Hei,
Jeg har endelig funnet tilbake og sett rundt på prosjektene og showene deres, mye fint å se på. Jeg beklager til dere som sendte meg PM'er om besøk hit, jeg er flau at jeg ikke fikk gitt svar. Det har vært no'n Norges tur på meg og familien min innimellom, nesten hver sommer, og jeg har stifta god kontakt med PontChief - hilsa på han t.o.m. i et bryllup ifjor! Veldig veldig hyggelig. Jeg og kona er nå foreldre til tre barn - alle gutter - på hhv 10, 8 og 4. Det var en stund altfor lite tid og penger til å drive med Amcar hobby'en. Vi kjørte '67 Satellite cabben, men '65 Sat prosjektet bare satt og samla støv.....
MEN så gikk jo økonomien i vasken og kona fant ut at hun kunne tjene mye mer enn meg HVIS jeg kunne vennligst være hjemme med barna (og bilene

!!). Vi hadde allrede tenkt en stund på en sånn arrengement og det tilbudet takket jeg JA til. Det har gått veldig bra. Vi ble enige på forhånd om en "hobby budsjett" som jeg råder over uhemmet. Det gir henne litt sjelefred, og gir meg kontroll og nok råd til å holde på stort sett som før. Hun gjør det heldigvis svært bra og vi har råd til bilene.
Da satte jeg igang pånytt med '65 Satellite'n. Pella den helt fra hverandre, sendte skroget til oppretting, rust og lakk. Motor'n ble sendt ut og. Jeg tok for meg å pusse opp alle detaljene i kjeller'n hjemme. Alt kom tilbake og jeg fikk den akkurat såvidt i kjørbar stand ifjor. Brukte hele vinter'n på å pusse chrome og stainless trim, rette opp grillen, gjøre ferdig dashen, monterte teppe, interiør, seter, embalasje, osv. Ble 95% ferdig nå i sommer... herlig følelse - det tok seks år til sammen.
Den har en 361, komp økt til 9.3 med Ponitac stempler, og "større' cam some tåler både the factory 2bbl Carter som jeg kjører med nå, eller en 4bbl Carter AVS som jeg har liggende på lur. Factory Options inkluderer klima anlegg, el.vinduer, tinted glass, bumper guards, dash klokke, vinyltak - t.o.m. bilbelter var optional i den tia. Alt funker som nytt, bare klima anlegget venter å bli satt istand. Jeg la til swaybars fremme og bak innkjøpt fra FirmFeel, og oppgradrte til to-krets bremser. De originale 5x14 stål felgene og dekka ble bytta ut med 6.5x14 toms Ford stål felger pluss Bridgestone T/A's med the white letters vendt innover.
'67 Satellite cab'en derimot har vært problemfri i alle sine år, herlig bil den og - med factory 383 ratt automat. Men jeg trengte å stoppe noen drypp ifra TorqueFlite girkassa. Da jeg åpna'n fant jeg to ødelagte pump-mount flanges, som forårsakte lekken. @##$&%. Da måtte det bli en ny 727 kasse. Fant en '70 modell, og nå i høst fant jeg et verksted å stole på. Det tok en uke, den ble nettopp ferdig. Fin og tight, valvebody'n er litt annerledes, den downshifter på partial throttle og gir raskere og mer aggressiv respons, syntes jeg da. Sikkert at min gamle converter var slitt og.
Takk, ønsker dere alle en god vinter, med nok garasje plass til prosjekter!
Her er en bråta med før og etter bilder av '65en. "Bertha" heter hun, etter hun originale eieren som jeg fant frem til utenfor Los Angeles, CA.

Takk, ønsker dere alle en god vinter, med nok garasje plass til prosjekter!