Det er tillat med kommentare, jeg biter ikke, til trods for navnet! hehehe
I dag tidlig, startet jeg med å rydde litt etter gårdsdagens utskeielser.
Pakket alt demontert i kasser.

Rydde på bordet.

Og ellers gjøre klar til møkkajobben.
Men kammen er fjernet, (skal søke opp nummeret på den, senere.

Og så til et lite trick jeg har lært av en gammel mekaniker.
Noen som husker bor-forlengeren jeg kjøpte en stund tilbake?

delte den i 2, og kuttet 10 mm ned i den ene enden.

Satte den i drillen.
K1200 vannslipepapir

Jada, jeg vet at papiret var brettet på det andre bildet, men ville vise dere hvordan jeg gjør det.

Det passet jo fint i sprekken jeg kuttet.

Et lett trykk på knappen på drillen, og jeg har rullet alt sammen.

Litt smøremiddel.

Spray i løftergalleriet.

Med drillen på lav hastighet, og lett trykk, fjernet jeg møkka i hullet, uten å fjerne materiale fra hullet.

Man ser tydelig forskjellen.

Alle er ferdig, og for at beskytte mot nye rustangrep, ble det sprayet på masser av X4 (Biltemas eget merke!)
Veiven står for tur.
Den er ikke dårlig, jeg vil bare polere litt på annlegsflaten, for at fjerne evt urenheter. alle besto "negletesten"! (Hvis du kjører en fingernegl hen over anlegsflaten, og neglen møter motstand, i form av riller, må veiven slipes.

Denne børsten er en av de viktigste jeg har i mitt arsenal.

dere ser hvorfor!

Alle anleggsflater er rene. og jeg kan begynne å fjerne overflaterusten på vektene. (liten vits i å sende det gjennom oljepumpen til filtret.

Nå er alle stempler satt i bløt, i delevaskeren, og vi ser hva morgendagen bringer.