Ser at det har vært en del som har lest på tråden, siden den siste oppdatering. hadde vært koselig med en kommentar i ny og næ, bare så jeg ikke føler at dette med å legge ut bilder er unødvendig.
Men, dagens oppdatering. bakre rammetravers er fjernet, og en ny er under konstruksjon. Og til de som ikke trur at en ramme slår sig, hvis man fjerner bare en enkelt liten bit, aner ikke hva de snakker om.
Jeg fjernet traversen, og rammen sprikte med 2 cm. så fjernet jeg bunnplaten på den ene siden, og da sprikte selve vangen med 1.5 cm.
Dette er ikke noe problem, da jeg tok flere kontrollmål innen jeg begynte å kappe. og jeg har latt alle andre traverser bli sittende, samt gode mål og skisser!
men måtte jo konstruere en ny rammetravers!!
Så startet ut med en vanlig 2mm plate på 117cm (bredde på rammen akkurat der!) gange 10cm. det er bunnplaten på traversen!
Så ble det en plate på 20cm gange 120cm. den skulle bukkes til toppplaten! Noen som har bukket 2mm industristål uten en plateknekke?? Tro mig, det er ikke noe jeg gjør igjen!!

Et 1mm spor ble rispet ned i stålet, for at fortelle stålet, hvor knekket skulle være, deretter ble det mye banning, og svetting, da jeg måtte bruke 2 sveisetenger, og mitt kne, for at få gang i knekkene!

Så var det over til ministikken, for at fortsette med at overtale stålet til å finne sin nye form!

Sprøtt nok passet sleggen perfekt til jobben med å støtte opp på stålet!

Nå ligner det noe!! Men mangler stadig knekking den andre veien!!
Samme metode som tidligere!!

Så kom moroa, drillen!!
Måtte jo bore huller til å sveise gjennom!

Min lille kompressor har fått stoooooor jobb, men den klarer det med glans!!

Men nå er klokken mange, og ribbeinet mitt vil ikke lengere være med, så nå smekker jeg ræva i stolen, og tar mig en pilz!

Skal starte her i morgen, og da blir det mer oppdatering.