AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hei å hå! Ny medlem hær.
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 05. Des 2007 22:20
Innlegg: 17
Bosted: Mostadmark v/ Trondheim
Hei sann aill sammen!

Jeg er en 19 år gammel gutt som bor litt utenom Trondheim.
Som yrke er jeg tømerlærling.
Har alltid likt amerikanske biler, og miljøet rundt dette.
I lengre tid har jeg selv drømt om å eie en slik bil selv, og i sommer ble det endelig full klaff da en kompis av meg så to annoser. Den ene var en 67 Falcon som var ment til meg, og en 61 fairlane som han hadde trua på.
Før vi visste ordet av det, var vi på vei for å se på falcon, men den var noe verre enn forestilt, så det ble ikke noe handel. Heldigvis....
For etterhvert viste det seg at han skulle kjøpe hus i stedet for bil, så det var bare for meg å kjøpe Fairlane for hans del, og en liten stund senere var jeg en stolt eier av 4dr 1961 Fairlane med 400 v8.

Bilen var eu godkjent samme sommer, og jeg ble eier nr 20. Denne ble solgt ny i Trondheim og gikk som drosje de tidligste år. Da med 6er og manuell kasse. Senere har det blitt montert v8 og c6 automat.
Hele livet har den gått i trøndelag, så noen rustjobber har vært utført på den.

Hadde litt småtrøbbel med fusking i starten, men dette kom bort etter å ha gått over tenningsanlegget med nye plugger, kabler, stifter, rotor og fordelerlokk.
Det er en litt som plager den, å det er starteren. Den er bra når den er kald, men etter den er blitt varm vil den ikke dra rundt fort nok, nesten som om det er lite strøm på batteriet, men når den har blitt kald igjen, er den like fin.

Ellers hadde jeg noen fine cruiserunder i sommer/høst, og gleder meg til våren allerede, men nå står den faktisk parkert i garasjen til naboen som tilbød meg plass der i vinter, ettersom jeg ikke har noe slikt hjemme.

mvh Jørgen.

_________________
1961 Ford Fairlane 4dr
1983 Ford Granada 2.8 GL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
velkommen
Har du bilde av bilen?

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) velkommen te forumet ja , bilder liker vi :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hej og velkommen!

der bliver jo folksomt her etterhvert! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Hei og velkommen :D
Fint at det kommer fler med 61`Ford :wink:
Vil gjerne se bilder av den !


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 00:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 05. Des 2007 22:20
Innlegg: 17
Bosted: Mostadmark v/ Trondheim
Hei ja, jo, d finns bilder av den, men d blir ikke før i mårra tidligst. sitter på feil pc....

_________________
1961 Ford Fairlane 4dr
1983 Ford Granada 2.8 GL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 00:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
velkommen til forum :D


alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 00:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hei & Velkommen til forumet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 02:01 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Velkommen ja!

Har du headers på motoren? Hvis rørene eller collectoren er nær starteren er det en sjanse for at den blir kraftig oppvarmet ved kjøring. Jeg har ødelagt to startere på min bil, og nå sist fikk jeg et verksted til å bytte den. De påpekte at headersene, som ligger kloss inntil, sannsynligvis var årsaken til havariene. Dette slo meg aldri da jeg monterte disse. Symptomene var slik som du beskriver. Lettstartet med kald motor, og utrolig treg med varm motor. Tipper den fikk nådestøtet da jeg kjørte inn ny kamaksel i sommer. Installerte en metallplate som varmeskjold etter starterbytte, og frem til jeg parkerte bilen i høst virket det som at dette hjalp.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 02:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Det finnes en 61 4 d HT Galaxie her nede, å han har endel deler... Vet ikke om det passer noe om hverandrre, men om du søker noe... så send en PM så får du nr til herren med bilen... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 07:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Bead-lock skrev:
Det finnes en 61 4 d HT Galaxie her nede, å han har endel deler... Vet ikke om det passer noe om hverandrre, men om du søker noe... så send en PM så får du nr til herren med bilen... :wink:

61`Fairlane og Galaxie, er identiske bortsett fra bakrute og lister/pynt:wink:


Sist endret av Galaxie den Tor 06. Des 2007 14:12, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 11:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Siden du bor her nede da så kjenner kanskje du til den bilen Pål har da?
Var lysegrønn 4dHT, nå sandblåst og på vei sammen igjen... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 12:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Bead-lock skrev:
Siden du bor her nede da så kjenner kanskje du til den bilen Pål har da?
Var lysegrønn 4dHT, nå sandblåst og på vei sammen igjen... :wink:

Ja :) ligger et bilde av den under tråden på Galaxie`n min .
http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtop ... sc&start=0
Har også et par bilder av den fra 80 tallet som blå.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 14:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Hadde vært moro å finne noen bilder fra da den var blå... da Faren hans hadde bilen... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 23:05 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 05. Des 2007 22:20
Innlegg: 17
Bosted: Mostadmark v/ Trondheim
hei igjen. Skal nå prøve å legge ut noen bilder. Får se hvordan dette går...
Arti med flere 61a ja!


Vedlegg:
P8180002.JPG
P8180002.JPG [ 97.28 KiB | Vist 5735 ganger ]

_________________
1961 Ford Fairlane 4dr
1983 Ford Granada 2.8 GL
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support