Jeg hadde nok litt mindre tolmodighet før, nå gidder jeg ikke hisse meg opp lenger. jeg er nok en typisk gubbebil sjåfør, har aldri fått fartsbot. Har kjørt for fort, men det er ikke så ofte, bruker cruise controll mye.
Drar jeg tungt med henger og vil utnytte farten slik at oppoverbakker går greit, så forsøker jeg det. er det da en forran som har (alverdens tid) kan det røyne på tolmodigheten, jeg pleier å avvente og skape større mellomrom mellom meg og forranliggende bil, det fungerer ok.
Folk som viser fingern til meg forteller mer om dem en om meg, slik ser jeg det. Har de det så forb....travelt, burde de kanskje kjørt dagen før. Jeg gjør feil i trafikken og har fått høre hornet til flere biler. Men så kjører mange veldig aggresivt, (de skal ha rundkjøringen helt for seg selv)
Jeg jobber nå på land for ett år, og pga køer til og fra jobb har jeg begynt å sykkle heller. 8 km hver vei. Sykkelsti hele veien untatt 150m før ned til jobben. Da klikker det for mange bilister, jeg forsøker å overleve de 150 meterne med lys og refleks på sykkelen. Noterer meg at selv om jeg har gitt vekk min plass i køen, så hater de meg som sykkler. Hva foregår i huene på dem? Flere koker jo? jeg ser på dem som farlige i trafikken.
Jeg har sykklet på rett side langs kanten, men det er farlig da hele køen raser forbi svært og ubehagelig nært. Nå sykkler jeg på feil side da det ikke er trafikk den veien, selv det er et problem for noen.