AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 14:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 02. Aug 2014 22:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En uke har gått nå, siden siste oppdatering, og mye har blitt gjort på ramma, men det ser ut som veldig lite, når man ser på ramma!

"The devil is in the details!" sa en klok mann engang. (han må ha bygget biler! hehehe)

Eksosrør i 1.5"

Bilde

Skråkappet.

Bilde

Kuttet en liten bit på et par tommers lengde!

Bilde

Og delt den på midten.

Bilde

Den skal inn der.

Bilde

Og den andre der.

Bilde

Drill og minisliper klarte jobben.

Bilde
Bilde
Bilde

samme her.

Bilde

Igjennom.

Bilde

og sveiset.

Bilde

på begge sider.

Bilde

mye jobb, men lite å se.

Bilde
Bilde

slik ser det ut etter en uke!

Bilde

Kunne sikkert ha oppdatert i løpet av uken. men med så lite fremgang, ville det bare ha vært unødvendig fyllstoff.

Og innen dere spør, så la mig forklare!
Begge gjennomføringer, både for å bak, på begge sider, er til henholdsvis bremse rør, og drivstoff rør. Dette ble gjort, får å slippe å føre rørene på undersiden av rammen, eller oversiden, da det ikke er plass.

Men det er jo ikke det eneste jeg har gjort, har jobbet videre på Miradaen, og må en tur på Romerike å hente en ICM. samt litt andre smådeler fra en god venn deroppe, som er moparmann til fingerspissene! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 03. Aug 2014 20:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Klarte naturligvis ikke å holde mig unna garasjen i dag heller.

Måtte jobbe litt på forsterkning av rammekrysset.

Bilde

og girkassetraversen kom på plass i dag også, etter litt massasje av endene

Bilde
Bilde
Bilde

Har jo flyttet girkassen bakover, så må korte inn mellomakselen med 9 cm.

Bilde

Men for at få det gjort, uten å måtte bla opp flere tusinde kroner, måtte jeg lage et par holdere til akselen.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Slik ble de testet i dag innen jeg tok kvelden.

Bilde
Bilde
Bilde

litt fett på akselen måtte til, for å redusere friksjon.

Bilde

Er ca så mye som må av, men det måler jeg ordentlig i morgen.

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 04. Aug 2014 14:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Det blir sollid detta Wolf! Men, hvordan har du tenkt å ta ut automaten, hvis noe skjer med den etter at du har satt sammen kjærra?

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 04. Aug 2014 15:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
gMcnut skrev:
Det blir sollid detta Wolf! Men, hvordan har du tenkt å ta ut automaten, hvis noe skjer med den etter at du har satt sammen kjærra?


Har ikke tenkt specielt på det, men som du sier kan bli problematisk i tilfelle.

Finner sikkert på noe lurt. hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 06. Aug 2014 19:02 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hmm, burde man oppdatere?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 06. Aug 2014 19:54 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 11. Mar 2014 10:23
Innlegg: 81
Bosted: Karmøy
Selvsagt :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 06. Aug 2014 20:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jul 2014 23:14
Innlegg: 24
det burde du! :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 06. Aug 2014 23:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
du er kjempebra sveisinga,men som det er påpekt her kan noe av avstivinga være skrudd,kjedelig med luke i gulvet i gulvet når automaten tar kvelden,men som sagt meget bra arbeid hittil,har du utdannelse som plate,sveis og metall arbeider??? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 07. Aug 2014 14:55 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nei er ikke utdannet sveiser, har fått undervisning i diverse teknikker, men er stort sett selvlært.

på onsdagen, ble mellomakslingen kortet inn med 9.5 cm, ikke sikkert det kommer til å holde, men da har jeg lært noe! hehehe

Bilde

Perfekt ved full kompresjon av bakstillingen.

Bilde

GMnut, gjorde mig oppmerksom på en liten tabbe (Og takk for det!!). hadde egentlig planer om å bare vippe kassen opp og ut i tilfelle av reperasjoner.
Men det er jo litt tåpelig, da måtte jeg jo først løfte av karosseriet!! :o :o :o

Bilde

Så det fikset jeg på denne måten i stedet.

først fjernet jeg kassen og girkassefestet.

Bilde

så fjernet jeg den midterste delen av traversen.

Bilde

hadde et 4-kant rør i en litt større dimensjon liggende

Bilde

kappet den i to stykker og den ene enden av hver bit slik

Bilde
Bilde

traversen passet fint her

Bilde

sveiset de på plass

Bilde
Bilde

og fire 13mm huller senere

Bilde
Bilde

Det er så langt jeg har kommet på min fridag. la os se om det kommer en ny oppdatering til helgen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 21:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Coolt å få tidlig fri i dag fra jobb, så fikk god tid til å jobbe litt i dag.

Ville få ferdig sikkerhets loopen til mellomakslingen i dag.

Bilde

Kjekt å ha en slik.

Gjett hva.

Bilde
Bilde

Nettopp, den største loopen.

Bilde

Ambolten kommer godt med, når stål skal bankes i form.

Bilde
Bilde

Første test fitting

Bilde

Enda et stykke stål! hehehe

Bilde

Litt folding, å hamring.

Bilde

måtte ha litt mer juling

Bilde

Festepunkter.

Bilde

Og litt mer testing

Bilde

Festepunkter til den andre loopen.

Bilde

Bilde

Forboring av huller, sparer dine bor for mye!

