AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 10. Okt 2026 05:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: ARG - raseri tråd!
InnleggSkrevet: Lør 05. Jan 2008 17:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

sorry folkens.. må bare få ut litt sinne her nå..
og det er dette med snøen da seff.. og bilane som ruller rundt i snøen!!
hvorfor er det slik at jo dåsligere vær det er ute, jo flere biler som ikke tør å bevege seg i annet en sol og tør vei er ute??

er det en sånn manisk trang som står ihue på folk "hmm.. nå er det masse masse snø ute, dårlig sikt og skikkelig glatt.. jeg tør ikke se ut en gang.. jeg må ut og kjøre.. jeg bare MÅ!!"

kan ikke alle disse jævla uduglige nisse tullingane som ikke tør se på snø uten å stoppe opp ta den jævla bussen når det er slik vær a??
så kan de få av oss som klarer å manøvrere en bil uten å kjøre siksakk mellom snøfnugga og stoppe for hver snøkant i veibanen kjøre dit vi skal uten å risikere liv,lem,bil og sinne!

¤#%#¤&/#!¤#!#¤%¤&/&!#¤%#¤!#¤% :mad-: :evil: ](*,) :thumbsdown: :confused: [-X

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 08. Jan 2008 22:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

hehehe :lol: ikke uenig jeg da

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2008 01:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hehe , kjører amerikansk hele året!!!
Kona har 92 Lincoln grevling, god vinterbill!!
Jeg har 69 Cougar Hardtop med manuell!!

Tøfft å kjøre amerikansk hele året!!

http://www.ttstore.no

1992 Lincoln Continental
1992 Chevrolet G30 Starcraft
1969 Mercury Cougar Cab
2007 Jeep Commander

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2008 17:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Nå har jeg lest første innlegg flere ganger. Skjønner ingenting. Hvem er du sint på? De som ikke bruker bilen sin på vinteren eller de som kjører sakte om vinteren fordi de ikke vil skli av veien?

Er egentlig ikke så farlig, men vet ikke om jeg kan si meg enig eller uenig. Hehe! :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2008 18:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

He-he. Hjalp en kompis med å kjøre en -80 Malibuvogn over til Haugesund nylig, på slitne vinterdekk, tvilsomme/avtagende bremser, defekt akspumpe og elendig lys (kjørte på natta)
Men kick-downen virka :roll:

Det gikk unna, måtte tverrstille inn i svingane for i det hele tatt å komme rundt. Og hver gang jeg ga på kicka det ned og spant løs så det logra bortover mot neste sving der jeg forsøkte febrilsk å roe ned på glatte dekk og minimale bremser. Tenningslåsen var ødelagt og tjuvkobla.

Høydepunktet kom på veg ut av en tunell der kompisen gasser forbi en Fransk turist som våger å holde opp mot 50. Jeg ligger bak og gasser for å henge på rallyførern foran, og merker Malibu-vogna er veldig ivrig. I det jeg ser kompisen gå sideveis inn i svingen rett etter å ha passert turisten går det opp for meg at gassen har hengt seg opp. Først holder jeg på å gå rett i autovernet med den understyrte stasjonsvogna, men snøkanten ytterst ved autovernet redder meg såvidt. rett etter kommer en sving andre veien, og her er jeg helt sikker på at jeg havner et par-tre billengder utpå vidda, men reddes igjen av veikanten.
Nå først får jeg dratt opp gasspedalen og roa ned, etterpå viser det seg at begge plasthjulkapslene foran ble knust.

Utpå morrakvisten kom vi oss såvidt fram, jeg så sliten at jeg var helt satt ut. Men ett sted i Frankrike er det en oppskaka turist som kan fortelle rystende historier om hvordan de Norske fjellovergangene trakteres av de innfødte :shock:

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2008 19:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hehe, det hørtes ut som dere hadde det virkelig gøy men farlig tur. Tenker den Franske turisten omtrent dreit seg ut da dere passerte hehe.

Flott historie som en kan flire av i ettertid :lol: :lol:

http://www.ttstore.no

1992 Lincoln Continental
1992 Chevrolet G30 Starcraft
1969 Mercury Cougar Cab
2007 Jeep Commander

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 11. Jan 2008 22:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Olle skrev:
Nå har jeg lest første innlegg flere ganger. Skjønner ingenting. Hvem er du sint på? De som ikke bruker bilen sin på vinteren eller de som kjører sakte om vinteren fordi de ikke vil skli av veien?

