AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 01. Mai 2026 19:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 03. Mar 2013 18:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har søkt litt rundt her enående jeg skal importere en bil fra USA. har funnet meg bil, men har heller lyst og bruke penger på noen som kan ordne med handel og importen for meg. Finnes jo en del slike firmaer.. ser jo det er noen med dårlig erfaring og noen med gode.
Ellers er det en del eldre tråder rundt dette.

Hvem har god og dårlig erfaring.
Min største bekymring, er vel å øverføre penger til et firma jeg ikke kjenner og håpe jeg får det jeg har betalt for.
Allerhelst, ønsker jeg et firma jeg har en god kontrakt med, som tar seg av jobben og importen, og jeg betaler bilen når jeg henter den.

Hva finnes av seriøse og useriøse?

har et par gromme i nissan som ingen bryr seg om her
67 Mustang Shelby stylet. - vurderer og selge til fordel for nytt leketøy.
88 Fiero

håper på ny bil å leke med til sommeren.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Mar 2013 18:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vist du har funnet bilen i usa, og vet 100% sikkert at det er den du skal kjøpe, altså ikke skal ha den besiktiget, er det ganske greit å fikse resten selv.
Både henting og import papirene.

Jeg har hjelpt 10-20 stykker her inn, med hvordan dem skal gå fram og hvem som kan levere ok fraktpris.

Jeg tar aldri noe for å sette folk i kontakt med fraktselskap osv.

Har også et 10 talls folk borte i forskjellige deler av USA som innspiserer biler, men dem tar seg betalt.

Ellers har jeg hørt mye bra om http://www.usakonsulenten.com/index.php ... ksjon.html

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Mar 2013 19:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

har vert inne på og dra over selv, men litt usikker på hvor mye jobb dette blir. har bare erfaring med import fra Europa.
noe som begymrer meg, er om bilen i usa og selger er seriøse og ikke noe tull.
Derfor vurderte jeg å bruke noen som kan dette.

Har snakket kjapt med usa konsulenten. virket som han kunne dette.. etter hva jeg har klart og se, er det kun 2 negative erfaringer jeg kan finne... og ikke sikkert disse er så farlige for min del.. alle blir kanskje ikke 100% fornøyd.
Så vi får se.. koster jo en del tror jeg å få noen til å ordne dette også.. ikke fått eksakt pris ennå..
men kunne tenke meg et par alternativer og litt sjekk på erfaringene før jeg ga nøkkelen til bankboxen til en ukjent.

88 Fiero

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Mar 2013 19:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

stemmer det ligger nok noen få saker om folk som er missfornøyd og det trur jeg nok du vil finne på alle som driver.

USA er sinnsykt strengt med nettsvindel, så det skal utrolig mye til for at man blir svindlet, men du kan bli skikkelig lurt på hva stand bilen er i.

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 03. Mar 2013 20:43 
Avlogget
Get going
Get going

Hvis du vil betale for tjenesten så kan jeg anbefale usakonsulenten, har bare posetivt å si om han. Veldig hyggelig kar. Det viktigste tror jeg er at du får vite hvilken tilstand bilen er i. Sjansen for at du skal bli svindlet er relativt liten. Jeg tror uansett hvilket firma du bruker, så må du uansett overføre penger direkte til selger i usa. Får du noen til å se på bilen og ordner frakt selv, kan du sikkert spare noen kroner.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Mar 2013 01:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

USA Konsulenten hjalp meg. Kan trygt anbefales. Veldig ryddig og greit opplegg.

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Mar 2013 08:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Du får jo ingen garanti om bilen er bra om du bruker USA konsulenten.
Så vidt jeg vet,så gir han null garanti om det.
Om du ikke stoler på selgeren,så kan du få ett firma,som er uhildet,til å se på bilen,dette koster ca $300,- disse firmaene finner du på nettet.
Om du bruker USA konsulenten,eller andre til å overføre pengene dine,så har du ikke noe mere garanti for om varen er bra,eller for den saks skyld,kommer.
Dette er bare det disse firmaene vil at du skal tro.
Om du er i tvil om hvordan du overførere pengene,så gå i banken din,og de vil hjelpe deg.
Jeg opplever at selgerne i USA,er mere seriøse enn mange her i Norge.og også de som formidler visse tjenester,er etter mitt syn mere seriøse i USA enn her.
Du kan også ta kontakt med meg på pm,så skal jeg forklare deg/hjelpe deg, helt gratis om du vil.
Hvorfor skal jeg ta 8-10000,- for å overføre pengene dine?
Er jo stort sett det disse firmaene gjør for deg.

29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.

Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 00:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Her er du nok en smule på villspor.
Det er forsåvidt riktig at du ikke får noen garanti på bilen av USA Konsulenten. Om du skulle få noen garanti hos en eller annen selger i USA så tviler jeg sterkt på om den er verdt papiret den er skrevet på om du oppdager feil når du får bilen. Skulle gjerne sett den selgeren som gir deg pengene tilbake og betaler returfrakten, garanti eller ikke.

