Etter tre dagers forsøk gir jeg opp, Win10 blir slettet på computeren og Win7 kommer tilbake, gidder ikke måtte slite i flere timer for at få lagt inn bilder fra litt jobbing på bilen.
Men her er en liten oppdatering fra i går og i dag.
Jeg har bilder av byggingen av festene til håndbrekket, men får de ikke inn på computeren, da win10 ikke gjenkjenner kameraet mitt, og dermed ligger bildene fast.
Så alle disse er tatt med telefonen.

Disse er bare laget av et 95mm stykke 2.5X3 cm 4kant rør som ble delt på midten. på enden ble det sveiset et par 3 mm platestykker på (3mm er org tykkelsen på festeplaten i en malibu) 13mm huller ble boret og slipt opp til 14mm med minisliperen. Låseklipsene ble mildt modifisert til å passe.
Årsaken til at jeg ikke bare brukte hel plate, var at jeg ville ha muligheten for at plassere de individuelt.

Og åpningen i bunnen gjør det enkelt å bytte brekkkabel senere.
Originalt ligger de bare å sklir på toppen av bærearmen, men jeg kommer nok til å legge på et stykke armert bensinslange, for at gi det litt motstandsdyktighet.

Hullene på fremsiden er 11mm for at gi plass til bevegelse når brekket strammes.

Et av mine problemer har vært at fjærene sklir, uten belastning på, og skulle man overse et fartsdump, kunne de ha hoppet ut av posisjon.
Så jeg har lagd et par fjærfester, og boltet de på plass. begge er laget av 2 mm plate som er formet som en liten kopp, og boltet på plass.

Når man ser det nedefra, passer de akkurat. Hadde bilen oppe på jekken, og flexet hele bakstillingen, så mye jeg klarte, og fjærene ble på sin plass.
Hvis jeg noensinde flexer så mye med bakstillingen, kan det være samma f..n, for da er jeg opp/ned.
I dag ble det bare til litt småting for at få rammen ferdig, montere de siste selvskjærende skruer for at holde bensinrøret på plass.
Og etter det, måtte jeg sette sammen bil og karosseri igjen. har fått taket på det, tok kun 20 minutter fra start til slutt.

Kuttet under baksetet var perfekt. ble akkurat plass nok til å få karosseriet helt ned.

Nå er det faktisk bolthodene som stikker opp. så der må litt modifisering til også!

Var godt å se bilen på fire hjul igjen.

Mangler det ikke noe her?

Ahhh, så mye bedre.

Noen gange skulle jeg ønske at jeg ikke var så forbanna nøye, måtte demontere rattstammen for at få alt koblet sammen igjen!

Helgeprosjekt fra he....te. Rydde ut alt.

Så garasjen skal tømmes, og alt skal inn i teltet, og deretter skal det hele inn i vedskjulet i ro og orden.
Utrolig at man kan samle så mye deler på så kort tid.