AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 20:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 04. Jan 2013 03:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Takk takk, ja blir veldig fornøyd jeg :)

Det jeg har igjen utvendig nå, er å sette på forskjermene, resten av fronten dvs grill å støtfanger, lykter. Legge på panseret. Bøye litt på den ene hengsla til bagasjeluka å sette på den.. Det er fort gjort på en liten kveld med lyst :)

Under så har jeg igjen å montere mellomaksel som tar ti min.. Venter også på en gummi slange som skal være mellom bensintanken og påfyllingsrøret. Eksos røra har jeg ca 60 % av, må kjøpe inn litt å konstruere litt der. Kose jobb på bukken en kveld :)
Kr ruller inn midt i januar igjen så da blir det litt action :)

Så venter jeg spent på felgene som skal ankomme i løpet av en måneds tid. 20 inch Coys C5 flat black.. Så må bestille dekk så fort jeg får råd å, samt hjulmuttere. DET er jeg spent på :)

- SÅ en EU kontroll etter en forstillings kontroll. Det kan jeg ikke tru annet enn at går igjennom nesten blankt..
Må nok litt lavere bakken etter kontroll, er redd det blir seende ut som en monster truck ellers...


Så det gjenstår ikke så mye, men har vært sjuk hele jula, i tillegg til noen prøve turer på byen for å ta knekken på bakteriene, med varierende resultater.... Hehe. Men nå er det nytt år å nye muligheter som døm sier, så nå skjer det saker i løpet av noen uker :)

Å VÅREN NERMER SEG HVER ENESTE DAG!! HOHOI :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 16. Jan 2013 16:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Har fått montert litt mer i det siste. Eneste som mangler utvendig på karosseri nå er bagasjeluka. Fikk panseret til å passe sånn ca etter litt knoting :)
Også bestilt dekk i dag. 245/35 & 285/30-20 så det er litt av noen lefser. Venter spent på felgene som skulle komme jan/februar, så de er vel rett rundt hjørnet.

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 17. Jan 2013 22:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 10. Jan 2010 13:31
Innlegg: 55
Bosted: Aremark
Blir bra! Bare å se fram mot sommern nå ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 17. Jan 2013 22:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
1966 Impala SS skrev:
Blir bra! Bare å se fram mot sommern nå ;)



Hehe takk :) ÅÅja! Håper på knallvær i påska :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 18. Jan 2013 20:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Noen som har bytta bolter til karosseri festene bak ved hjulhusa før foresten ? noen tips? eller er det bare rett fram, og skjære en firkant inni hjulhuset så man kommer til å får ut muttern som sitter der ? den går bærre rundt.. begge sider.

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2013 16:39 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Vært i sarp i dag å kjøpt bremsekraftforsterker :) Så da blir det powerbrakes :) Må kjøpe en ventil av noe slag fordi jeg har tromler bak og skiver foran. Det så jeg de hadde på sarp. motor for ca 500. Tips å erfaringer tas i mot med takk ;)

Bilde

Fikk også kjøpt plåten under fangern foran. 1 stk.. Så mangler en, håpe jeg får tak på det :)

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 22. Jan 2013 00:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
robinlintho skrev:
Vært i sarp i dag å kjøpt bremsekraftforsterker :) Så da blir det powerbrakes :) Må kjøpe en ventil av noe slag fordi jeg har tromler bak og skiver foran. Det så jeg de hadde på sarp. motor for ca 500. Tips å erfaringer tas i mot med takk ;)

Bilde



Lært meg noe nytt i kveld å :) Fordelings ventil er jo den klumpen som røra går inn i fra hovedsylindern, og som fordeler ut bremsevæska videre.. Den som er lengst ned i bildet.. DET burde jeg kanskje ha skjønt før nå.. Men da er det greit, for da fant jeg hvertfall ut hva jeg trenger og hvilken type :) PV-4 er min merka, PV-2 er det jeg skal ha. For Skive/trommel. Av merke CCP.

Tenkte jeg måtte sette på en slags justerbar ventil på røret som går bak til hjula jeg hehe..
Det hadde jeg vel finne ut hadde jeg prata med de på sarp motor ang. den ventilen jeg spurte om men..

:)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tir 22. Jan 2013 23:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Fått på plass bremsekraft forsterkern og sveisa/ordna de to karosseri festene som gikk rundt bak i kveld :)

Har også fått mail om felgene jeg venter på de kommer i slutten av februar... OOOOooo det er kjedelig å vente ...

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 23. Jan 2013 00:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle si at en bremsekraftforsterker var fin, men nå må jeg si det.
Faen, den var fin 8)

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 23. Jan 2013 00:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Haha :P Takk :D Ble litt bling faktor brått nå..

ILLE spent på å få testa det der da, lurer på åssen pedalen føles under kjøring nå :) Er ganske mye jeg er spent på under kjøring egentlig hehehe... Har jo ikke fått test kjørt kjerra enda.. Merker hvis noe ramler av vel :lol:

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 23. Jan 2013 08:47 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Litt fler bilder fra garasje shooten min i dag. ER virkelig ræva på å ta bilde av ting man driver med... Blir med bilder fra alle vinkler rett før jeg stikke himm :P

Er på leting etter deksel/plåt bit som skal være under støtfanger foran hvis noen vet om :) Jeg har et, trur det er venstre jeg mangler..
Bilde

Bilde

Mangler å rette bagasje hengsel så går luka på :)
Bilde

Tilpassa setet litt etter den opphøyde tunnelen
Bilde

Bremsekraft forsterkern igjen...
Bilde

Bilde

Noen som har noe peil på om det har noe å si hvor jeg henter vakuum til bremsene og girkassa ? (th350). Om den ene eller andre helst skal på gasser eller innsug eller spiller det ingen rolle ? Den koblingen jeg har skrudd inn i gassern var bare for å teste gjengene, må få tak i en til slange.. Blir en Sarp. Motor shopping runde til uka. Blakke seg helt, høhø..
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 23. Jan 2013 23:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Fikk dekka i dag da :) 2stk 245/35-20 og dissa skal bak.. Fader å store a! Hehe
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 24. Jan 2013 02:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Må nesten komme på besøk snart for å glo litt, Robin!
Blir jo knall detta :) (Selv om jeg ikke liker størrelsen på felgene du skal ha :lol: )

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2013 18:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Takk Tonje :) Ja blir litt neger stuk på felga kanskje men haha. Jeg trur det blir bra :mrgreen:

Når jeg får litt bedre råd, å tar meg tid, så skal prøve å få tak i 4 greie stål felger, som det er deksel i midten på, sånn crom sak. Å fått bredda døm :)

9-10" breie bak og 8 eller noe foran. :) Svarte :) Se etterhvert, trur det hadde passa bra det å :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2013 04:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 06. Nov 2009 19:36
Innlegg: 326
Høres bedre ut! :D

_________________
Bilde

1981 Buick Electra Stageway/Armbruster airportlimo - Chevy 350 / th350
1990 Chevrolet Suburban 2500 - 6,2 diesel / th400


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support