Det å få et uhildet firma til å sjekke bilen er en god ide, men du vil fortsatt ikke få noen garanti hvis man er opptatt av det.
Som sagt, om man skulle få garanti på bilen tror jeg den vil vise seg å være verdiløs om du oppdager feil når du står med nøkkelen i hånda. Jeg vil også anta at man skal kikke hardt og lenge for å finne en norsk 45-50 år gammel bil med garanti.

Du gir uttrykk for at firmaer som USA Konsulenten tar 8-10k for å overføre penger for deg og at de ikke gjør stort mer. Dette er ikke riktig. Jeg kan kun uttale meg om USA Konsulenten(Brian Daum) som jeg har personlig erfaring med + en kamerat som også brukte han. Det Brian IKKE gjør er å overføre penger for deg slik du hevder. Dette ordnet jeg selv i banken min. Han sørget derimot for besiktigelse av bilen inkl kontroll av VIN(stjålet/salvage title/clean title), opphenting og lagring, transport til kaien, booking av båt, forsikring fra bilen ble hentet hos selger, samt å påse at alle papirer i forbindelse med eksport/import var i orden. Brian holdt meg løpende orientert underveis både på email og telefon og sendte en haug med bilder av bilen.
Når bilen kom til Norge fikk jeg en veldig grei "bruksanvisning" av Brian angående hvordan jeg skulle gå fram og i hvilken rekkefølge jeg skulle gjøre ting. Dette var til god hjelp siden jeg aldri hadde gjort dette før.
Alle papirer som var nødvendig for å momse/fortolle/registrere bilen hadde Brian sendt meg og alt gikk på skinner.

Jeg syns det er dårlig gjort av deg å spre usannheter om et firma du tydeligvis aldri har brukt og derfor ikke har erfaring med. Du burde la være å kommentere ting du åpenbart ikke har peiling på.

59 Coronet skrev:
Om du ikke stoler på selgeren,så kan du få ett firma,som er uhildet,til å se på bilen,dette koster ca $300,- disse firmaene finner du på nettet.
Om du bruker USA konsulenten,eller andre til å overføre pengene dine,så har du ikke noe mere garanti for om varen er bra,eller for den saks skyld,kommer.
Om du er i tvil om hvordan du overførere pengene,så gå i banken din,og de vil hjelpe deg.
Jeg opplever at selgerne i USA,er mere seriøse enn mange her i Norge.og også de som formidler visse tjenester,er etter mitt syn mere seriøse i USA enn her.
Du kan også ta kontakt med meg på pm,så skal jeg forklare deg/hjelpe deg, helt gratis om du vil.

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 08:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er jo akkurat dette jeg skriver,du får ingen garanti fordi om du bruker disse firmaene til å hjelpe deg ifra Norge.
Og finne en til å gå over bilen i USA,de finner du jo selv på nettet,trenger vel ikke andre til dette?
Opphenting av bil,og frakten over,da ringer du til Heidi på Motorships,og hun hjelper deg med alt dette.inklusive alt av papirer.
Hun ordener alt dette,og dette er ikke dyrt heller.
Du kan faktisk bare betale for bilen,og Motorships ordner resten.Og i høst da jeg tok inn en Impala med de,da betalte jeg under 10000,- pluss landfrakt for dette.
Når bilen kommer hit,så er det jo bare å gå på tollbua og betale momsen,hente bilen,få dokumentasjon ifra Amcar,fikse det som må fikses,og vise den.trenger vel ikke mye "bruksanvisning" for dette?
Men det er jo opp til hver enkelt,bruk dine penger på hva du vil for meg,jeg bare sier det sånn som jeg ser det.Og du KAN spare penger på det viset.
Erfaringer med Usakonsulenten har jeg,men det er ikke det jeg tar opp her,jeg tar dette på generelt grunnlag,ikke kun om Usakonsulenten.
Jeg har vært på villspor i hele mitt liv,gudskjelov for det.

Karmann skrev:
Her er du nok en smule på villspor.
Det er forsåvidt riktig at du ikke får noen garanti på bilen av USA Konsulenten. Om du skulle få noen garanti hos en eller annen selger i USA så tviler jeg sterkt på om den er verdt papiret den er skrevet på om du oppdager feil når du får bilen. Skulle gjerne sett den selgeren som gir deg pengene tilbake og betaler returfrakten, garanti eller ikke.

Det å få et uhildet firma til å sjekke bilen er en god ide, men du vil fortsatt ikke få noen garanti hvis man er opptatt av det.
Som sagt, om man skulle få garanti på bilen tror jeg den vil vise seg å være verdiløs om du oppdager feil når du står med nøkkelen i hånda. Jeg vil også anta at man skal kikke hardt og lenge for å finne en norsk 45-50 år gammel bil med garanti.

