AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 09. Okt 2026 18:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1998 Tahoe 6,5.
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2014 20:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

tok vekk bakfangeren og da ble det 400 å no dollar, så blir bakfanger i norge :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2014 20:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

I dag har jeg egentlig bare demontert og lakket litt :)

Fikk av frontfangeren, baklyktene og sidespeilet.

Begynner å komme seg sakte men sikkert.
har fått grunnet førersia, og lakka nesten ferdig bakpartiet.

Har ombestemt meg litt når det gjelder farger..
Men, bare på fangerene da.
Planen var å ha kromfanger og ny kromgrill.
Men, kommer til å gå for helt svarte fangere, og svart grill.
Tror jeg skal gå for en svart "kufanger" også. men, det er vel ikke lov lengre, så må vel bli en bøyle bare.
tror det blir litt kulere med svart all around nede på bilen, enn med svart og krom.
Og, hjelper jo at de svarte delene er mye billigere enn krom delene da :)

Har fått to gaver i posten de siste dagene. En idler arm, og pinsene til passasjerdøra. så det blir bytta over helga.
Drar nemlig til Liverpool i morgen =D

Littbilder må man jo ha med.

Noen som forresten kan komme på en bra måte å feste turbodiesel dekselet i motoren på når man har FSD kjøleren i veien for orginalfestene?

Vedlegg:
IMAG0072.jpg
IMAG0072.jpg [ 48.43 KiB | Vist 5641 ganger ]
IMAG0073.jpg
IMAG0073.jpg [ 46.25 KiB | Vist 5641 ganger ]
IMAG0074.jpg
IMAG0074.jpg [ 60.05 KiB | Vist 5641 ganger ]
IMAG0075.jpg
IMAG0075.jpg [ 64.34 KiB | Vist 5641 ganger ]
IMAG0076.jpg
IMAG0076.jpg [ 56.63 KiB | Vist 5641 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mai 2014 21:30 
Avlogget
Rookie
Rookie

Sjekket nå frakt med jetcarrier.. 1200 inkl front og bakfanger og grill:) så 5500 tilsammen:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mai 2014 01:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Trenger ikke TD dekselet, står jo bare iveien uansett. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2014 08:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jaa, fikk gjort litt i går også :)

FIkk tatt første runden med lakk på fører sia, og siste strøket med klarlakk på bakdelen.

Har bestemt meg for å pusse ned og rette frontfangeren, og lakke den matt svart i stedetfor å kjøpe ny.
Leste litt i går, og var vel bare å pusse chrommet matt, så bruke plastikprimer for å få ett bra resultat. kommer til å pusse å lakke den invedig også, for der har det kommet litt overflaterust.

Er jo endel demontering på den, men det går seg nok til vil jeg tru :)

Fikk også bytta pinnene i passasjer døra, så nå smeller det ikke så fælt når den lukkes :P
Ganske så enkel prosess.
Bare å banke ut de gamle, skifte "bushingsene" og banke inn de nye.

Må bare få spent opp fjæra igjen, å satt på plass den, men hadde ikke no strips tilgjengelig i går, så får gjøre det i dag.
Blir nok en pause etter at jeg har gjort dette her nå, da jeg hele tiden har sagt at økonomien skal styre skruinga. så får vel være tro til det :P

Men, er det noen som har no tips hvordan jeg skal få skrudd løs de to bakerste skruene på girkassebunnen?
kommer ikke til på noe som helst måte..

er det bare å nappe av den "skinna" som er i veien? ser ut som no støtte stag aktig som går på tvers av bilen.. takk for svar.

Noen bilder av de nye pinsa, og nødvendig verktøy :)

Vedlegg:
IMAG0089.jpg
IMAG0089.jpg [ 42.94 KiB | Vist 5594 ganger ]
IMAG0090.jpg
IMAG0090.jpg [ 42.57 KiB | Vist 5594 ganger ]
IMAG0091.jpg
IMAG0091.jpg [ 51.76 KiB | Vist 5594 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2014 10:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ser bra ut :) tenkte jeg skulle bytte boltene på dørene på tahoen min sjøl, hvor lang tid brukte du på det?

Mr.C

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2014 10:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

cned86 skrev:
Ser bra ut :) tenkte jeg skulle bytte boltene på dørene på tahoen min sjøl, hvor lang tid brukte du på det?

