AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 11:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 12:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
Heisann:)

er en litn pjokk på 19 år fra trøndelag, med en ganske stor interesse for biler. egentli gla i turbo biler etc, men vokst opp med amcar, siden jeg har en far og onkel som har drevet med det hele livet :)


Nå tengte jeg at det var på tide å lage min første prosjekt tråd. Kjøpte en corvette 78 mod i januar i år, men fikk ikke skilt på den før i mai. så har ikke fått kjørt den så veeeeldig mye, pga delvis oppgraderinger å repareringer.
Bilen var i helt orginal stand, litt shabby i lakk og intriør, men grei nok til mitt bruk! :twisted:

1978 mod, 25th anniversary edition.
350 5.7 med automat. eneste som vart gjort med motoren tror jeg var andre headers, innsug og edelbrock 600. så er vell kanskje 200hk?
jeg suns nå den fungerer fint:)

Bilde

Planen er å bestille en rimeli stor pakke med motordeler fra statene til vinteren, å plukke den i molekyler :shock:

Har vell allerede mottatt 3-4 pakker fra statene med deler, visakortet gikk varmt en periode for å si det sånn :oops:

Det jeg har gjort så langt er følgende:

#Byttet alle hjullager

#Alle bremsskivene, calipere, klosser, bremsslanger og bremskraftsforsterkeren

#Alle foringer til polyurethane(ikke montert i forstillingen enda)

#og mye små prakk...

#kjøpte meg en brukt kompressor for ca 4 uker siden, som nå endelig endelig er montert 8)
Weiand 142, som skal klare å presse ca 5 psi, er ikke all verden det, men det viste seg at den bare klarte 0.2 bar!? :shock:
så den er visst ikke heelt frisk, men det ble et litt bedre drag, å ikke minst skikkelig kompressor hyling :P

MEN, det fremste dekslet på kompressorn hadde 3 små sprekkdannelser ,som oljen selvsagt klarte å lure seg ut. å det MÅ jeg få fikset til lørdag
:x

#satt på elektrisk vifte på radiator.

som skal gjøres til uka:

#Montere QA1 justerbart coiloverkit fram :wink:

#sette på ny dekka bak (255/50-17) andre dekk paret så langt i år, sjønner ikke hvorfor de slites så jævli fort bak`!`?! :lol:

#ordne diverse små ting i motorrommet.

#bytte til andre eksospotter(mere lyd) 8)

#få fiksa sprekka i kompressor dekslet :roll:

#ta hull i panser....

Skal på amcarsammenkomst førstkommende lørdag,er Martna her i Namsos til uka/helga, så da må alt dette være i boks :roll:

Så hvis noen her tilfeldig har ed slikt deksel til kompressoren liggende, så ta kontakt!! :shock:


Har sikkert myye mere å fortelle, med det får jeg ta etter hvert, kan nesten ikke ha all info i første post 8)
beklager hvis det er mange skriveleifer, men det er faktisk sjeldent jeg skriver bokmål:oops: etter jeg ble ferdig me skolegang.....

Slenger ut ett par bilder av doningen min og hva jeg har gjort :wink:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde :)

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Sist endret av Chjistr den Ons 13. Aug 2008 00:52, endret 6 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 12:56 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
Fikk 4 esker fra statene med deler (70kg):
med alle foringer , skiver,kalipere,, slanger, klosser, lager etc osv å litt til :lol:

Bilde


demontering for lager bytte

Bilde

Bilde

ferdig montert 8)

Bilde

Bilde


Laging av vifte ramme :
Bilde

Vifte fra volvo v 70:roll:
Bilde

mottok en pakke for 2 uker siden, med scoop, QA1 coilover, thermostat(for å styre el vifte) og alle pakninger som trengs for å montere kompressoren :P

Coilover:
Bilde

Klargjort for montering av liss pressa:
Bilde

Måtte nesten bare sette det "oppå" for å se hvordan d vil bli , fant ut at jeg måtte ta hull i pansert :wink:
Bilde

Ferdig montert og startet :twisted:
Bilde

Slik ser motorrommet ut NÅ:
Bilde

Dette får være nok bilder for i dag :P

Nå skal jeg til garasjn å hente dekslet til kompressoren, for å gjøre et tappert forsøk på å sveise sprekkene, å hvis det ikke funker, da har jeg et problem.... :!: :?: :evil:

Mvh Christer

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Sist endret av Chjistr den Søn 10. Aug 2008 11:56, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 13:08 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
Et lite filmklipp, tatt like etter at skiltene kom på8)

Bilde

Jeg kan bare ikke begripe hvorfor dekka blir så fort slitt #-o :-k

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 13:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
:wink:

Finnes vel dekk med bedre grep vel... flire...

tøff bil! 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 13:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hehe velkommen med en tøff bil, det er flott jobbet,

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 14:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Mar 2007 22:58
Innlegg: 105
Bosted: Spillum
står my tøffar bil oppi garasjen oppå toppen der jah;) hehe

eiller, ferræstn........Kanskje ikke:P

_________________
1963 Chevrolet C10 Stepside Pick-Up
(prosjektbil) http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2709


Sist endret av 74_Camaro den Lør 09. Aug 2008 15:10, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 14:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 12. Jul 2007 00:16
Innlegg: 108
Bosted: drammen
Hei og velkommen

Tøff bil du har. bra jobb du har gjort :D:D

_________________
Better to have a geeky boyfriend, with a cool ride.
Than a cool boyfriend with a geeky ride!!

No jap-crap!!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2008 23:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Velkommen hit,ser ikke ille ut vetta di :lol: Bare å komme med flere bilder etterhvert som det blir gjort noe..

Artig at flere yngre kjøper seg amerikanske biler 8)

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 04:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 17. Des 2006 02:44
Innlegg: 255
Bosted: Vestavdeg
Velkommen, Tøff bil du har der :wink:

_________________
Keith Hansen <><
'66 Mustang cab
'67 Chevelle
'68GTO
'69 Mach1
'71 C10
'95 GT cab


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 10:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Velkommen hit 8) Tøff ungdomsbil. :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 12:06 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
Da har jeg gjort et forsøk på å lappe dekslet, monterte sammen kompressoren i går kveld, så i dag bli det montering :D [-o<

hvis det kommer ut olje nå, da kjører jeg uten olje ](*,)

Bilde

Bilde


Jeg sparte ikke på paknigsgugga8-[
Bilde

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Sist endret av Chjistr den Søn 10. Aug 2008 22:15, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 13:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Tøff bil med flott og uvanløig farge. Imponerende mye du har fått gjort på relativt kort tid. Dessverre er det veldig mange 18åringer som gir opp sitt første prosjekt etter kort tid.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 22:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
Da var bilen og kompressoren i gang 8)
og det UTEN oljelekasje på pressa :twisted:

så nå blir det å montere coiloversettet og bytte om dekka fram og bak, på tirsdag kveld, da får jeg tilgang på løftebukk og omleggingsmaskin \:D/

ble litt svartspor i dag å #-o

Fikk tatt hull i pansret i dag, for å få det på :roll:

Bilde

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 23:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Råbra!
Dette ser veldig bra ut!
Regner med at det er en del som vrir huet etter bilen, når du er ute og kjører??

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2008 23:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Søn 13. Jul 2008 22:08
Innlegg: 11
Bosted: Namsos
ja, er en del som snur seg ja :lol:

gøy å bli lagt merke til :)

_________________
Chevrolet Corvette 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support