AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 00:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1475 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 99  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 23:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Trenger du noe kurs da egentlig? 8)

Blir jo bedre.. Her skjer det MYE på KORT tid :lol: :) (er noe annet en meg det :P )

får håpe du blir bra da så du kommer deg nedover å tatt det kurse 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Mar 2008 23:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

De som ikke går noe form for kurs eller følger i hælene på en som kjenner til litt av hemlighetene med å bruke det Engelske hjulet, jobber egentlig HELT i blinde... :roll:

Så greit å få ett par dager med ideer om hva som skjer og hvordan en kan bruke det... Så er det bare hjem å trene masse/ jobbe med verktøyet for å få erfaring...Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 00:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bead-lock skrev:
De som ikke går noe form for kurs eller følger i hælene på en som kjenner til litt av hemlighetene med å bruke det Engelske hjulet, jobber egentlig HELT i blinde... :roll:

Så greit å få ett par dager med ideer om hva som skjer og hvordan en kan bruke det... Så er det bare hjem å trene masse/ jobbe med verktøyet for å få erfaring...Bilde

helt enig 8)

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 00:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Bead-lock skrev:

Var jo ment som en spøk da :lol: :P

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 00:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vetle skrev:
Bead-lock skrev:

vi skjønte det vetle :lol:

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 01:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

thomas skrev:
Vetle skrev:
Bead-lock skrev:

vi skjønte det vetle :lol:

NJaaaa skeptisk :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 08:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Finnes endel som har brukt masse kr på å handle hjul... kurs mener de ikke er noe vits, men.... kunne jo ha vært en ide om endel av hjula som står lengst inne i garagen faktisk også ble brukt...Bilde

Men all ære til de som kommer igang på egenhånd og får til ting etterhvert... :wink:

Men så var det detta med å være flere sammen da, som faktisk lærer av hverandre og kan løfte opp røret og ringe om en dumper på problemer...
Da vil alle innvolverte faktisk lære og få erfaring av problemstillingen...Noe som øker kunskapsbanken mye fortere...Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 10:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bead-lock skrev:
Finnes endel som har brukt masse kr på å handle hjul... kurs mener de ikke er noe vits, men.... kunne jo ha vært en ide om endel av hjula som står lengst inne i garagen faktisk også ble brukt...Bilde

Men all ære til de som kommer igang på egenhånd og får til ting etterhvert... :wink:

Men så var det detta med å være flere sammen da, som faktisk lærer av hverandre og kan løfte opp røret og ringe om en dumper på problemer...
Da vil alle innvolverte faktisk lære og få erfaring av problemstillingen...Noe som øker kunskapsbanken mye fortere...Bilde

så sant så sant,det handler ikke om og være verdensmester.Men faktisk
lære og vokse av det....

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 11:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg begynte med sveising på samme måte. Hadde ingen - absolutt ingen - erfaring. Min far har lært meg mye bra oppigjennom, men bilmekking er ikke noe for han.
Hadde heller ingen venner i nærheten som var interessert.

Men en av naboene i boligfeltet hadde en 1970 Catalina Cab stående utenfor garasjen, og når garasjeporten stod åpen kunne jeg se at det var støvete og fullt av velbrukt verktøy der inne...

Så jeg spurte han om litt starthjelp. Først sveiste jeg ei smijernsgrind til min far. Etterpå sveiste jeg opp igjen bagasjerom og innerskjermer bak på en 88 mod Nissan Bluebird (for noe DRIT!) mens naboen så på, pekte og forklarte hvorfor en sveis var god/dårlig, justering av apparatet, teknikker med pistolen osv. Etter dette kunne jeg egentlig nok til å veilede meg selv videre.

Så med denne "solide" bakgrunnen begynte jeg på rodden...
Når jeg ser på de første greiene jeg gjorde på rodden, ser jeg at jeg er mye bedre til å sveise nå. Derfor passet det i grunnen veldig bra at jeg startet med karosseriet, og ikke med rammen.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 12:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hotrodder skrev:
Jeg begynte med sveising på samme måte. Hadde ingen - absolutt ingen - erfaring. Min far har lært meg mye bra oppigjennom, men bilmekking er ikke noe for han.
Hadde heller ingen venner i nærheten som var interessert.

Men en av naboene i boligfeltet hadde en 1970 Catalina Cab stående utenfor garasjen, og når garasjeporten stod åpen kunne jeg se at det var støvete og fullt av velbrukt verktøy der inne...

Så jeg spurte han om litt starthjelp. Først sveiste jeg ei smijernsgrind til min far. Etterpå sveiste jeg opp igjen bagasjerom og innerskjermer bak på en 88 mod Nissan Bluebird (for noe DRIT!) mens naboen så på, pekte og forklarte hvorfor en sveis var god/dårlig, justering av apparatet, teknikker med pistolen osv. Etter dette kunne jeg egentlig nok til å veilede meg selv videre.

