Leste nettopp en salgs-annonse på en amerikansk bil, en modell det finnes mange av, og som ikke er direkte lettsolgt.
Her er kommentaren som fulgte med annonsen:
"Svarer ikke på e-mail og SMS. Har du ikke råd til å ringe, så har du ikke råd til å kjøpe bil."
Når jeg er på leting etter noe jeg skal kjøpe, da synes jeg det er viktig å få alt skriftlig,
fra den første samtalen, og frem til kontrakten er signert. Har ingenting med om man har råd til noe, eller ikke.
Greit nok at man ikke gidder å knote på en liten telefon, men det kan vel ikke bli mer perfekt enn email syns jeg.
Fyren med denne annonsen har sikkert allerede fornærmet flere potensielle kjøpere, og siden det er kjøpers marked,
så har man ikke råd til å være frekk.
Han er ikke den eneste, det finnes veldig mange slike, og ikke bare bilselgere.
det finnes endel som burde lære seg litt om hvordan kjøp og salg foregår, litt salgstaktikk eller markedsføring.
Kan nevne en fyr som skal selge en computer, en eldre modell som ingen andre enn jeg gidder å kjøpe (noe sære greier som jeg allerede har fra før av).
Den har stått annonsert mange ganger i vinter, og prisen har gått ned hver gang, og nå uten telefonnummer.
Han gidder ikke å lese emailene jeg sender han, jeg skriver bare at jeg kjøper den, og at han må sende den.
Jeg vil ha kontonummeret pengene skal overføres til og han må ha adressen den skal sendes til.
Alt dette MÅ foregå skriftlig.

finnes så mange lure folk.
Men vi er alle forskjellige, skal jeg selge noe så foretrekker jeg email, og bare det om jeg kunne velge.
Ingenting er vel bedre enn å unngå telefonsamtaler på tidspunkt som ikke passer,
man kommuniserer via email akkurat når det måtte passe, og som en bonus blir det ingen missforståelser rundt noe.
Må også nevne et MB-kjøp som gikk i vasken pga tastaurvegring for 2-3 år siden. En 7-8 år gammel S-modell Lorinser, husker ikke prisen lenger, men relativt dyrt var det. Selgeren var en privatperson i trøndelag et sted,
og ingen respons på mine 2 email i det hele tatt. Dette var en spesiell bil riktignok, men allikevel.