AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 18:25

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 02. Mai 2014 12:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 08. Mar 2012 23:26
Innlegg: 51
Ja det kan eg tenke meg å se bilder av. Flott tråd du har her det er gøy å følge med på det du styrer med. Det er mykje å lere av ein so nevenyttig kar som du er.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 02. Mai 2014 22:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ble ikke så mange bilder av den celebrity, da vi var mer opptatt med å finne feil på den. En glimrende bil alt i alt, men litt for mye jobb, til at jeg gadd å holde på enda en sommer, med feilsøking og sveising, mm.
men dere som vil se bilen kan da få en link!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Men ellers, fikk jeg i kveld, etter maten, en tåpelig ide!!

Var egentlig meningen at det skulle stå en bil her, men den er blitt flyttet litt!!

Bilde

Masteren står nå her, midt på gårdsplassen!

Bilde

En kjapp utpakking senere.

Bilde

Yup, motorjekken fra biltema kan brukes til dette også.

Bilde
Bilde

Oups!!!! har glemt å demontere håndbrekket!!

Bilde

Men det var fort fikset.

Bilde

Gamle dekk, hjul, felger, klosser og diverse andre remedier, var i bruk for denne jobben.

Bilde
Bilde
Bilde

Og etter en del justering av høyden, kunne jeg ganske enkelt trille ut rammen!!

Bilde
Bilde
Bilde

Morgendagen kommer til å bringe mange timer med sjekking av ramme, samt et par kryssmål eller 15.
og sikkert en pils eller to!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 04. Mai 2014 08:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Des 2010 10:58
Innlegg: 201
Bosted: Drammen
Fint og se framgang her igjen.

På kompressoren din, kunne du ikke bare ha bygd den om til 1 fase. Den el motoren skal jo bare gå en vei. Og tror ikke den har blitt så svak at den ikke har klart og starte motoren hvis du har satt på en kondensator til ca 150.-

_________________
79 Trans Am
viewtopic.php?f=3&t=14037&start=0

Bmw prosjekter
http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 00&start=0


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 04. Mai 2014 17:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Transamtussan skrev:
Fint og se framgang her igjen.

På kompressoren din, kunne du ikke bare ha bygd den om til 1 fase. Den el motoren skal jo bare gå en vei. Og tror ikke den har blitt så svak at den ikke har klart og starte motoren hvis du har satt på en kondensator til ca 150.-



Jeg vet ikke, kunne såmenn nok ha gjort det slik, men likte tanken om å gjøre det på en annen måte!

I dag gik jeg lettere beserk, med vinkelsliper hammer drill å en del annet verktøy.
Plukket ganske enkelt for og bakstilling av rammen, og flippet den, så jeg kunne se rusten.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


etter flippingen, kunne man tydelig se at det ligger litt mer jobb foran mig, end jeg hadde håpet på!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Laget en kjapp plan for neste del av prosessen

Fjern alle nagler markert med gult!!

Bilde


Alt i alt en glimrende dag!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 04. Mai 2014 17:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Ja her så det ut til å være mer jobb enn du kunne håpe på ja. Burde nesten få spent opp den ramma, så den holder seg rett, mens du sveiser.
Du pleier ikke bruke lang tid på å sveise inn noe nytt stål du.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 05. Mai 2014 08:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Joda, har lånt en rammejigg av en kompis, som skal hentes på notodden først!
Jeg må også få ryddet mer i garasjen, så jeg faktisk kan komme til derinne, men det kommer i løpet av uken!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 19. Mai 2014 18:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jiggen var for stor til hengeren, så jeg måtte nøyes med forstillingen i første omgang.
har brukt et par dager på demontering så nå skal jeg høre med min sandblåser, hva han skal ha!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 19. Mai 2014 22:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
Hva er forstillingen fra?

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 19. Mai 2014 22:36 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
77 opel commodore GS/E

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 26. Mai 2014 19:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jaja, etter et flott treff hos west side cruisers på søndagen, måtte jeg på jobb igjen i dag.
Men etter jobb, ble det tid til en liten økt på ramma!

Bilde

Først en skisse, med en del forskjellige mål på.

Deretter fjerning av diverse braketter og annet som ikke skal bli sittende!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Dette var engang der bumpstoppen satt!!

Bilde

Nå er det bare hull.

Radiatorsupport, og motorfeste!!
Må deles for å få plass til den nye forstillingen!!

Bilde

"Cut Elly!" (sitat fra dansk komedie!)

Bilde

Bilde

Plukket mye på den nå!

Bilde

Selvfølgelig måtte jeg gjemme håndbrekket, skal jo se om det kan brukes igjen senere!

Bilde

Kona nappet et bilde, i et ubevoktet øyeblikk! hehehe

Bilde

AU FOR FAEN!! Og en hel del andre banneord kom flygende ut kjeften min, da forstillingen kom veltende ned fra jekken!!