Er egentlig ikke så farlig, men vet ikke om jeg kan si meg enig eller uenig. Hehe! :D

mente ikke amcar azza.. hehe! jeg kjørte min gode gamle honda (da miradan ennå ikke har fått ny gir..)

de jeg er sint på er de som bare absolut helt 100% sikkert MÅ ut og kjøre sine små scodaer,saaber,volvoer kiaer.. osv osv.. du skjønner, når de VET de ikke i verden tør å kjøre fortere enn 15 km/h midt i byn, hvor snøen er så minimal påveien at det er større fare for å skli på en spyttklyse enn pga snøen!
hverfall siden jeg selv og et fåtall andre med meg, faktisk ikke har noe stress med å kjøre hvertfall 40 i 50 sona selv om det snør litt og er litt snø på veien!

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 13. Jan 2008 16:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

isåfall må jeg bare si meg enig!! hehe!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Vinter > Vei . .
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2008 19:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

ENIG! har farta langs landeveien som sjåfør de siste 20 år, og f%@~ , det var faktisk bedre før! Når du ligger oppover Gudbrandsdalen med 70 sone på vinter´n på bar salta vei, forstår jeg f... ikke hvorfor personbilen foran den 2km køa trenger ligge i 50 km/t ! ELLER, hvorfor ikke alle biler leveres med bakspeil! For det kan de umulig ha! Hadde de enda fløtta seg av og til, så hadde faktisk mange ulykker vært unngått. Spesiellt noe som har kommet i Norge er lokale som vært på kaffebesøk (e.l.) og diskuterer kakeoppsktriften med passasjeren i 40- 50 km/t, fekter og veiver ( viser hvordan røra lages?) uten å se køa bakom, og skvetter til noen ganger med en fantastisk fremfart av hele 70km/t på de beineste strekningene,på 90km/t vei, til ny røre skal forklares. OG, etter 1 mil svinger de forsiktig av til starten på "hotell cæsar" eller noe.
DA er det godt å vite at du skal sitte på en fergekai i 7t, siden den siste for dagen gikk 5min. før du kom dit!
Kjører -50 Chevy hele året, også vinteren, men har både bakspeil og gasspedal!

GOD KJØRETUR? :? :? :?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 08. Feb 2008 00:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei, de som ligger å sommler forran dere på veien er vinterutgaven på bobilkuppen. De konkurerer om å sammle lengst mulig kø bak seg.

Terje :)

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: trafikken vi er en del av..
InnleggSkrevet: Fre 08. Feb 2008 11:09 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg hadde nok litt mindre tolmodighet før, nå gidder jeg ikke hisse meg opp lenger. jeg er nok en typisk gubbebil sjåfør, har aldri fått fartsbot. Har kjørt for fort, men det er ikke så ofte, bruker cruise controll mye.
Drar jeg tungt med henger og vil utnytte farten slik at oppoverbakker går greit, så forsøker jeg det. er det da en forran som har (alverdens tid) kan det røyne på tolmodigheten, jeg pleier å avvente og skape større mellomrom mellom meg og forranliggende bil, det fungerer ok.
Folk som viser fingern til meg forteller mer om dem en om meg, slik ser jeg det. Har de det så forb....travelt, burde de kanskje kjørt dagen før. Jeg gjør feil i trafikken og har fått høre hornet til flere biler. Men så kjører mange veldig aggresivt, (de skal ha rundkjøringen helt for seg selv)

Jeg jobber nå på land for ett år, og pga køer til og fra jobb har jeg begynt å sykkle heller. 8 km hver vei. Sykkelsti hele veien untatt 150m før ned til jobben. Da klikker det for mange bilister, jeg forsøker å overleve de 150 meterne med lys og refleks på sykkelen. Noterer meg at selv om jeg har gitt vekk min plass i køen, så hater de meg som sykkler. Hva foregår i huene på dem? Flere koker jo? jeg ser på dem som farlige i trafikken.
Jeg har sykklet på rett side langs kanten, men det er farlig da hele køen raser forbi svært og ubehagelig nært. Nå sykkler jeg på feil side da det ikke er trafikk den veien, selv det er et problem for noen.
:roll:

