolet Tahoe - 1987 Oldsmobile Cutlass Supreme


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Jan 2008 19:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 29. Apr 2007 01:41
Innlegg: 147
Bosted: Albany, New York & Særsjborr
Litt oppmuntrende at alle har stort sett problemet med familie, hus, jobb og biler..

Kona mi er forstaaelig saa lenge jeg setter av nok tid til henne og barna (2 fine gutter paa tre og fire aar). Hun kaller det min "Cave Time", som om jeg er neandertal-mann. Ikke langt ifra noen ganger, hehe. Vanligvis faar jeg en time om gangen en kveld her og der etter guttene har lagt seg. Andre ganger er jeg heldig aa faa 3-4 timer i en sleng paa helgene.

En fin vinter-tricks er aa peke el.varmeovnen rett paa verktoeykassa - MMmmmmm, tenk saa deilig det er aa strekke ut handa og ta fatt i en varm 9/16" fastnoekkel!

God vinter!
- Erlend

_________________
Altfor mye lyst. Altfor lite penger. Men biler nok.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 01. Feb 2008 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) litt heldig e da , fikk lov te å holde på i garasjen når det passet meg , det va fint gjort det :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Lør 15. Nov 2008 21:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) noen flere som får lov å holde på i garasjen her da :lol: :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 00:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Jeg holder på når minste ungen har lagt seg. I helgene blir det lite. Da prioriterer jeg familien også på kveldene.
I tillegg orker jeg ikke å se på TV og hater foppal. Jeg blir rastløs og sur. Holder ikke ut. En film er ok, men alle disse hjernedøde underholdningsprogrammene + sport gjør meg gal. Da evakurerer jeg ut i garasjen.

TV er passiviserende og stjeler tid. Programledere og bortskjemte foppalstjerner kan kysse seg der de lukter vondest.

Se forøvrig på signaturen min. Hva skal de av oss som kommer så langt, sitte å mimre om på gamlehjemmet? En endeløs rekke tv programmer??? Herregud.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 20:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
Hotrodder skrev:
Jeg holder på når minste ungen har lagt seg. I helgene blir det lite. Da prioriterer jeg familien også på kveldene.
I tillegg orker jeg ikke å se på TV og hater foppal. Jeg blir rastløs og sur. Holder ikke ut. En film er ok, men alle disse hjernedøde underholdningsprogrammene + sport gjør meg gal. Da evakurerer jeg ut i garasjen.

TV er passiviserende og stjeler tid. Programledere og bortskjemte foppalstjerner kan kysse seg der de lukter vondest.

Se forøvrig på signaturen min. Hva skal de av oss som kommer så langt, sitte å mimre om på gamlehjemmet? En endeløs rekke tv programmer??? Herregud.


:) Gji ungene amcar før idretten tar dem :mrgreen:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 21:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Holde på og holde på. Begynner vel rundt 5 om kveldan og er der til 8 9 tida. Lørdagen er døra låst( ihvertfall etter 4 :-) ). Også stikker jeg ned på søndag rundt 9-10 og holder på til 6 og engang iblant til langt utpå kvelden..

Så blir noen timer ja.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 21:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
På grunn av helsesituasjon er det minimalt med aktivitet i garasjen, skal nå gjøre litt med 76 Electraen i vinter, har nytt vinyltak og nytt varmeapparat register liggende ,som jeg skal bytte før sommeren.

Men skal kjøpe meg noe gammelt borti Texas, så jeg har noe å puske med når jeg er der.

Har fremdeles veldig lyst på denne, så hvis han har den ennå,når jeg kommer tilbake, så skal jeg se mere nøye over den.

Det viktigste er at ikke motor står fast og han har title til den, så vi får se :wink:

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 21:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Nov 2008 22:36
Innlegg: 37
Bosted: Askøy
jeg for min del kunne vert igarasjen døgne rundt, men det er som di fleste sier man må kobinere det me og gji dama og ungene den tiden di må ha så får vi stikke i garasjen og mekke når vi kan, vet ikke hvordan det er med andre men når kone bilen ryker da får vi være på verkstede så lenge vi vill :lol: men da er det som regel ikke morro :D

_________________
http://www.askoyvanners.net

Pontiac Firebird 396BB 1972
GMC Vandura25 van 350 1979


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 21:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Før i verden når man va ung og helsa va i orden #-o , gikk det meir eller mindre døgnet rundt foruten når man var på jobb :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Søn 16. Nov 2008 22:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
pontchief skrev:
Før i verden når man va ung og helsa va i orden #-o , gikk det meir eller mindre døgnet rundt foruten når man var på jobb :D


:) Ja e kjenner meg i gjenn der #-o men det var den gang det, det går ikke så fort i svingan i dag nei , så blir`n ikke yngre med åra heller :shock:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Man 17. Nov 2008 09:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
st-remy skrev:

:) Gji ungene amcar før idretten tar dem :mrgreen:


Hehe... Ikke si det. Jeg ble selv "tatt" av langrennsidretten som barn og takket være det har jeg svært god helse idag. nå er jeg 42 år, Ingen vektproblemer, ingen ryggproblemer, så og si aldri syk (bank i bordet), gikk Wasaloppet for tre år siden, jogger nesten 2 timer hver søndagsmorgen. Løser forresten masse tekniske utfordringer på rodden på disse joggeturene. Og så sykler jeg 3 km hver vei hver dag året rundt til/fra bussholdeplassen.
Så neste gang du ser en "treningsidiot", pass deg for hva du tenker. Kanskje har også han noe rått i sin garasje. :twisted:

Blir guttungen interessert i amcar, så gjerne for meg, men alternativet til idrett i dag er ofte dataspill & Cola og kropp so men halvfull potetsekk. Blir de "tatt" av dette i ung alder, er det ikke mer helse igjen i de kroppene når de er kommet i godt voksen alder og virkelig kan nyte sine hobbyer.

Det er helt greit å være politisk ukorrekt, men jeg ofrer ikke helsa for å være det.
Påstår heller ikke at fysisk aktivitet garanterer god helse. Men oddsene øker betraktelig.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Garasjetid
InnleggSkrevet: Man 17. Nov 2008 11:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Må visst arrestere meg selv siden sist jeg skrev innunder garasjetid-tråden :oops: !
Etter det jeg kan huske så mente jeg at å bruke tid på kjerring og unger var noe forbaska tull..hehe. Men idag er ting helt motsatt skal dere vite 8) .
Er så heldig å være sammen med ei kjempeflott jente og hun har en sønn oxo.Så jeg fikk tak i "ferdig pakke" noe som har vært den beste løsningen jeg kunne ønske meg,i tillegg er hun opptatt av at jeg skal ha tid til å pusle med amcar 8) . Kan man ha det bedre :) ?

Vel,når det gjelder dette med garasje så er det litt lite aktivitet der med bil akkurat nå.Har kjøpt inn 13 kubikk med ved som jeg har måtte hive inn der jeg har en slags kaldgarasje.Har brukt høsten og litt nå utover vinteren til å kappe med motorsag+kløyve veden etterpå,så det går noe tid på det der.Skulle gjerne bare stupt inn i verkstedet og gjort alt jeg ville med bil,men må lage til ved først :) .Dette med timer i døgnet er jo selvsagt altfor lite! Skulle gjerne gitt han som fant opp 24t i døgnet ett par kjappe uppercutter ja..hahaha :lol: !

Etter at vedjobben er gjort,så skal jeg fortsette med å lage til en bedre garasje for den ene ranchero'en.Gleder meg til det ja 8) !
Men som de fleste andre her,så er det madammen og poden hennes som jeg bruker tid først på,deretter tar jeg meg en tur ut for å drive med ved eller bil/garasje.

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 76 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support