AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 18:31

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 09:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Takker, fikk henne flyttet i går, så nå mangler jeg en god del av alle møblene, kjøkkengreiene mm
Men har ikke sovet så godt på lenge.

Hadde også besøk av Jeanett i går, så vi ble enige om en plan for vinteren som kommer. må få innkjørt mastermotoren, og få tømt garasjen.
Så skal ramme og karosseri settes inn i garasjen, og jeg skal jobbe ræ.a av mig i vinter for at få den biten ferdig.
Blir ikke allverden til plass, men det må bare gå.

Og så må vi se hva fremtiden bringer.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 13:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Du fikser det =D> stå på !!

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Nov 2015 15:04 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Pappa Wolf skrev:
Takker, fikk henne flyttet i går, så nå mangler jeg en god del av alle møblene, kjøkkengreiene mm
Men har ikke sovet så godt på lenge.

Hadde også besøk av Jeanett i går, så vi ble enige om en plan for vinteren som kommer. må få innkjørt mastermotoren, og få tømt garasjen.
Så skal ramme og karosseri settes inn i garasjen, og jeg skal jobbe ræ.a av mig i vinter for at få den biten ferdig.
Blir ikke allverden til plass, men det må bare gå.

Og så må vi se hva fremtiden bringer.


Høres bra ut! Følg med på Torget - Gies bort på finn.no, det er utrolig hva folk vil bli kvitt av diverse møbler og husgeråd.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Nov 2015 13:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Stå på. Detta fikser du 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 26. Nov 2015 20:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Men vinteren er her nå, og det er forbaska kaldt ute, så jeg bruker ofte kveldene på kjøkkenet. ikke for at lage mat, men for at få styr på dette!

Bilde

Mange ledninger å rote sig gjennom, og dette er et av de simplere systemer. hahaha.

Men etter ca en time, hadde jeg fått isolert et par systemer.

Bilde

Kommer til å bli enklere på sikt.

NOT!!

Mangler fortsatt disse!

Bilde

Og naturligvis startsperren.

Bilde

Den kommer i kombinasjon med et par andre sikkerhetselementer. Som ikke blir montert for forsikringsselskapets skyld. men for min.

Så det skjer fortsatt litt på tomten.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 09. Des 2015 21:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Etter tre dagers forsøk gir jeg opp, Win10 blir slettet på computeren og Win7 kommer tilbake, gidder ikke måtte slite i flere timer for at få lagt inn bilder fra litt jobbing på bilen.

Men her er en liten oppdatering fra i går og i dag.

Jeg har bilder av byggingen av festene til håndbrekket, men får de ikke inn på computeren, da win10 ikke gjenkjenner kameraet mitt, og dermed ligger bildene fast.
Så alle disse er tatt med telefonen.

Bilde

Disse er bare laget av et 95mm stykke 2.5X3 cm 4kant rør som ble delt på midten. på enden ble det sveiset et par 3 mm platestykker på (3mm er org tykkelsen på festeplaten i en malibu) 13mm huller ble boret og slipt opp til 14mm med minisliperen. Låseklipsene ble mildt modifisert til å passe.

Årsaken til at jeg ikke bare brukte hel plate, var at jeg ville ha muligheten for at plassere de individuelt.

Bilde

Og åpningen i bunnen gjør det enkelt å bytte brekkkabel senere.

Originalt ligger de bare å sklir på toppen av bærearmen, men jeg kommer nok til å legge på et stykke armert bensinslange, for at gi det litt motstandsdyktighet.

Bilde

Hullene på fremsiden er 11mm for at gi plass til bevegelse når brekket strammes.

Bilde

Et av mine problemer har vært at fjærene sklir, uten belastning på, og skulle man overse et fartsdump, kunne de ha hoppet ut av posisjon.
Så jeg har lagd et par fjærfester, og boltet de på plass. begge er laget av 2 mm plate som er formet som en liten kopp, og boltet på plass.

Bilde

Når man ser det nedefra, passer de akkurat. Hadde bilen oppe på jekken, og flexet hele bakstillingen, så mye jeg klarte, og fjærene ble på sin plass.
Hvis jeg noensinde flexer så mye med bakstillingen, kan det være samma f..n, for da er jeg opp/ned.

I dag ble det bare til litt småting for at få rammen ferdig, montere de siste selvskjærende skruer for at holde bensinrøret på plass.

Og etter det, måtte jeg sette sammen bil og karosseri igjen. har fått taket på det, tok kun 20 minutter fra start til slutt.

Bilde

Kuttet under baksetet var perfekt. ble akkurat plass nok til å få karosseriet helt ned.

Bilde

Nå er det faktisk bolthodene som stikker opp. så der må litt modifisering til også!

Bilde

Bilde

Var godt å se bilen på fire hjul igjen.

Bilde

Mangler det ikke noe her?

Bilde

Ahhh, så mye bedre.

Bilde

Noen gange skulle jeg ønske at jeg ikke var så forbanna nøye, måtte demontere rattstammen for at få alt koblet sammen igjen!

Bilde

Helgeprosjekt fra he....te. Rydde ut alt.

Bilde

Så garasjen skal tømmes, og alt skal inn i teltet, og deretter skal det hele inn i vedskjulet i ro og orden.
Utrolig at man kan samle så mye deler på så kort tid.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 10. Des 2015 18:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
En får litt mer arbeidslyst når en ser det stå på hjul igjen.Blir litt mer bil da å ser helheten i det :)
Veit akkurat åssen det er med å samle opp ting på kort tid.Je flytta dit je bor nå for under 1 år siden,garasjen er full,teltet utafor er fullt,alle bodene i kjeller'n er fulle,lite plass til ved i vedbua,for ligger bildeler der og.Samt delebilene ute er å fulle :lol: :lol:

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 12. Des 2015 12:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Win10 ja.... Gav opp den oppdatering sjæl! Hvorfor endre noe som funker?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 28. Des 2015 14:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Win 7 er tilbake, både kamera og telefon fungerer på dataen, så man burde kanskje liste en tur i garasjen igjen!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 28. Des 2015 18:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det ble til små 2.5 time i garasjen, med diverse rydding og fabrikkering.

Et par overgange måtte omstruktureres, en måtte smalnes inn, og en måtte skrottes, og lages på nytt.

Her er den til den nedre radiator slangen.

Bilde

Det er litt vel stor forskjell på utgangen på vannpumpa, og inngangen på radiatoren.

Bilde

Og selv om termostathuset har litt mindre diameter end vannpumpens utgang, er det fortsatt forskjell i forhold til utgangen på radiatoren.
Så begge er laget av et stigrør til eksos. Naturligvis fra Biltema.

Bilde

Og selv om dette ser rotete ut, skulle dere ha sett før jeg begynte!

Bilde

Bilde
Dessverre ødela refleksjakka, bildet, så det ble en del mørkere end beregnet.
Men man ser da Alladin varme, og at det er bedre plass til å komme rundt på der inne nå.
skal se om det blir et par timer i morgen også.
Da må jeg i vedskjulet, å lete frem et clutchhus. kom ikke inn dit i dag

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2015 17:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Godt å se du står på!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 29. Des 2015 23:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mange takk, Fikk til et par timer i dag også. ingen jobb på motor, bare rydding. Men det er greit.

Fikk funnet frem mine pulverslukkere.

Bilde
Bilde

og gravd frem en liten 289, som har stått gjemt i et hjørne i et par år nå.

Bilde
Bilde

Fant frem 4 demonterte Q-jets. og litt andre gasserdeler som ble plassert i en grønn kasse og satt inn i vedskjulet

Alle reoler må jo ned, og inn i vedskjulet, slik jeg kan få plass rundt om bilen. Men ikke før jeg har fått start på denne!

Bilde

Skal se om det blir oppdateringer i morgen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2015 00:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Skulle ønske at jeg og hadde en så stor garasje at jeg kunne "finne" en v8'er innerst i garasjen... :D


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2015 11:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
alltid godt å få ryddet litt. Hos meg er det full restaurering av hus på gang så det er lite bildeler i garasjen, kun sagspon og flislim :)
Ser frem til å få garasjen tilgjengelig igjen...

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 30. Des 2015 11:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
AW-100 skrev:
Skulle ønske at jeg og hadde en så stor garasje at jeg kunne "finne" en v8'er innerst i garasjen... :D


Ikke noe problem å "glemme" en slik. bare å fylle opp med nok ting til du ikke lengere kan få den ut. så "forsvinner" den! hehehe

Har mye som jeg egentlig burde selge, men jeg trur jeg venter til jeg er ferdig med Masteren.

Vet ikke helt hva jeg skal bruke 7 pussermotorer til! hahaha

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support