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Arg... ...
InnleggSkrevet: Man 11. Feb 2008 07:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det verste er nok en del sjåførers trafikale oppfatning av trafikk/vei bilde.
På min -50 Cheva opplevde jeg vanligvis, v/ sving til venstre, m/ blinklyset på, at biler raste forbi, eller fikk en brå oppbremsing.
Riktignok er bilen, og dermed baklysa lave, men hva f...?
Ford -39 baklys. forsenka ca 4cm burde kunne sees!
Løste først problemet med en halvt gjennomsiktig deksel på conniekittet, med rødt lys som virket sammen med bremselyset. Nå er dette fjernet, og høyt bremselys i bakruta i steden for. Ser ikke helt pent ut, men er eneste løsning for å slippe noe kræsj. Ser ut til at mange sjåfører tror at når du blinker til venstre, er det fri bane, og de kan kjøre forbi.
........trodde postordre firmaene ikke solgte setifikat , men?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 11. Feb 2008 10:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Min erfaring er også at mange ikke skjønner dette med røde blinklys. Har kjørt 58`Volvo PV som helårs bruksbil i noen år, og sett mange eksempler på det :x
I tillegg til at gamle biler må forbikjøres for enhver pris. Har merket dette spesiellt før motbakker.Tror dette kommer litt an på biltype, for jeg har aldri sett så mange uforsvarlige forbikjøringer som da jeg kjørte boble!
Da ble jeg så lei av å ha biler oppi støtfangeren, at jeg monterte noe utstyr for å få de til å holde avstand. Noen Dirty tricks slik som blodstrupmoen i Flåklypa racet :wink: Det virket ihvertfall...

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 11. Feb 2008 11:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Jeg har varit yrkessjåffør, i både Danmark. Sverige og Norge, og er lidt skremt over den ligegyldighet, som noen mennesker utviser i trafikken!

Et eksempel:

Havde en kollega som skulle levere en bil i oslo, kl 1545. Han parkerte traileren godt inne på fortauet, og tente alle varselsblink!

han fik leveret bilen, og på vei ut, til traileren, så han en bil som ryggede ned fra hengeren!
Han stoppede naturligvis bilen, og spurgte, hvad pokker han lavede deroppe!
han fik svaret, "Der var jo plads til at kjøre innenom, så det gjorde jeg, og pludselig, var jeg heroppe!!

Billisten havde ikke registreret at de andre billister trak ut, fordi der stod en trailer!

En ting, jeg ikke liker ved norske biler, er manglen på blinklys!

Har f....... ikke set så mange idio... på veien, siden jeg kjørte trailer i roma!
at der ikke er flere dødsulykker, skyldes mere dumflax, end sjåfførens dygtighet!

Kan dere for pokker ikke forklare venner og familie, at blinklys IKKE er extrautstyr, men noget som skal brukes for at gjøre jeres medbillister opmærksomme på at bilen svinger!
jeg er pokker tage mig, ikke tankeleser, og jeg tvivler egentlig på at dere er det!

beklager, men dette måtte ut!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 22. Feb 2008 18:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Pappa Wolf skrev:
Jeg har varit yrkessjåffør, i både Danmark. Sverige og Norge, og er lidt skremt over den ligegyldighet, som noen mennesker utviser i trafikken!

Et eksempel:

Havde en kollega som skulle levere en bil i oslo, kl 1545. Han parkerte traileren godt inne på fortauet, og tente alle varselsblink!

han fik leveret bilen, og på vei ut, til traileren, så han en bil som ryggede ned fra hengeren!
Han stoppede naturligvis bilen, og spurgte, hvad pokker han lavede deroppe!
han fik svaret, "Der var jo plads til at kjøre innenom, så det gjorde jeg, og pludselig, var jeg heroppe!!

Billisten havde ikke registreret at de andre billister trak ut, fordi der stod en trailer!

En ting, jeg ikke liker ved norske biler, er manglen på blinklys!

Har f....... ikke set så mange idio... på veien, siden jeg kjørte trailer i roma!
at der ikke er flere dødsulykker, skyldes mere dumflax, end sjåfførens dygtighet!

Kan dere for pokker ikke forklare venner og familie, at blinklys IKKE er extrautstyr, men noget som skal brukes for at gjøre jeres medbillister opmærksomme på at bilen svinger!
jeg er pokker tage mig, ikke tankeleser, og jeg tvivler egentlig på at dere er det!

beklager, men dette måtte ut!

hehehe forstår deg godt,har selv også kjørt trailer og er enig i at det med blinklys er vist lite brukt i norge :-) har vært irritert mer enn en gang på slikt,

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet