AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 19:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 23. Jul 2015 22:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
=D>

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 25. Jul 2015 08:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Etter en laaaang dag på jobben i går, kunne jeg endelig komme mig i garasjen, og kunne begynne å fikse feil å skavanker på innsuget.

Blant annet et bolthull uten gjenger.

Bilde

Og siden jeg ikke kunne finne mine forgasser bolter, laget jeg i stedet studs.

Bilde

Som dere ser i høyre hjørne øverst, så står studsen ikke helt rett, og det er tydelig, at den ikke passer i hullet.

Bilde

Et bedre bilde.

Bilde

Så de fikset jeg på denne måten. Et 2 mm bor, ble brukt til å lage huller inn i siden på hullet, for at lage plasser til epoxyen å feste sig i.
Epoxy massen ble blandet grundig (husk hansker, da den ikke er helt giftfri!) Dere ser i øvrig epoxyen ligge under innsuget på første bilde!

Epoxyen er fra biltema, og fungerer aldeles glimrende.

Jeg fylte hullet så godte jeg kunne med epoxyen, og en gammel bunnplate fra en defekt Q-jet ble skrudd fast i de tre andre studs.
La malertape rundt toppen på den studs som skulle ned i hullet, og skrudde den ned i den stadig bløte epoxy massen. Malertapen gjorde også, at studsen sentrerte sig i hullet, og stod stabilt. et par små kakk med en liten hammer, for at være sikker på at den var kommet i bunn, og så kunne jeg gå og spise kveldsmaten og drikke en øl.

Etter ca en time, kunne jeg skru boltene av de andre studs, og løfte av bunnplaten.

Bilde

Klager ikke over dette resultatet. Hehehe

Og så begynte jakten på bolter til innsuget, waterneck mm.

Bilde

Og dette skal jeg så få sandblåst. Og så må jeg få laget litt karosseriarbeide i dag.
Og etter det, vet jeg ikke.
Skulle egentlig ha vært en tur på barnstormers i dag, men får dessverre ikke tid. da jeg skal leke sjåfør for en kompis som skal til flyplassen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 25. Jul 2015 09:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Bra jobbet, har ikke prøvd den epoxyen, men den er vel spesielt til alu. fikk du skrudd ut studsen etterpå? når du lot den sitte i.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 25. Jul 2015 10:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Chevy63 skrev:
Bra jobbet, har ikke prøvd den epoxyen, men den er vel spesielt til alu. fikk du skrudd ut studsen etterpå? når du lot den sitte i.



Har ikke skrudd ut studsen. Den får lov å bli sittende. hehehe

Epoxyen er til alu, de har også til stål, tre og glassfiber. Men jeg har bare erfaring med deres stål og alu, og jeg har ikke noe å klage på.

Må se å lette på r..a og komme mig ut. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 26. Jul 2015 11:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Søndag igjen, jobb i morgen og regn. Kaffen inntas sittende i godstolen og jeg skal lage en liten oppdatering fra i går.

Litt av det som måtte sandblåses.

Bilde

La på pakningene.

http://s959.photobucket.com/user/pappa_ ... 8.jpg.html

Og mens jeg pusset på innsuget oppdaget jeg, at jeg kanskje har fått et lite problem.

Bilde

Den originale temp føleren skal sitte bakerst på motoren, men jeg har ikke noe uttak til den, og jeg mangler den adapteren som føleren skal sitte i.

Tenkte at jeg skulle prøve å lage en adaptor av den gamle blendproppen, men det var ikke mulig.

Bilde

Så jeg gikk litt fra mens jeg hentet eksosmanifoldene, og tenkte over tingene.

Bilde

Så da bygger vi om til elektrisk føler.

Bilde

Skal ikke vi prøve å kombinere gammelt å nytt?

Bilde

Kan funke med litt modifikasjon.

Bilde

Etter lettere demontering av biltema måleren.

Bilde

Det kan funke tror jeg.

Bilde

Fjernet de to små alu plugger som holdt instrument platen på plass, og kunne enkelt vippe av plata.

Bilde

Testet om den passet på måleren, og det ser ikke helt tussi ut.

Bilde

Boret et par små huller i bunnen av platen.

Bilde

Ja, jeg er sq ikke helt flink til å måle!!

Bilde

Men overraskende nok, passet det.

Bilde

Og den virker ikke til å være så fantastisk stor.

Bilde

Bilde

Men jeg tror, jeg kan få et lite problem her!

Bilde

Nja. det ser unektelig slik ut.

Bilde

Men det er en bagatell som jeg fikser senere med en ny plate til instrumenthuset.
Nå pakker jeg det hele ned.

Bilde

Etter å ha pakket alt ned, vasket ned innsuget fikk det lakk.

Bilde

Mye lakk.

Bilde

Og termostat huset.

Bilde

Fikk på pakningene igjen og silikon i hjørnene.

Bilde

La innsuget på plass.

Bilde

Ja. Boltene ble sandblåst og lakkert svarte.

Bilde

Og studsen datt ut igjen, men det var min feil, hadde ikke fått den langt nok ned i hullet, så der må bores å gjenges.

Bilde

På med headers på passasjersiden.

Bilde

Kastet også fordeleren på, så jeg kunne se den på plass!