Bilde

Men det er greit, skinnebenet mitt stoppet den!!

Bilde

Etter banning, og kjefting på både vegg, jekk bil og småstein (ikke på mig selv, det var jo ikke min feil!!) Fikk jeg testet passformen.
Og må si at den passer perfekt!!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Litt skattejakt i en container, og plutselig, hadde jeg stål til rammen!!

Bilde

Perfekte tykkelsen!!

Bilde

Skal se om ikke jeg kan få presset et par timer inn igjen i morgen!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 27. Mai 2014 18:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ble et par timer til i dag.

Ja, for at komme til på bunnen av rammen, måtte jeg bli ferdig på oversiden. Og et par karosserifester måtte fikses!

Ja, dette var jo ikke helt pent!!

Bilde

Så en papmal, og tyve minutter senere hadde jeg 2 av disse!

Bilde
Bilde

og litt senere var de brent på plass!

Bilde
Bilde

litt pussing med stålbørste på sveisen, så de slikt ut!

Bilde
Bilde

Jobbe litt på radiatorsupporten, den måtte ha litt kjærlighet etter å ha blitt delt fra motorfestet i går!

Bilde


Satt med sagblad å minifil, for at fjerne rusten fra sveisen!!

Bilde
Bilde
Bilde

Jaja, har da kommet litt lengere!!

Bilde
Bilde

får se om jeg går ut etter maten!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 31. Mai 2014 21:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ser at det har vært en del som har lest på tråden, siden den siste oppdatering. hadde vært koselig med en kommentar i ny og næ, bare så jeg ikke føler at dette med å legge ut bilder er unødvendig.

Men, dagens oppdatering. bakre rammetravers er fjernet, og en ny er under konstruksjon. Og til de som ikke trur at en ramme slår sig, hvis man fjerner bare en enkelt liten bit, aner ikke hva de snakker om.
Jeg fjernet traversen, og rammen sprikte med 2 cm. så fjernet jeg bunnplaten på den ene siden, og da sprikte selve vangen med 1.5 cm.
Dette er ikke noe problem, da jeg tok flere kontrollmål innen jeg begynte å kappe. og jeg har latt alle andre traverser bli sittende, samt gode mål og skisser!

men måtte jo konstruere en ny rammetravers!!

Så startet ut med en vanlig 2mm plate på 117cm (bredde på rammen akkurat der!) gange 10cm. det er bunnplaten på traversen!

Så ble det en plate på 20cm gange 120cm. den skulle bukkes til toppplaten! Noen som har bukket 2mm industristål uten en plateknekke?? Tro mig, det er ikke noe jeg gjør igjen!!

Bilde

Et 1mm spor ble rispet ned i stålet, for at fortelle stålet, hvor knekket skulle være, deretter ble det mye banning, og svetting, da jeg måtte bruke 2 sveisetenger, og mitt kne, for at få gang i knekkene!

Bilde
Bilde

Så var det over til ministikken, for at fortsette med at overtale stålet til å finne sin nye form!

Bilde
Bilde
Bilde

Sprøtt nok passet sleggen perfekt til jobben med å støtte opp på stålet!

Bilde

Nå ligner det noe!! Men mangler stadig knekking den andre veien!!
Samme metode som tidligere!!

Bilde
Bilde
Bilde

Så kom moroa, drillen!!
Måtte jo bore huller til å sveise gjennom!

Bilde
Bilde
Bilde

Min lille kompressor har fått stoooooor jobb, men den klarer det med glans!!

Bilde

Men nå er klokken mange, og ribbeinet mitt vil ikke lengere være med, så nå smekker jeg ræva i stolen, og tar mig en pilz!

Bilde

Skal starte her i morgen, og da blir det mer oppdatering.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 31. Mai 2014 22:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Jeg er sikkert alene om dette, men jeg er mer spent på miradan.. Men det er nok fordi jeg er tidligere eier.. hehe!!
Ellers må jeg si du er flink.. full av pågangsmot og kunnskaper..

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 31. Mai 2014 23:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Ville det ikke vært lettere å få blåst ramme og delene før du bygger? Og så få de reblåst før pulverlakk eller hva du velger. Vet bare hvor trist det er å slipe rust før sveising Så kan en bruke tiden på noe konstruktivt og kjekkere...

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 01. Jun 2014 08:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Nov 2013 16:41
Innlegg: 89
Bosted: Tysvær
Bøyer meg i støvet for innsatsen din =D> =D>

Håper skinnebeinet og ribbeina dine holder ut gjennom prøvelsene :D

_________________
"I don't read nothin' in scripture that says thou shall not put the pedal to the metal."

'73 Camaro Z28/Type LT 355 Cid, Muncie M21, 3,73:1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support