AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 23:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 25. Apr 2015 21:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ohh, lekkert...


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 20:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tok enda et par timer i garasjen i dag.

Boltet toppene på plass, med ny lakkerte bolter.

Bilde

Bilde

Og endelig fikk jeg svar fra GM. (Ikke general motors, men Gene Matthews. En god venn fra usa)

Jeg kan fint bruke løfterne. Det er dybden på bowlen, som skal være lik, og jeg målte annlegsflaten til støt stangen til 8 mm fra toppen av løfteren på alle. Den innvendige forskjellen (som var det som bekymret mig!) er kun slaglengde på støt stangen innen den bunner i løfteren, og med den motor og cam som jeg har, var det lite å bekymre sig for!

Bilde

Bunnpannen kom på plass.

Bilde

Med rails på plass.

Bilde

Svingningsdemper kom også på plass.

Bilde

Og oljefilter

Bilde

Og siden jeg sliter med å se en svart strek på en svart svingningsdemper, fikk den en gang gull lakk.

Bilde

Og måtte av med bunnpannen igjen fordi jeg hadde glemt akslen til oljepumpen! ](*,) ](*,) ](*,)

Bilde

Løftere å støt stenger på plass.

Bilde

Og takke være hkjensli, endte jeg opp med enda et lite prosjekt.

Dette er begynnelsen til et par koppholdere!

Bilde

En 5 ton presse er litt for liten til å presse ut krysspinnen.

Bilde

Så gassbrenneren kom i bruk igjen.

Bilde

Så her er to av hver. Så må vi se hva jeg finner på å gjøre med de.

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 26. Apr 2015 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Wow :-)

Clean og fresh motor det der. :-D

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 28. Apr 2015 12:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Seemank skrev:
Wow :-)

Clean og fresh motor det der. :-D


Det er nok det beste kjøpet, til den bilen jeg har gjort til nå! hehehe


Men, mens jeg venter på første lønn og deler, tar jeg hånd om bremsesystemet.

Ståle's forslag om å sette sig i setet på bilen, å presse så hardt på pedalen som mulig, skulle testes.

Så et topp beslag på festet til rattstammen ble fabrikkert.

Bilde

Og jeg tok en liten økt med vinkelsliperen på koppholderen.

Bilde

Bilde

Ble lei av metallspåner i trynet og skoene, og plukket ut forsterkingen på torpedoveggen, og sveiset den ferdig.

Bilde

Bilde

Bilde

Mulig at jeg lager om denne, da jeg ikke er helt fornøyd med innfestningen.

Bilde

Men når alt kommer til alt, så funker den.

Bilde

Blir litt kosmetisk arbeide her senere, men akkurat nå, er jeg mer interessert i det funksjonelle.

Bilde

Snart test.

Bilde

Og når jeg nå likevel lå en ubehagelig stilling under dashen, kunne jeg likegreit montere gaspedalen.

Bilde

Det blir litt tilvenning, da bremsen sitter på "feil" side av rattstammen. men det er ok.

Bremsetesten gikk slik.
-HUMMMMMMPFFF (Lyden av mig som tar feste i dashen å presser pedalen i bunn!)
-KREIIEKKKK. (Lyden af et setefeste som gir sig!!)
Pedalen flyttet sig ikke, setet gjorde!!

Summa sumarum. Pedaloppsettet er godkjent, setefestet er underkjent. så der må jeg lage nytt. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 28. Apr 2015 14:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 16. Apr 2015 21:14
Innlegg: 5
Haha, bra bremsetest! Flott at du tar så mange bilder, alltid morsomt med gode bildeoppdateringer. Den motoren blir jo bare så smuk! Keep it up!


Sent from my iPad using Tapatalk


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 28. Apr 2015 20:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Hehe. Godt det var setefestet og ikke pedalfestet som ga seg da ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 28. Apr 2015 21:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Flott fremgang Wolf!
Det er virkelig motiverende å følge med på prosjektene dine!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 29. Apr 2015 12:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jeg viste at setefestene bak ikke var av beste sorten, men at de skulle gi sig, trudde jeg ikke!!

men det er blott en mulighet for å gjøre det bedre å enklere neste gang. Jeg vil ha det så enkelt som mulig, dvs så lite bruk av verktøy i begge hender som mulig. hehehe

I dag har jeg ikke fått gjort noe ute, fikk ganske enkelt sovet for lenge i dag.
men jeg overlever. er blott to dager tilbake av denne uken, og så er det langhelg. Og da skal det bli skruing.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Mai 2015 10:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En av ulempene ved det norske været, er at man som utendørs mekaniker er prisgitt værgudene.

Så når vi har dager med ti minutters regn å sol skiftevis, så blir det ikke mye man får gjort. (skal hente mig en 50 kvm teltramme i midten av mai!!)

Men imellom inn/utpakking av bilen fikk jeg da unna litt.

Fikk rattet inn på plass igjen.

Bilde

Benjamin kom hjem fra skole, og ville prøvesitte bilen.

Bilde

Yupp, han ligner faren sin, like sprø! hehehe

Bilde

Dette har irritert mig lenge nå. de ettermonterte blinklys, og hullene som var tilbake etter demonteringen.

Bilde

Så jeg besluttet mig for å gjøre noe med det, og boret opp med stepdrillen.

Bilde

Og lagde en passende lapp.

Bilde

Det er litt sprekker mm, men det fikser jeg.

Bilde

Og det er faktisk lurt å huske å åpne for gassen, når man skal sveise!

Bilde

Et lykketreff at dette bildet ikke ble av himlen, jeg tok et skritt bakover å snublet! hehehe

Bilde

Den svarte flekken er et hull, så stålet er tynnere end jeg hadde håpet på.

