Er jo akkurat dette jeg skriver,du får ingen garanti fordi om du bruker disse firmaene til å hjelpe deg ifra Norge.
Og finne en til å gå over bilen i USA,de finner du jo selv på nettet,trenger vel ikke andre til dette?
Opphenting av bil,og frakten over,da ringer du til Heidi på Motorships,og hun hjelper deg med alt dette.inklusive alt av papirer.
Hun ordener alt dette,og dette er ikke dyrt heller.
Du kan faktisk bare betale for bilen,og Motorships ordner resten.Og i høst da jeg tok inn en Impala med de,da betalte jeg under 10000,- pluss landfrakt for dette.
Når bilen kommer hit,så er det jo bare å gå på tollbua og betale momsen,hente bilen,få dokumentasjon ifra Amcar,fikse det som må fikses,og vise den.trenger vel ikke mye "bruksanvisning" for dette?
Men det er jo opp til hver enkelt,bruk dine penger på hva du vil for meg,jeg bare sier det sånn som jeg ser det.Og du KAN spare penger på det viset.
Erfaringer med Usakonsulenten har jeg,men det er ikke det jeg tar opp her,jeg tar dette på generelt grunnlag,ikke kun om Usakonsulenten.
Jeg har vært på villspor i hele mitt liv,gudskjelov for det.
Karmann skrev:
Her er du nok en smule på villspor.
Det er forsåvidt riktig at du ikke får noen garanti på bilen av USA Konsulenten. Om du skulle få noen garanti hos en eller annen selger i USA så tviler jeg sterkt på om den er verdt papiret den er skrevet på om du oppdager feil når du får bilen. Skulle gjerne sett den selgeren som gir deg pengene tilbake og betaler returfrakten, garanti eller ikke.
Det å få et uhildet firma til å sjekke bilen er en god ide, men du vil fortsatt ikke få noen garanti hvis man er opptatt av det.
Som sagt, om man skulle få garanti på bilen tror jeg den vil vise seg å være verdiløs om du oppdager feil når du står med nøkkelen i hånda. Jeg vil også anta at man skal kikke hardt og lenge for å finne en norsk 45-50 år gammel bil med garanti.
Du gir uttrykk for at firmaer som USA Konsulenten tar 8-10k for å overføre penger for deg og at de ikke gjør stort mer. Dette er ikke riktig. Jeg kan kun uttale meg om USA Konsulenten(Brian Daum) som jeg har personlig erfaring med + en kamerat som også brukte han. Det Brian IKKE gjør er å overføre penger for deg slik du hevder. Dette ordnet jeg selv i banken min. Han sørget derimot for besiktigelse av bilen inkl kontroll av VIN(stjålet/salvage title/clean title), opphenting og lagring, transport til kaien, booking av båt, forsikring fra bilen ble hentet hos selger, samt å påse at alle papirer i forbindelse med eksport/import var i orden. Brian holdt meg løpende orientert underveis både på email og telefon og sendte en haug med bilder av bilen.
Når bilen kom til Norge fikk jeg en veldig grei "bruksanvisning" av Brian angående hvordan jeg skulle gå fram og i hvilken rekkefølge jeg skulle gjøre ting. Dette var til god hjelp siden jeg aldri hadde gjort dette før.
Alle papirer som var nødvendig for å momse/fortolle/registrere bilen hadde Brian sendt meg og alt gikk på skinner.
Jeg syns det er dårlig gjort av deg å spre usannheter om et firma du tydeligvis aldri har brukt og derfor ikke har erfaring med. Du burde la være å kommentere ting du åpenbart ikke har peiling på.
59 Coronet skrev:
Du får jo ingen garanti om bilen er bra om du bruker USA konsulenten.
Så vidt jeg vet,så gir han null garanti om det.
Om du ikke stoler på selgeren,så kan du få ett firma,som er uhildet,til å se på bilen,dette koster ca $300,- disse firmaene finner du på nettet.
Om du bruker USA konsulenten,eller andre til å overføre pengene dine,så har du ikke noe mere garanti for om varen er bra,eller for den saks skyld,kommer.
Dette er bare det disse firmaene vil at du skal tro.
Om du er i tvil om hvordan du overførere pengene,så gå i banken din,og de vil hjelpe deg.
Jeg opplever at selgerne i USA,er mere seriøse enn mange her i Norge.og også de som formidler visse tjenester,er etter mitt syn mere seriøse i USA enn her.
Du kan også ta kontakt med meg på pm,så skal jeg forklare deg/hjelpe deg, helt gratis om du vil.
Hvorfor skal jeg ta 8-10000,- for å overføre pengene dine?
Er jo stort sett det disse firmaene gjør for deg.