|
Hei sann aill sammen!
Jeg er en 19 år gammel gutt som bor litt utenom Trondheim.
Som yrke er jeg tømerlærling.
Har alltid likt amerikanske biler, og miljøet rundt dette.
I lengre tid har jeg selv drømt om å eie en slik bil selv, og i sommer ble det endelig full klaff da en kompis av meg så to annoser. Den ene var en 67 Falcon som var ment til meg, og en 61 fairlane som han hadde trua på.
Før vi visste ordet av det, var vi på vei for å se på falcon, men den var noe verre enn forestilt, så det ble ikke noe handel. Heldigvis....
For etterhvert viste det seg at han skulle kjøpe hus i stedet for bil, så det var bare for meg å kjøpe Fairlane for hans del, og en liten stund senere var jeg en stolt eier av 4dr 1961 Fairlane med 400 v8.
Bilen var eu godkjent samme sommer, og jeg ble eier nr 20. Denne ble solgt ny i Trondheim og gikk som drosje de tidligste år. Da med 6er og manuell kasse. Senere har det blitt montert v8 og c6 automat.
Hele livet har den gått i trøndelag, så noen rustjobber har vært utført på den.
Hadde litt småtrøbbel med fusking i starten, men dette kom bort etter å ha gått over tenningsanlegget med nye plugger, kabler, stifter, rotor og fordelerlokk.
Det er en litt som plager den, å det er starteren. Den er bra når den er kald, men etter den er blitt varm vil den ikke dra rundt fort nok, nesten som om det er lite strøm på batteriet, men når den har blitt kald igjen, er den like fin.
Ellers hadde jeg noen fine cruiserunder i sommer/høst, og gleder meg til våren allerede, men nå står den faktisk parkert i garasjen til naboen som tilbød meg plass der i vinter, ettersom jeg ikke har noe slikt hjemme.
mvh Jørgen.
_________________ 1961 Ford Fairlane 4dr
1983 Ford Granada 2.8 GL
|