Bilde

M10 mutter og bolt

Bilde

Husk å fjern galvaniseringen, ellers blir du syk, de dampene er giftige!

Bilde
Bilde

Enkleste metoden for å slippe for alt for mange problemer senere.

Bilde

Mer tilpassing.

Bilde
Bilde
Bilde

Glemmer noen ganger hvilken vei kameraet skal vende! hehehe

Bilde

Mer testing.

Bilde

Fikk også hentet nye bolter å muttere til traversen i dag, M12

Bilde

Den bakre boltet på plass

Bilde

Men kanskje litt lite klaring.

Bilde

Men det må bli i morgen. skal ta mig en øl nå.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 08. Aug 2014 23:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 02. Nov 2009 11:00
Innlegg: 18
Bosted: Hamar
Flink du. Kjører du forbi Hamar en dag skal jeg by på kaffe og "juging".


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 09. Aug 2014 20:56 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Øl er vel fortjent!! o.Ö


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 10. Aug 2014 17:06 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Her kommer et H....tes innlegg på godt og vondt.

Litt verksteds tips, og litt rod. og litt bilder!

Er ferdig med bakenden av ramma, så nå er det på tide å begynne på forstillingen.

Bilde

Så rammen ble vendt med god hjelp av Kenneth og Jeanett

Bilde
Bilde

Og bakakselen lagt ut igjen!! jaja, den skal legges på lager til jeg er ferdig med forstillingen.

Bilde

Tok mig litt tid til å se nærmere på håndbrekket, og få det demontert helt!

Bilde
Bilde
Bilde

Etter brekkmekanismen var blitt behandlet med olje, og lagt i en pose på hylla, besluttet jeg mig for å gi sveiseren min litt service. noe som var tiltrengt!
Trådfremføringen var blitt hakkete, og jeg måtte bruke en del ballet egenskaper, når det skulle sveises, for ikke å få krøll på slangen.
Så trådmaterslangen, måtte skiftes.

Bilde
Bilde

Hold på tråden når dere klipper inne i sveiseren, ellers får dere bare en masse løs tråd, som må kveiles ut og rulles inne på rullen for hånd, tar lang tid, og er kjedelig arbeide, som lett kan undgås.

Bilde

Fiksèr tråden, det er det hullene er til!!

Bilde

Løsne trådmateren.

Bilde
Bilde

Fjern disse tre skruene.

Bilde
Bilde

fjern gasshylse og kontaktstykke fra pistolen.

Bilde
Bilde

Dra ut tråden fra slangen.

Bilde

4 skruer i pistolen er alt som skal til.

Bilde

Litt uklart bilde, kameraet liker ikke å komme så tett på!

Bilde

det er den tynne svarte slangen som skal skiftes!

Bilde

strekk ut slangepakken.

Bilde

og lirk ut endestykket.

Bilde

straks litt sværere i den andre enden.

Bilde

Her er den nye slangen. (kjøp på Jula, til 89 kroner!)

Bilde

dra ut den gamle, og sjekk at lengden er den samme. (eller at den nye er litt lengere!!)

Bilde

tre den nye slangen inn på plass, jeg startet fra sveiseren, og mot pistolen, da det var lettest for mig.

Bilde

der var den.

Bilde

inn på plass med den, det er bare å klemme den inn på plass.

Bilde
Bilde

i den andre enden var det god margin.

Bilde

men den skal også på plass.

Bilde

skru dekslet på plass.

Bilde
Bilde

bruk en skarp kniv.

Bilde
Bilde

på tide å rense matehjulet.

Bilde

svært å se, men ganske møkkete.

Bilde

inn på plass igjen.

Bilde

skru pistolen sammen igjen.

Bilde

Nja, det er ikke altid at det går etter planen. sveiseren ville ikke føre tråden helt frem, så jeg måtte demontere pistolen igjen og finne ut av hvorfor.

Bilde

Viste sig, at jeg ikke hadde fått slangen presset helt inn på plass, og derfor buttet tråden imot kanten på samlingspunktet inne i pistolen.

Bilde

Øisann, den var litt skeiv.

Bilde

Rense gasshylsen kanskje!!

Bilde
Bilde

Spissen på ambolten passer perfekt til å rette kanten av gasshylsen på. og et par kjappe strøk med en flatfil gjorde susen.

Bilde

sprayet godt med denne inne i hylsen og på kontaktstykket, for at unngå sveisesprut å perler skal sette sig fast fremover.

Bilde
Bilde
Bilde

likegreit å bytte til nytt kontaktstykke.

Bilde

nesten ferdig

Bilde

Må jo teste om den funker.

Bilde

Et lite tip til dere. Når dere skal klippe tråden inne i sveiseren og føre den frem til pistolen på nytt, sørg for å bruke en god skarp klipper.
Da får dere ikke klemt flat tråden, og den graver ikke dype spor i mateslangen. en anden ting er at dette hjelper også på slitasjen på matehjulet.

Da kommer vi til forstillingen. tenkte at jeg skulle få den løftet inn, og sett nærmere på den.

Bilde

Etter litt graving med en spartelspade, dukket dette opp.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Mistenker jeg må finne mig en annen forstilling. Noen som har en liggende???

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 14. Aug 2014 19:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Jeg har en sånn Comodore forstilling liggende som er rustfri. Du kan få den hvis du ordner frakta selv. Ligger i Narvik.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 14. Aug 2014 20:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
kan du sende den i posten for mig?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support