Jaja. Ble kortvarig glede detta her. En uke etter at den kom på veien rasa diffen. Det som var kjedelig var at den rasa da jeg gira ned i 2. før en sving for å gasse på ut igjen. Det sa bare PANG!!! rakadakadak......
Hadde vært litt kulere om den rasa mens jeg børna
Da jeg pelte av lokket ramla det ut tannhjulbiter. Detta lå igjen på bunnen:

Her er litt av det jeg pelte ut. Er noe mere som ligger i klem inni der, klare ikke å vri yoken mer enn 90grader for hånd.
Skal opp i garasjen og inspisere skaden i dag.

Var litt engstelig for at girkassa hadde blitt ødelagt også, siden det var så smye slækk i den utgående akselen. Men etter å ha prata med både Rats og ATS i Fetsund viste det seg at at det skal være litt slækk i den, så kassa har nok klart seg.
Den skranter litt, men håper den holder ut sesongen.
Kassa slurer mellom 2. og 3gir, lager skranglelyd mellom hvert girskift og turtallet synker ikke når jeg setter den i overdrive.
Både Rats og ATS kan overhale og forsterke kassa, men kan ikke gi noen garanti på den med effekten jeg har i motoren.
De mener at TH700r4 kasse og 400hk er dødfødt.
Men nå har jeg grom converter og mellomaksel til 700kassa, så jeg er ikke så gira på å bytte til noe annet. Er jævlig digg med overdrive og lockup.
Kommer til å kjøpe en TCI TH700r4 kasse fra Summit så fort jeg har fått skrapt sammen litt penger. Det blir billigere og garanti har jeg ikke uansett
Så over til litt hyggeligere ting:
Etter å ha fått hjelp av rokkern til å justere tenninga skikkelig gikk bilen som ei kule. Har også ny converter med 2500rpm stall.
Litt masete når man skal parkere og småkjøre rundt i byen, men faen så fett når man jeg gasser på
Fant ut at dynamoen min er en onewire dynamo, så jeg fikk fjerna 3 ledninger som lå over innsuget.
Slangene til varmeapparatet er lagt opp på nytt. Fant en 90graders fitting i båtavdelinga på Biltema, så jeg kunne legge opp slangene mellom toppdekselet og dynamoen. Vakuumslangen til fordeleren er klamra til boltene til spaceren under gasseren.
Nå er det ingen slanger eller ledninger som henger og slenger på motoren. Ble ganske cleant.

Ny Salvesen Specialties servopumpebrakett. Mye cleanere og bedre enn den gamle. Skrudd fast med buttonhead umbrakoskruer i rustfritt fra LazyBoys.

Den nye gass og tvcable braketten på plass med ny custom Salvesen Specialties gasswire.

Kjøpte en ny original gasswire, men den var altfor lang og strømpa knakk da jeg prøvde å få den på plass.
Lagde en ny en av en gammal Nokon BMX bremsestrømpe. Det er rett og slett en plaststrømpe med aluledd utapå.

Headersa fikk seg et strøk med 1000graders lakk før jeg la på Biltema eksoswrap.

Sånn ble det. Biltema wrapen ble tight og fin. Stinker noe helt jævlig når det blir skikkelig varmt. Er nok pga både malinga og wrapen.
Håper det gir seg etterhvert.
Her er også Moroso Wire loomsa jeg kjøpte. Syns det ble sinnsykt rotete, så jeg har nye Taylor wire looms jeg skal montere.

Kjøpte nye BF dekk på Pony Parts. Var ganske dyrt, men framdekka varer litt lenger enn bakdekka, så da kan man påkoste seg litt fete dekk foran.

Cowl panseret mitt er ikke ferdig, så jeg fikk bruk for backup panseret jeg kjøpte i fjor.
Det er er ganske rustent og fælt, knaser når jeg åpner og lukker det, men det får duge inntil det andre er ferdig.
Ble i hvertfall sinnsykt fett med svart panser.

Nye speil på plass. Ser ikke en dritt i dem, men det ser sinnsykt fett ut. Har ikke giddi å gjøre noe med de gamle hulla. Tror jeg bare lar de være.

Også et lite stemningsbilde fra Skranglestuk motorvognforenings juge og mekkekveld fra sist søndag.
Rokkern kom og hjalp til med litt tenningsjustering og oppstart på Mads H sin 67 C10.