AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 13:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 56  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1980 Chevrolet C10.
InnleggSkrevet: Tor 23. Mai 2013 21:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Satser på det. Blir ny 3.73utv. Nå har jeg masa og styra så fælt for å få tak i riktig speedodrev til 3.73, så det var enda en grunn til å feige ut på 4.11.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 08:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Nå har bilen snart vært på veien en uke igjen. Fikk deler fra Summit tirsdag forrige uke, kjøpte utv og monteringskit på Sarpsborg Motor og leverte alt til montering på onsdag, var ferdig på fredag og natt til søndag var bilen på veien igjen =D>

Truetracen montert og shimsa riktig. Lager på diffen, pinjonglager, hjullager, simring og utveksling er nytt. Det eneste som gammalt er selve akselsen, stikkaksla og yoken.

Bilde

Bakakseleksperten min måtte sveise på et par små biter på lagerbukkene for å holde shimsa på plass.
Tidligere var shimsa mellom diffen og lagra, men de skal være på utsiden av lagra, mellom lagra og selve akselen.
Uten den lille biten kunne shimsa ramla ut av posisjon.

Bilde

I går bytta jeg olja på akselen og monterte Moser lokket og ny grom pakning. Det lokket er faen meg brutalt. Tykt og tungt med justerbar oppstøtting av lagerbukkene.

Bilde

Mens jeg venta på bakakseldeler pusla jeg med litt andre ting. Monterte nye Taylor wirelooms. Mye cleanere enn Moroso loomsa jeg hadde. De her sitter mye nærmere toppdeksla og er høydejusterbare. Kroken på dipsticken måtte bankes flat for å få plass mellom toppen og pluggledningene.

Bilde
Bilde

Nytt lokk på Bremsevæskebeholderen.

Bilde

Her har jeg, Mads H og et par andre kompiser et lite Skranglestuk jugemøte i Torshovdalen.
Hitlerloffen går som en kule og bråker noe inn i hælvete, så han får lov å rægge med oss :lol:

Bilde

Har kjørt med bilen hver dag siden søndag. Har også fått brukt den som en pickup. Fant ut at shocksa bak er litt for lange og når jeg lesser opp med tunge ting, bunner den i shocksa. Da har jeg fortsatt plass til en finger mellom bumpstopperen og bakakaselen.
Var ikke akkurat smooth å kjøre med alle pallene i planet med shocks som står i bunn. Nye shocks må kjøpes.

15 paller og halvfullt plan.
Bilde

Vært på Clas Ohlsson og kjøpt verandagølv.
Bilde

Vært på Statoil og høytrykkspylt verandamøbla.
Bilde

En donorbil på besøk i nabolaget. Skulle gjerne hatt motoren hans.
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 31. Mai 2013 09:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

nydeligt!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Jun 2013 13:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Skikkelig fin i motorrommet den der nå, men vil bare komme med et lite tips. Hvis du ikke allerede har kommentert det noe sted da. Bytt øvre radiatorslange til en original formstøpt en, ser mye bedre ut enn de universale spiralgreiene fra bilrekvisitasjappene. :)

'71 Chevrolet C10

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 01. Jun 2013 21:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Takkar! Er ganske fornøyd med motorrommet sjæl. Er fortsatt litt å ta tak i, men det blir tatt etterhvert.
Radiatorslangen er ful. Prøvde få tak i en original, men da må jeg bestille fra LMC eller noe. Ingen i Norge som hadde. Den får duge litt til.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 12. Jun 2013 09:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Truetracen funker som faen 8)

Bilde

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jun 2013 07:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

nice! hehehe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Sep 2013 10:44 
Avlogget
Rookie
Rookie

Så bilen din nede på løkka for en stund tilbake. Så jo jævli kuul ut, så jeg tenkte jeg skulle by deg noe cash for den.
Hadde jeg lest denne tråden først så hadde jeg jo visst att det var visse muligheter for att du befant deg inne på BAB :-).
Ser jo nå att du har brukt en halv formue på denne pickisen. Mitt bud hadde kanskje ikke stått helt i stil til din innsats. Har uansett fått tak i en c10 nå:-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Sep 2013 11:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hvis børsa står på løkka er jeg på jobb. Har gått med litt penger på den, selvom det ikke ser sånn ut ved første øyekast 8) Ble nysgjerrig, hvor mye hadde du tenkt å by?