Bilde

Og slideshowet mitt på photobucket er nå på over 2000 bilder.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 26. Jul 2015 13:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Super oppdatering som vanlig! Ja der blir vel en del bilder etterhvert! Har samme utfordring med min tempsensor. Jeg finner ikke hvor den skal sitte på motoren! Hehe. Så blir vel en elektronisk løsning hos meg også.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 27. Jul 2015 01:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Apr 2009 20:20
Innlegg: 24
Ett tips til deg, ikke bruk de gummitetningene i fram og bakkant på innsuget. Du får garantert lekkasje, da de har lett for å skli ut . Legg heller ei skikkelig stripe med motorsilikon istedet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 27. Jul 2015 05:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
camaro355 skrev:
Ett tips til deg, ikke bruk de gummitetningene i fram og bakkant på innsuget. Du får garantert lekkasje, da de har lett for å skli ut . Legg heller ei skikkelig stripe med motorsilikon istedet.


For sent! hehehe

Det er sant at de sklir ut, men det problem fikset jeg med en gang, da det skjedde første gangen.

For et par år tilbake kjøpte jeg en boks med pakningslim på biltema, og bruker den på alle pakninger.
Den har været min trofaste tjener i flere år. Dessverre er den utgått fra Biltemas sortiment.

Men jeg har fortsatt en halv boks. så jeg limet på pakningene, og lot de sitte i tre timer, innen innsuget ble montert.

Forventer ikke problemer. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 27. Jul 2015 19:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 20. Mai 2009 18:59
Innlegg: 95
Silikon på boltene til innsuget og ventildekslene? Jeg glemte dette og det lakk og lakk og lakk helt til jeg oppdaget det hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 05. Aug 2015 12:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En liten oppdatering.

Etter en uke med mye overtid, fikk jeg endelig et par timer i garasjen på lørdagen, hvor det ble fylt olje på motoren, og jeg prøvde å prime!!

Ingenting skjedde. hmm.

Prøve med en annen setting på drillen.

Fortsatt ingenting.

Ut med proppen til oljetrykk uttaket bak på motoren. Der kom det olje, men ingenting til ventilene??

Ok, montere oljetrykkføleren ved siden av filteret, og koble den opp til instrumentene.

0,1 kg/cm Ka i hel..te??!!

Da var det av med bunnpannen, og prime igjen. Oljen rant ut foran på motoren. Hmm. Av med registerdekslet.

Bilde

Bilde

Og hva i H......te!! Hvem er den TÅRNPANNE!!! som har glemt en plugg bak camdrevet!? Ehhh jo, det er nok mig!

Bilde

Bilde

Så ny plugg ble montert, og jeg boltet alt sammen igjen, og prøvde å prime på nytt.

Bilde

Bilde

Bilde

Woohoo

Bilde

22 kg/cm = 31 Psi kan ikke klage på det!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2015 13:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Bra du testa trykket før oppstart da!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 06. Aug 2015 22:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Gleid skrev:
Bra du testa trykket før oppstart da!


prøv så å tenke på hvis jeg hadde montert den i ramma på bilen med girkassen!!

det ville ha vært litt værre! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 12. Aug 2015 19:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
På tide med en liten oppdatering.

Det skjer hele tiden noe her, men med full jobb og lign, er det ikke alltid at jeg har tiden til å gjøre det jeg har lyst på!

Men fikk da sjekket flowet på vippearmene.

Bilde

Prøve å få på pluggledninger! Ja, de skal byttes til noen andre senere!

Bilde

Tenkte at jeg skulle få inn bensinrøret til gasseren. men trur ikke jeg har en nippel som passer på 8mm røret.

Bilde

Hmm, denne 10mm passer!?

Bilde

Etter kutting, sandblåsing og lakk ser den litt penere ut.

Bilde

Lage litt vakuum til fordeler og bremser.

Bilde

Streken på toppen, viser hvor hullene i bolten er!

Bilde

Ja, slangen er litt lang, men den kan kortes ned senere.

Bilde

Så kommer litt av prosjektets mer spesielle segment! Kombinasjon av amerikanske original deler, og biltemas universaldeler!

Bilde

Ja, jeg skal ha 8 mm bensinrøret gjennom 10 mm røret og bruke både rør og original nippel til å lage et tett leverings system.

Så frem med drillen, og 10 mm boret.

Bilde

Og etter litt fiddeling, og X4 var røret igjennom.

Bilde

Jeg er utmerket klar over at dette ikke vil være tett på noen måte, men nå er jeg heller ikke ferdig, vent å se.

Koner naturligvis røret.

Bilde

Trudde du virkelig, at jeg bare ville stappe to rør sammen, og håpe at de ville holde tett??

Naturligvis ikke.

Bilde

Er jo motsatt kon i bensinpumpen, og kobberrøret er jo forholdsvis mykt, så det å dette til å slutte tett var ikke så slemt likevel.

Bilde

Og man kan lage en ganske glimrende fortykning på røret med koningsverktøyet.

Bilde

Bilde

Men jeg synes det røret var litt vinglete, så litt forsterkning måtte til.

Bilde

2 bolter, et stykke bensinslange, litt 1.5 mm plate, og en ledningsklips med tilhørende selvskjærede skrue var alt som skulle til. litt mer tilpassing av platen, så er jeg fornøyd. nesten.

Bilde

Bilde

POKKERS, Glemte vakuum til girkassen. jaja monterer et T-stykke.

Bilde

Hadde ca 1000 av disse før, nå er det vel bare et par hundre igjen. hehehe

Bilde

Dette var så langt som jeg kom på søndagen og mandagen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 13. Aug 2015 07:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Flott oppdatering og takk for illustrerende bilder!


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 13. Aug 2015 08:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Men skal du kjøre full vakuum på fordeleren. Trodde den skulle være koblet på høyre side foran på forgasseren.

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support