Bilde

Så fikser vi den andre siden.

Bilde

Ferdig, og som dere ser, så bobler lakken ganske bra når stålet blir varmt.

Bilde

Og så har jeg hatt min første brann i bilen.

Årsaken var at jeg hadde dyttet bort isoleringen på passasjersiden av torpedoen, og ikke skjenket det en tanke, at det var tjære på baksiden, og den dritten brenner bra!

Bilde

Bilde

Bilde

Litt vann på gulvet.

Bilde

Min særdeles effektive brannslukker.

Bilde

En liten brann stopper ikke tankegangen, og jeg mener å huske at det er et eller to tverstykker på stiverne.

Bilde

Det panseret har vært av å på, et utall av ganger nå!

Bilde

En av tingene jeg har manglet, er en T-bolt til å holde panseret på plass.

Bilde

Så dette er første test, av en hjemme komponert slik.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Mai 2015 20:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Driver å bygger verdens beste verktøy akkurat nå.

(Fikk også litt tyn av naboen for at jobbe på 1 maj. Noe som er fult berettiget! hehehe)

Men etter å ha feilet på støttebukkene som skal holde karosseriet oppe, ble de skrottet, og jeg påbegynte et nytt prosjekt.

Jeg bygger en motor test stand.

har allerede laget rammen, og så smått begynt å tenke på kjøling, strøm og instrumenter, og naturligvis hjul.
og jo, den må ha hjul, ellers kommer ned til å stå fast. Bunnen veier en god del over 35 kilo, og jeg har hverken påbegynt up-rights eller radiator-braketter, batterikasse mm.

Så hjul må til.

Kanskje noen vil se bilder, når den er ferdig. Eller vil dere se bilder fra bygget også?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Mai 2015 21:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Alltid kjekt med litt bilder å se på. Har planer om å få satt ihop et test stand selv, veldig ålreit å ha.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Mai 2015 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Pappa Wolf skrev:
Driver å bygger verdens beste verktøy akkurat nå.

(Fikk også litt tyn av naboen for at jobbe på 1 maj. Noe som er fult berettiget! hehehe)

Men etter å ha feilet på støttebukkene som skal holde karosseriet oppe, ble de skrottet, og jeg påbegynte et nytt prosjekt.

Jeg bygger en motor test stand.

har allerede laget rammen, og så smått begynt å tenke på kjøling, strøm og instrumenter, og naturligvis hjul.
og jo, den må ha hjul, ellers kommer ned til å stå fast. Bunnen veier en god del over 35 kilo, og jeg har hverken påbegynt up-rights eller radiator-braketter, batterikasse mm.

Så hjul må til.

Kanskje noen vil se bilder, når den er ferdig. Eller vil dere se bilder fra bygget også?


kjør på med bilder :)

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 04. Mai 2015 14:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Hvis ikke det er lov å arbeide på "arbeidernes dag", når er det da lov?

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 08. Mai 2015 20:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Så er det fredag, og jeg koser mig med en øl etter et par timer i garasjen.

Jeg startet i forrige uke et lite side prosjekt, mens jeg venter på deler.

Jeg husker min første innkjøring av motor på en teststand, (smooth as silk!!) og jeg husker de andre som ble foretatt i bil. (Ikke langt fra forgården til helvete!!)

Så da jeg oppdaget at jeg måtte kjøre inn den nye kammen i motoren min, og sjekke for lekasjer, og skulle noe viktig ikke fungjere, måtte jeg plukke motoren ut igjen i tilfelle jeg gjorde det i bilen.

Så jeg besluttet mig for at bygge en test stand.

Startet forrige helg, men har liksom ikke hatt ork denne uken til å få gjort noe med det.

Så i dag etter jobb, startet jeg med å ta et bilde av rammen jeg bygget forrige søndag.

Bilde

Et stykke stål, som ble til overs fra rammen blir til bein.

Bilde

Så etter litt justering av øyemålet ble de klargjort til kapping.

Bilde

Og punktet på!

Bilde

Etter en halv time med sveising, satt de fint på plass.

Bilde

Det skal justerbare føtter på senere !

Hadde en ide om sliding rails på denne, men!!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Stålet er ganske enkelt for tynt!

Så jeg ignorerte problemstillingen og gikk videre til de forreste up-rights.

Bilde

Og de er justerbare i høyden, slik jeg kan teste de fleste motortyper.

Bilde

Litt oppmerking.

Bilde

Jaja, jeg vet det er frihånd å ikke presist. det er heller ikke meningen.

Bilde

Og med litt deng og sveising, ser den slik ut.

Bilde

Lager et par stykker til for at tilpasse til ford og mopar, samt mindre rekkemotore.

Og sikkert er det, at jeg også kommer til å montere et AFR meter, for å justere forgasser.

Og kanskje på sikt det kommer en girkasse tester opp også! hehehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 09. Mai 2015 18:20 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det var meningen, at jeg skulle bruke hele dagen i garasjen i dag, men en kompis måtte ha hjelp til å skifte støtdempere på Saab'en sin.

Så det brukte jeg 6 timer på. (Og får jeg noengang tak i den idioten som besluttet sig for at sveise spenn mutteren på, får han trykt en kongle opp i r..a, på tvers!!! er ikke blid akkurat nå!!)

Men jeg fikk da gjort litt innen han kom.

Fikk sveiset ferdig dem begge.

Bilde

Litt rengjøring er påkrevd her.

Bilde

Etter en kjapp tur i sandblåsing kabinettet, fikk de lakk.

Bilde

Bilde

Og jeg fikk påbegynt de bakre plater til SBC, (skal også ha til ford og mopar, men det kommer!)

Bilde

Dette var dessverre alt jeg fikk gjort i dag, håper det blir bedre i morgen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support