Mr.C

Tja.. halvtime?
Men, du må ha hjelper og en garasjejekk som løfter ganske høyt :)
Må jo skyve ut hele døra for å få ut bushingsene.
Men, er fort gjort med hammer, og en forlenger :)

Døra ble ikke 100%, men ble veldig veldig mye bedre enn den var.
Henger kanskje 2 cm nå mot 3-5 før :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2014 10:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kan forresten gå på Youtuben å søke på Door hinge pin, og finne videoen 1aauto har lagt ut. meget bra :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Sv: 1998 Tahoe 6,5.
InnleggSkrevet: Ons 14. Mai 2014 21:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

john86 skrev:
Kan forresten gå på Youtuben å søke på Door hinge pin, og finne videoen 1aauto har lagt ut. meget bra :)

Jepp har sett den for en stund siden, men har liksom ikke fått tid til å begynne på det :p. Greit å vite sann ca kor lang tid det tar ;)

Mr.C

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 16. Mai 2014 08:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Da er endeledd og pitmanarm bestilt.
800,- pluss mva :) inkl frakt :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Mai 2014 08:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Blitt litt dårlig med bilder på de siste tingene jeg har gjort, men får jo skrive om de i stedet for :)

Har fått bytta olje på fordelinga forran, bytta alle endeledda og hjelpesnekka/pitmanarmen. Alt var egentlig helt greie jobber.
Hadde nok målt litt feil når jeg satt på endeledda, da høyrehjulet svingte når det andre var rett, men det var 5 minutter med justering så var det riktig :)

Har pussa ned og begynt å sparkle frontfangeren også. den skal bli matt svart. spør igjen: noen som har bakfanger som ikke er full av rust, trenger ikke se pen ut, eller en hel grill, som heller ikke trenger å se pen ut, men må være hel :)

Skulle starte opp vidunderet i går, men der var det dårlig med strøm, så måtte kaste på no lading, så får vente med å lufte servo systemet til jeg får start :)

Nå gjenstår det langt mindre enn ved oppstart..

Må finne ut hvorfor bremselys sikringa går når jeg holder bremsen inne ved oppstarte, og går noen ganger ved bremseing ved kjøring. håper det er bremselys bryteren.
Stramme brekk vaieren. regner med jeg bare strammer den ved fotbremsen, og heller justerer litt bak i trommlene.
Må få skifta olja i diffen bak
Olje skift i bakfordeleren, men der er det noen 4.kantbolter, så trenger ett bits som er ca på størrelse med en liten skralle, men litt mindre, så får ikke brukt skralle og forlenger selvfølgelig.
Må finne ut hvor det lekker kjølevæske fra. vet ikke om det er stryk på EU godskjenning, men er jo like greit å fikse det.
Skifte hoved olja. Må ha en ny plugg, da den gamle lekker, evt ny pakkning.
Skifte speilet på førersia
nytt indrehåndtak til passagerdøra, det jeg har er beige, men har blått intreør.

også er det montering da. gleder meg til å få denne bilen ferdig, men er da endel igjen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Mai 2014 10:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ja dette er biler det er gøy å skru på :) når det gjelder kjøleveskelekasje så har jeg hat noen runder selv. Først fant jeg ut varmeapparat lak,etter noen måneder byttet jeg motor så gikk det et halvt år så merket jeg at nivået hadde sunket igjen å den mistet mer og mer veske helt til det begynte å dryppe. Fant ut at 2stk frostplugger på høyre topp hadde rustet å begynt å leke. Jeg borret dem ut og gjenget hullet å skrudde i noen bolter med rikelig med pakningsmasse :).

Mr.C

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jun 2014 10:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nei, nå har jeg vært dårlig på å oppdattere på en stund.
Skyldes mest at jeg ikke har gjort så innmari mye..

Men, i helgen fikk jeg gjort endel :)

Bakfanger er montert, og lakket, frontfanger er lakket, og montert, nye tåkelys er monetert, nye baklyketer, nytt side speil på fører siden, nytt BLÅTT dørhåndtak på passasjer siden.

Så nå skal kjærra på EU godskjenning 2. juli. så vi får håpe på det beste. kommer til å be verkstedet fikse det som evt er igjen.
har ikke fått kjørt ut bien ennå, så blir dårlig med bilder før jeg får gjort det. men det begynner å se bra ut :)

Skulle ha strammet brekkvaieren, men klarer ikke å få skrudd noe på stramme skrua, så det får verkstedet ta seg av.

Men, har ett spørsmål.

Bilen har jo ikke skilter på seg..
får man godkjent bilen med prøveskilter?
for jeg får jo ikke ut skiltene uten EU ok, og om jeg ikke får godkjent bilen uten skilter da er jeg jo Fucked... for å si det mildt.

Fant forresten en rimelig heftig lekk i kjøleannlegget, men, litt radiatortett fiksa den =D
skal gå over bilen med en god vask, og spyle godt under og lignende før kontrollen, så det iallefall ikke er noe olje som drypper på bilen...

Lover å legge ut bilder når jeg får den ut i sola. innen ett par dager tenker jeg. =D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jun 2014 11:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ingen problem med prøveskilter. Eneste måten å få bilen til og fra verkstedet! Men husk å klistre prøveskiltene der de originale skal sitte, jeg fikk feil pga at jeg ikke hadde skiltlys på prøveskiltet, da det originale skiltet skulle henge i en braket under støtfangeren, og det ikke gikk å klistre et klistremerke der...

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Jun 2014 11:17 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hehe, ja er det eneste jeg har igjen på bilen er å montere skiltlysa :) Fikk med noen på den nye fangeren, men med så mye annet har de bare forsvunnet i rotet, så må ta noen som ikke tilhører denne fangeren, men men. kan vel ikke skylde på andre enn meg selv :P

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 78 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 47 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support