En av ulempene ved det norske været, er at man som utendørs mekaniker er prisgitt værgudene.
Så når vi har dager med ti minutters regn å sol skiftevis, så blir det ikke mye man får gjort. (skal hente mig en 50 kvm teltramme i midten av mai!!)
Men imellom inn/utpakking av bilen fikk jeg da unna litt.
Fikk rattet inn på plass igjen.

Benjamin kom hjem fra skole, og ville prøvesitte bilen.

Yupp, han ligner faren sin, like sprø! hehehe

Dette har irritert mig lenge nå. de ettermonterte blinklys, og hullene som var tilbake etter demonteringen.

Så jeg besluttet mig for å gjøre noe med det, og boret opp med stepdrillen.

Og lagde en passende lapp.

Det er litt sprekker mm, men det fikser jeg.

Og det er faktisk lurt å huske å åpne for gassen, når man skal sveise!

Et lykketreff at dette bildet ikke ble av himlen, jeg tok et skritt bakover å snublet! hehehe

Den svarte flekken er et hull, så stålet er tynnere end jeg hadde håpet på.

Så fikser vi den andre siden.

Ferdig, og som dere ser, så bobler lakken ganske bra når stålet blir varmt.

Og så har jeg hatt min første brann i bilen.
Årsaken var at jeg hadde dyttet bort isoleringen på passasjersiden av torpedoen, og ikke skjenket det en tanke, at det var tjære på baksiden, og den dritten brenner bra!



Litt vann på gulvet.

Min særdeles effektive brannslukker.

En liten brann stopper ikke tankegangen, og jeg mener å huske at det er et eller to tverstykker på stiverne.

Det panseret har vært av å på, et utall av ganger nå!

En av tingene jeg har manglet, er en T-bolt til å holde panseret på plass.

Så dette er første test, av en hjemme komponert slik.