Har vært en lang og fin sommer, har kjørt nesten hver dag. Til og fra jobb, vært på en del langturer og kjørt ting for folk. Har gått med ca. 1000kr på suppe i uka :twisted:
Har ikke hatt noe store problemer etter bakakselhavariet.

Har oljelekkasje på motoren, så den må ut igjen når snøen kommer.
Har også masse nye deler på vei og en lang liste på ting som skal gjøres i vinter.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Sep 2013 13:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Først så hadde jeg spurt om du ville selge og til hvilken sum. Så hadde jeg gitt deg ett skambud. :lol: .
Nei jeg vet ikke 45000-50000. Dette var før jeg hadde sett motorrommet :D .

Så deg forresten gli ut av maridalen i går, kul bil.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Sep 2013 14:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Takkar. Jeg og frua var på en liten søndagsrægg.

Måtte nok hatt et bud på over 100000kr før jeg skulle vurdert å selge.
Er vant med å ha bilene mine lenge, så den forblir hos meg en god stund til.

Hvordan C10 har du kjøpt?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Sep 2013 17:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Kjøpte en -76 stepside av en på forumet her . Driten er att den ikke er registrert her i Norge ennå. Så fase en blir å få ting nogenlunde orginalt. Får se om det blir en tråd. Dukker stadig opp ting man lurer på og da kan det være kjekt å ha noen å spørre. :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Okt 2013 13:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei,
bladd meg igjennom sidene dine - mye artig lesestoff. Litt synd med at en del av bildene ikke fungerer lenger, men men.
Uansett børsa ser bra ut !! Keep it up! =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Okt 2013 21:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

SRS skrev:
Kjøpte en -76 stepside av en på forumet her . Driten er att den ikke er registrert her i Norge ennå. Så fase en blir å få ting nogenlunde orginalt. Får se om det blir en tråd. Dukker stadig opp ting man lurer på og da kan det være kjekt å ha noen å spørre. :roll:

Fett! Lykke til! Bare å spørre om det er noe du lurer på 8)

torgeirbo skrev:
Hei,
bladd meg igjennom sidene dine - mye artig lesestoff. Litt synd med at en del av bildene ikke fungerer lenger, men men.
Uansett børsa ser bra ut !! Keep it up! =D>

Skal legge ut resten av bildene på nytt neste jeg er syk og hjemme fra jobb :D

Parkerte bilen for sesongen i går. Har vært en lang og fin sesong uten noen store problemer. (bortsett fra diffhavariet, men det teller ikke, siden det skjedde en uke etter at bilen kom på veien) Har bare vaska, fylt bensin og olje. Har gått med 1000kr på suppe i uka :twisted: Detta er faktisk første gang siden jeg kjøpte bilen at alt har funka hele sommeren. Ganske fornøyd med det.

Vi blir kasta ut fra garasjen vår. Må være ute før jul, så en vinters arbeid må gjøres i løpet av to måneder.
Motor og gir ble pelt ut i dag. Motoren lekker og svetter overalt bortsett fra på bakre simringen på veiva. Skal bytte alt av pakninger, bunnpane + litt andre ting som er enklere å gjøre når motoren er ute.

Jeg og Mads h var på Sarpsborg Motor sist tirsdag og fikk brukt opp litt sparepenger. Chevan parkert utafor det aller helligste:
Bilde

Var kaldt om morran i går:
Bilde

Kommer updates ganske så snart. Motoren er klar til å pelles fra hverandre og alt av deler ligger på lur.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Nov 2013 04:21 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

På tide med en update.

Først en liten gladnyhet: Jeg har fått meg ny jobb, i Desember begynner jeg på Markveien Karosseri som hjelpearbeider/læregutt og skal etterhvert bli billakkerer :D Men frykt ikke, Chevan kommer ikke til å bli lakkert med det første.