Du gir uttrykk for at firmaer som USA Konsulenten tar 8-10k for å overføre penger for deg og at de ikke gjør stort mer. Dette er ikke riktig. Jeg kan kun uttale meg om USA Konsulenten(Brian Daum) som jeg har personlig erfaring med + en kamerat som også brukte han. Det Brian IKKE gjør er å overføre penger for deg slik du hevder. Dette ordnet jeg selv i banken min. Han sørget derimot for besiktigelse av bilen inkl kontroll av VIN(stjålet/salvage title/clean title), opphenting og lagring, transport til kaien, booking av båt, forsikring fra bilen ble hentet hos selger, samt å påse at alle papirer i forbindelse med eksport/import var i orden. Brian holdt meg løpende orientert underveis både på email og telefon og sendte en haug med bilder av bilen.
Når bilen kom til Norge fikk jeg en veldig grei "bruksanvisning" av Brian angående hvordan jeg skulle gå fram og i hvilken rekkefølge jeg skulle gjøre ting. Dette var til god hjelp siden jeg aldri hadde gjort dette før.
Alle papirer som var nødvendig for å momse/fortolle/registrere bilen hadde Brian sendt meg og alt gikk på skinner.

Jeg syns det er dårlig gjort av deg å spre usannheter om et firma du tydeligvis aldri har brukt og derfor ikke har erfaring med. Du burde la være å kommentere ting du åpenbart ikke har peiling på.

59 Coronet skrev:

29 Chevrolet roadster picup
69 Mustang Fastback
68 Corvette Conv. godkjent med presse.

Den som går sine egne veier,trenger ikke kart.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mar 2013 09:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kan ikke være mere enig en hva jeg er med 59 Coronet

Ikke noe negativt fra min side til Usa konsulenten, jeg har jo faktisk anbefalt han. men hvorfor i alle dager bruke noen som tar betalt når flere her inne kan hjelpe deg helt gratis.

Nå er heller ikke motorship gratis, dem vidreselger frakt. gå rett til dem som eier båtene. wilhemsen osv.
Da er det enda billigere, men man må ofte jobbe litt på engelsk.

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 01:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Usa konsulenten blir det definitevt ikke. Hadde en bil på gang. Men usa konsulenten oppførte seg så useriøst, at selger bare ristet på hodet og sa at slike folg var han ikke intereseet i å handle med. Ble forbauset, men bekreftet dette. Og ble sjokkert selv av hvor useriøst de oppfører seg.

Jeg kommer ikke til å bruke disse likevel. Så da er letingen i gang igjen etter andre med litt bedre foretnings oppførsel.

Noen flere forslag der ute?

88 Fiero

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 07:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Oi det var leit å høre. hvordan Useriøs var dem?

Bare gi lyd her inne når du finner bil, kan fort være noen som har folk dem kjenner i område der bilen står

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 08:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Det ble nemvnt at bilen så grusom ut... Og dette ble ikke engang skjult ovenfor selgeren... Selgeren gadd ikke selge bil til noen som var så løs munna også hadde de ikke sett bilen engang.
For bin del er det ikke så farlig om de ikke liker denne type bil, men er vel litt mere profesjonelt å være diskre ovenfor selger rundt dette.

88 Fiero

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 09:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

59 Coronet skrev:
Er jo akkurat dette jeg skriver,du får ingen garanti fordi om du bruker disse firmaene til å hjelpe deg ifra Norge.
Og finne en til å gå over bilen i USA,de finner du jo selv på nettet,trenger vel ikke andre til dette?
Opphenting av bil,og frakten over,da ringer du til Heidi på Motorships,og hun hjelper deg med alt dette.inklusive alt av papirer.
Du kan faktisk bare betale for bilen,og Motorships ordner resten.Og i høst da jeg tok inn en Impala med de,da betalte jeg under 10000,- pluss landfrakt for dette.
Når bilen kommer hit,så er det jo bare å gå på tollbua og betale momsen,hente bilen,få dokumentasjon ifra Amcar,fikse det som må fikses,og vise den.trenger vel ikke mye "bruksanvisning" for dette?
Men det er jo opp til hver enkelt,bruk dine penger på hva du vil for meg,jeg bare sier det sånn som jeg ser det.Og du KAN spare penger på det viset.
Erfaringer med Usakonsulenten har jeg,men det er ikke det jeg tar opp her,jeg tar dette på generelt grunnlag,ikke kun om Usakonsulenten.

Motorchips, ordner de betalingen med kunde? Er avhengig av å bruke noen som kan ordne selve handelen, så jeg er garantert å få bilen jeg betaler for hjem. Vil ikke bare overføre, og håpe på det beste.

Isåfall har du noe kontakt info til de?

88 Fiero

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 18:01 
Avlogget
Get going
Get going

femtilapp skrev:
59 Coronet skrev:

Motorchips, ordner de betalingen med kunde? Er avhengig av å bruke noen som kan ordne selve handelen, så jeg er garantert å få bilen jeg betaler for hjem. Vil ikke bare overføre, og håpe på det beste.

Isåfall har du noe kontakt info til de?

Motorships ordner ikke med selve salget, men med transport fra selger til Drammen. Jeg brukte usakonsulenten, men måtte uansett overføre penger direkte til selger. Så det du egentlig betaler for er kontakten med selger. Du må selv kontakte motorships når bilen kommer til Drammen og ordne papirer der. For usakonsulenten bruker også motorships.
Du kan jo evnt bruke paypal. Når jeg skal hente bil neste gang, kommer jeg til ordne dette selv.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet