Smog skrev:
grogei skrev:
Jeg støtter Olav 100% få sjekket understellet ditt 100% før du går I innkjøp av masse dyre deler.
se litt hva type dekk du har osv. ofte hjelper det med en ny snekke, friske deler og bra 4 hjuls kontroll
Men det er også 1 ting som man må være litt obs på. det er de Nye reglene som er kommet I forbindelse med EU kontrollen, jeg har fått en del folk/biler på besøk som har fått mangel grunnet ombygd motor/forstilling osv. med henvisning til biltilsyne. biltilsyne gidder ikke prøve bilen, de bare spørr etter papirer om det er påmontert utstyr som er beregnet og godkjent til denne bilen. ofte ender det at man må søke til SFOOR, har man da montert en tannstang som det star Racing only på monteringsanvisningen. ja da star man der med en ikke godkjent bil. Så jeg vil anbefale å ha fin dialog med SFoor og ditt lokale biltilsyn.
Da tror jeg flere enn meg får et forklaringsproblem på EU kontrollen, med tanke på motor.
Hva står det egentlig i den nye EU kontrollen, og har de allerede begynt å praktisere den?
Å ja denne har dem startet å praktisere. 2014 men varierer nok litt fra verksted til verksted.
Jeg har ikke kontroll skjema her, men går ut på ombygging av understell. karosseri, og motor. blir market 2 feil og må som regel vises Statensvegvesen.