Heisann:)
er en litn pjokk på 19 år fra trøndelag, med en ganske stor interesse for biler. egentli gla i turbo biler etc, men vokst opp med amcar, siden jeg har en far og onkel som har drevet med det hele livet
Nå tengte jeg at det var på tide å lage min første prosjekt tråd. Kjøpte en corvette 78 mod i januar i år, men fikk ikke skilt på den før i mai. så har ikke fått kjørt den så veeeeldig mye, pga delvis oppgraderinger å repareringer.
Bilen var i helt orginal stand, litt shabby i lakk og intriør, men grei nok til mitt bruk!
1978 mod, 25th anniversary edition.
350 5.7 med automat. eneste som vart gjort med motoren tror jeg var andre headers, innsug og edelbrock 600. så er vell kanskje 200hk?
jeg suns nå den fungerer fint:)
Planen er å bestille en rimeli stor pakke med motordeler fra statene til vinteren, å plukke den i molekyler
Har vell allerede mottatt 3-4 pakker fra statene med deler, visakortet gikk varmt en periode for å si det sånn
Det jeg har gjort så langt er følgende:
#Byttet alle hjullager
#Alle bremsskivene, calipere, klosser, bremsslanger og bremskraftsforsterkeren
#Alle foringer til polyurethane(ikke montert i forstillingen enda)
#og mye små prakk...
#kjøpte meg en brukt kompressor for ca 4 uker siden, som nå endelig endelig er montert
Weiand 142, som skal klare å presse ca 5 psi, er ikke all verden det, men det viste seg at den bare klarte 0.2 bar!?
så den er visst ikke heelt frisk, men det ble et litt bedre drag, å ikke minst skikkelig kompressor hyling
MEN, det fremste dekslet på kompressorn hadde 3 små sprekkdannelser ,som oljen selvsagt klarte å lure seg ut. å det MÅ jeg få fikset til lørdag
#satt på elektrisk vifte på radiator.
som skal gjøres til uka:
#Montere QA1 justerbart coiloverkit fram
#sette på ny dekka bak (255/50-17) andre dekk paret så langt i år, sjønner ikke hvorfor de slites så jævli fort bak`!`?!
#ordne diverse små ting i motorrommet.
#bytte til andre eksospotter(mere lyd)
#få fiksa sprekka i kompressor dekslet
#ta hull i panser....
Skal på amcarsammenkomst førstkommende lørdag,er Martna her i Namsos til uka/helga, så da må alt dette være i boks
Så hvis noen her tilfeldig har ed slikt deksel til kompressoren liggende, så ta kontakt!!
Har sikkert myye mere å fortelle, med det får jeg ta etter hvert, kan nesten ikke ha all info i første post
beklager hvis det er mange skriveleifer, men det er faktisk sjeldent jeg skriver bokmål:oops: etter jeg ble ferdig me skolegang.....
Slenger ut ett par bilder av doningen min og hva jeg har gjort