Jeg er i gang med det samme jeg har gjort de to siste vinterene. Pelt ut motoren for å få slutt på oljelekkasjer.
Er også et par andre ting skal ordnes og byttes ut samtidig.

Er alltid stas med en haug med nye deler:

Bilde

Det har svetta/lekki masse mellom innsuget og toppene/blokka foran og bak, fra fordeleren, oljetrykksgiveren, bunnpanna og svingningsdemperen:

Bilde

Bilde

Bytta registeret når jeg var i gang. Det gamle kjedet hadde en cm med slækk. Mistenker at det kan være det som lager den rare lyden jeg plages med. At kjedet slår i tannhjula og lager skranglelyd, men det er sikkert ikke det heller...

Det gamle drevet på veiva satt godt fast. Avdrageren spratt av, så jeg måtte surre en jekkestropp rundt og da kom den løs til slutt:

Bilde

Fora opp mellom veiva og motorstativet med en planke og en tommestokk da jeg banka på det nye drevet:

Bilde

Nytt supertight Cloyes register på plass:

Bilde

Spaceren og innsuget passa ikke så godt sammen, så jeg matchporta dem med en liten fres på drillen. Glemte å ta bilde når jeg var ferdig, men nå passer de perfekt sammen:

Bilde

Lakken flassa et par steder hvor jeg hadde slurva med sliping og vask da jeg lakkerte motoren i fjor.
Skrapa bort løs lakk og mattslipte hele motoren. Var dritnøye med å slipe og vaske med silikonfjerner i alle kriker og kroker.

Ferdig grunna:

Bilde

Ferdig lakkert. Gikk med litt over en sprayboks bare på motoren. Ble to gode strøk:

Bilde

Var en fryd å rive av maskeringa:

Bilde

Innsuget, waternecken og spaceren fikk også et nytt strøk med lakk før det ble montert. Ble blankt og fint:

Bilde

Ny Professional Products svingningsdemper montert. Klarte det uten å knekke skrua denna gangen :lol:

Bilde

Timingtaben tar så vidt borti svingningsdemperen, så den må friseres litt:

Bilde

Nye plugger med riktig justert gap montert:

Bilde

Kjøpte Milodon oilpan studs for at det skulle litt lettere å montere den nye bunnpanna. De var helt geniale:

Bilde

Nye bunnpanna. Milodon original replacement. Den veier ca dobbelt så mye som den gamle chromebunnpanna jeg hadde.
Har mye bedre passform og er mye tykkere i godset. Satser på at det ikke lekker noe mere nå:

Bilde

Detta er nok noe av grunnen til oljelakkasjen foran på motoren. Simringen har gnagd seg godt inn svingningsdemperen:

Bilde

Det skal i hvetfall ikke lekke mere fra fordeleren. Er montert med to pakninger og en sinnsykt fet ny Mr.Gasket klemme med stud, sprengskive og mutter:

Bilde

Salvesen Specialties Throttle and TVcable bracket 2.0. Den var så jævla svær, så jeg har kappa bort 1/3 av den, heva den litt og sveisa fast wirefestene for en cleanere look. Hehe 8)
Har også bytta til et Accel corrected design fordelerlokk. Dvs at pluggledningene fra venstre side av lokket går til venstre side av motoren og de på høyre går til høyre side av motoren. Skal bli digg å slippe det jævla rotet med pluggledningene som det er originalt:

Bilde

Høla i toppdeksla mine er akkurat litt for store til at breathersa og grommetene sitter skikkelig fast, så det har vært masse svetting der også. Nå har jeg kjøpt nye breathers som klemmes fast med slangeklemmer. Skal få sveisa på et par rør på toppdeksla.
Også har jeg laga baffleplater i toppdeksla. Håper på at baffleplatene og litt høye rør skal få slutt på mye av oljesølet.
Røra er 35mm innerbein fra en Marzoccchi 888 downhillgaffel som jeg har fjerna anodiseringa på i Plumbovann og polert opp:
Det kommer i hvertfall til å se dritfett ut:

Bilde

Sist endret av kristian s den Lør 02. Nov 2013 16:43, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 834 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 56  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support