Hei godtfolk.
Jeg er ny på forumet. Som mange andre så syns jeg det er artig å lese om prosjekter som fenger meg, så da tenkte jeg å slenge ut en tråd. Mest i håp om å få tips, triks og råd. Men også fordi jeg digger denna pickupen jeg har kjøpt og håper flere deler samme syn!
I går var jeg å hentet en Chevrolet c10 1980 mod. Ikke noe smykke, men langt i fra vrak. Bilen har stått stille i flere år i Stjørdalen, og har helt klart en behov for til kjærlighet.
Litt om bilen:-1980 mod Chevrolet c10.
-6,2 D motor - ikke noe serlig trøkk, men det får gå en stund.
- Th 400 kasse 2wd
-Generellt grei karroseri messig (hvertfall i forhold til hva jeg har sett til nå)
Hva som skal gjøres:
-Bilen er kjøpt for å brukes, så først og fremst blir det å få den eu godkjent, og få hentet ut skilt.
-Toppakningene må byttes, toppen skal planes, ventiler skal slipes og ventilseter skal gåes over. Alt av væsker skal byttes, og hele det elektriske annlegget skal gåes over/byttes (for her er det MYE rart)
-Interiør messig så blir det ikke gjort det store enda. Men kjenner jeg meg selv rett så skjer det noe der også.
Hva som planlegges:
Ta rusta som er. Sandblåse ramma, få på noe godstoff og tektyl behandle. Hvis det er noen som har noen bedre forslag/tips her, så tas alt i mot med takk
-Skifte interør, gulvteppe, nytt trekk til soffa, osv. Lydisolere hytta, samt ta det av rust som alltid dukker opp i forbindelse med slikt arbeid.
- Få litt mer guffe ut av diesel motoren. Turbo. Her tenkte jeg å montere lastebil turbo fra Volvo. Noen som har erfaring med dette?
Som alltid så forandrer planene seg stort sett med hvordan veien blir til, men det hører med. Å få bilen kjørbar blir uansett første pri, så får vi se !