røyskatten skrev:
overhalte motoren til cadillacen 57 for 2år siden etter eit rådelager ras.bytta og slipte veiva,bora 0.40 fikk sjekka råder og montert på nye stempler.fungerte heilt perfekt første sommer.da eg startan opp til påske i fjor starta problemene fikk da ein stygg banking som kunne kome å gå heilt uten noe mønster? oljetrykk er ok.trodde det kunne være hydraulløfterene ,bytta om siden eg hadde 2 sett,ingen forskjell.kjørete på med innvendig motorrens og motorbehandling fra QMI.da forsviner problemene, var kun igjen ein svak pipe låt som var umulig å lokalisere hvor kom fra.blei ikke kjørt så mange mil i sommer pga været. måtte flytte bilen ut i vinter,da eg startet opp igjen hva bankingen tilbake,og ville ikke forsvinne.så eg krøp til korset og tok ut moteren i går,der finner eg slitte råde og ramme lager med striper i akselen.da eg prøver å løfte ut veivakselen sitter 3 stk råder bom fast i stempelet flere veldig treige.var kun 1 som virket normal. ellers fine sylindervegger.er det noen som har vert borti dette før? mistenker feil med stempla siden dei orginale har 2 hull/oljekanaler på ver side av stemplet,og dei nye ikke har noen hull i det heile tatt?
faren min hadde samme problemt i sin 350 den var også nyoverhalt.. men der var det bare en råde som satt boom fast... å noen som satt "fast"