Så med denne "solide" bakgrunnen begynte jeg på rodden...
Når jeg ser på de første greiene jeg gjorde på rodden, ser jeg at jeg er mye bedre til å sveise nå. Derfor passet det i grunnen veldig bra at jeg startet med karosseriet, og ikke med rammen.

jeg vokste opp i verksted med min far,han kjørte bilkross og rc...han hadde mange amcar,så når jeg ble gammel nok så bygnte jeg og se meg rundt etter slike persjoner som du gjørde,ble da kjent med en mann som var 32 år som hadde kallenavn som lasse,denne mannen lærte meg utrolig mye...han hadde oxo en far på 70 år som hadde drevet eget verksted.denne mannen skrudde bil på den gammeldagse måten og lakerte bil med en støvsuger...dette er ikke tull ja faktisk en støvsuger...lærte utrolig mye der av han oxo.så startet jeg på vidregående da var det mekaniske fag for meg,der jeg lærte og sveise og dreie,fresing ++ så var det vk1 bil...der lærte jeg en god del...men skjønte da fort at alt jeg hadde lært tiligere av skruing kom godt med,så det jeg konsentrerte meg mest om der var og bruke datamaskin på biler,for feilsøking+++ og når vk1 bil var ferdig gikk jeg som lærling på man last og buss i larvik...tok store lærdomer der oxo.kom godt inn i miljøet og gutta tok seg tid til og lære meg i og slå opp i bøker for og lære hvor jeg fant info om det meste...ble ferdig der og utdannet meg selv etter det som lett og tung berger...for jobbe som lastebil mek gjorde slik at hobbyen ikke var så morsjom lengere pga skruing fra 7 til 6 hver dag.
så da tok jeg lappen på semi og henger gik kurs i hønefoss.og ble da utdannet bergningssjåfør...så etter den tid,så flyttet jeg fra larvik til hamar,hadde da det meste av redskap og ble kjent med alle gutta som hadde den samme interessen.ble da kjent med en av norges beste lakkerere,han jobber som yrkeskole lærer og har egen lakk og oppretter verksted.så de siste 5 åra har jeg lært det mest fantastiske innen lakk og oppretting av han...vi er i dag beste kammerater og kniper det her så har jeg mange jeg kan lene meg på.så ble jeg kjent med bad-lock og nå ser det ut til at jeg skal lære meg plateforming noe jeg gleder meg stort til...så tar man i mot hjelp så er det utrolig hvor langt og kunskapsrik man kan bli....og jeg er slik,man lærer så lenge man lever...

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 14:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
thomas skrev:
Bead-lock skrev:

så sant så sant,det handler ikke om og være verdensmester.Men faktisk
lære og vokse av det....

Er så enig så enig :wink:
Det er altfor mange som bommer på å si at de kan, og at de vet.
Men Det er jo klart at det er jo mange med forskjellige erfaringer, som kanskje ikke behøver være av den beste.
Ære være de som "tør" spørre og grave litt når de trenger litt ekstra hjelp :wink:

alfaalfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 16:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hei

jeg blir glad jeg når noen spør meg om hjelp,hjelpt flere på forumet her på pm.
og det er klart at det er morro og hjelpe til,blir lettere og spørre om hjelp selv oxo.men vet det er mange her som spør om ting og får tusen forskjellige svar..og det kan være slitsomt når man trenger hjelp når man ikke vet hvem man skal gå for.dette er et fantastisk forum som er fult av hjelpsomme folk,og de er oxo flinke til og komme med posetive tilbakemeldinger..

og for de som jober med et prosjekt kan det ene posetive svaret øke lysten på prosjektet vedkommende hålder på med.og det koster ingen av oss og gi andre en god melding.

forumet vokser av det og vi blir mere sammensveiset alle sammen,og det er det jeg liker ved dette forumet.hjelpe og få hjelp,og glede seg over andres fremmgang.

så alle gutter og jenter stå på!...jeg har vert medlem i ca en og en halv månde.

Å dette er en fantastisk plass og dele mine interesser,og se andres prosjekter og interesser.så en stor takk til alle som gjør dette forumet til en fantastisk plass og være :thumbsup: :DD

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 17:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

så over til dagens lille dagsøkt :DD et lite bilde,her driver jeg for første gang og lage et nytt panser av en flat plate.....

Vedlegg:
nytt panser.jpg
nytt panser.jpg [ 49.9 KiB | Vist 3989 ganger ]

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 17:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Steika bra jobba thomas :D

skal du burke stål eller glassfiberpanzer?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Mar 2008 17:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

chevy8 skrev:
Steika bra jobba thomas :D

skal du burke stål eller glassfiberpanzer?

stål til visning og glassfiber til gatebruk haha...og drag... :twisted:

35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1475 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 99  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support