AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 03. Jul 2026 21:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 11:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

67SATisfaction skrev:
Bilder fra min favorite Mopar skroter!

Ha en god morgen.
- Erlend

:shock: steike mye fint der ja , du e en liten heldig gris du som kan gå der å vasse i disse gosakene , må si at e er litt misundlig på deg der
god sommer te du og dine å

Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 12:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fikk PM din ja... :wink:

Så tror vi får holde kontakten...
Så må nok denna spare litt å reise på tur snart... 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 14:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei Oldsmobjorn, StRemy og Bead-lock!

Kom nettopp paa jobben men kun'ke motstaa fristelsen aa sjekke traaden. Joda, jeg er spesiellt glad i aaa vandre paa skrot-jakt, om det er deler til bilene mine, eller bare paa skatte-jakt.

Kikk paa "Skogsvrak" traaden i Bilde-forumet for aa se paa andre bilder jeg postet. Skal poste flere bilder dit etterhvert.
- Erlend.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 14:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Flotte bilder. 8)

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2007 14:48 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

tenk å spille paintball der a' 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 31. Aug 2007 22:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Hei
Jeg traff bror din i dag. :)

Var utenfor en butikk og da han så jeg kjørte amcar (57 Oldsmobile), så tok han kontakt.

Og etterhvert skjønte jeg at det måtte være din bror.

Så jeg skal innom å besøke han en dag. 8)

Veldig trivelig kar forresten.

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 07. Sep 2007 10:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

blir dårlig jeg av og se på sånne bilder..... :(

sukk.....

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 16. Sep 2007 08:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei Pontchief, :D

Saa toeft da gitt. Verden blir plutselig mye mindre. Tenk at bror til en Saerping in New York moeter en online kompiss i Broennoeysund? Ja, han Erik nevnte dere prata om dine Polen-besoek. Du maa tilgi oss at vi er begge lidenskapelige Mopar fans. Jo, brorsan er beste-kameraten min ... naar vi ikke sloss, LOL. Han er forresten gode venner med Roger Berge, hvis du kjenner han.

Hei rallyruth, har kikket en del paa den flotte Camaro'n din.
Paa den positive siden, kansjke noen av disse ligger bare i dvale og venter paa et nytt og bedre liv sammen med en Norsk AmCar entusiast? Snakk om Camaro - ikke ofte jeg kommer i naerkontakt med de siden jeg er Mopar menneske, men jeg legger ved bilder av en '69 Camaro som laa i garasjen etter eieren doede. Eieren var far til ei venninne av min hustru. Hun ringte oss og lurte om vi kunne hjelpe henne rydde den ut av garasjen. Bulka og gjoennom-hoela med rust under, med kvitteringer, windowsticker, protect-o-plate, osv. Det var bare til aa ta den sa hun. Vanlig 'Sport Coupe' med masse options: 350 4port /255hk(het den TurboFire?), console automat girkasse, 2.56 bakaksel, servo skive bremser, A/C, el.vinduer, bakrute defroster, instrument pakke paa consolen, blaa vinyl tak, blaa lakk, blaa interioer. Jeg fant den et godt hjem hos en kamerat som fikk'n for $1,000. Ikke hver dag noe saannt skjer, her ser du Subaru'n vaar i innkjoersla ca. 2 timer etter telefonen ringte!:lol:

BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
BildeBilde
Bilde

Naa angrer jeg noe forferdelig at jeg ikke tok den hjem selv - deler er jo saaaaa billige i forhold til Mopars, og saa lett aa restaurere med tilgang paa alle repro delene. :roll: Jeg faar noeye meg med at hustruen ville ha skilt seg fra meg, og jeg vil heller ha henne.
- Erlend.

P.S. Bilen ved siden av som jeg ogsaa fant et godt hjem til er en '60 Thunderbird m/soltak. Bare 2% av produksjonen var levert med den option'en hvis jeg husker riktig. BildeBilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 20. Sep 2007 22:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Sitat:
Saa toeft da gitt. Verden blir plutselig mye mindre. Tenk at bror til en Saerping in New York moeter en online kompiss i Broennoeysund? Ja, han Erik nevnte dere prata om dine Polen-besoek. Du maa tilgi oss at vi er begge lidenskapelige Mopar fans. Jo, brorsan er beste-kameraten min ... naar vi ikke sloss, LOL. Han er forresten gode venner med Roger Berge, hvis du kjenner han.

Hei :D

Joda, Roger Berge kjenner jeg godt, han har vært med i Amcar klubben i mange år.
Har vært mye farting i det siste, men jeg skal ta meg en tur til bror din i nærmeste framtid, så han får høre litt V8'er lyd.8)

Er kun meg som kjører gammel Amcar, hverdag her i Brønnøysund.

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 19:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei,
Jeg har endelig funnet tilbake og sett rundt på prosjektene og showene deres, mye fint å se på. Jeg beklager til dere som sendte meg PM'er om besøk hit, jeg er flau at jeg ikke fikk gitt svar. Det har vært no'n Norges tur på meg og familien min innimellom, nesten hver sommer, og jeg har stifta god kontakt med PontChief - hilsa på han t.o.m. i et bryllup ifjor! Veldig veldig hyggelig. Jeg og kona er nå foreldre til tre barn - alle gutter - på hhv 10, 8 og 4. Det var en stund altfor lite tid og penger til å drive med Amcar hobby'en. Vi kjørte '67 Satellite cabben, men '65 Sat prosjektet bare satt og samla støv.....

MEN så gikk jo økonomien i vasken og kona fant ut at hun kunne tjene mye mer enn meg HVIS jeg kunne vennligst være hjemme med barna (og bilene :D !!). Vi hadde allrede tenkt en stund på en sånn arrengement og det tilbudet takket jeg JA til. Det har gått veldig bra. Vi ble enige på forhånd om en "hobby budsjett" som jeg råder over uhemmet. Det gir henne litt sjelefred, og gir meg kontroll og nok råd til å holde på stort sett som før. Hun gjør det heldigvis svært bra og vi har råd til bilene.

Da satte jeg igang pånytt med '65 Satellite'n. Pella den helt fra hverandre, sendte skroget til oppretting, rust og lakk. Motor'n ble sendt ut og. Jeg tok for meg å pusse opp alle detaljene i kjeller'n hjemme. Alt kom tilbake og jeg fikk den akkurat såvidt i kjørbar stand ifjor. Brukte hele vinter'n på å pusse chrome og stainless trim, rette opp grillen, gjøre ferdig dashen, monterte teppe, interiør, seter, embalasje, osv. Ble 95% ferdig nå i sommer... herlig følelse - det tok seks år til sammen.

Den har en 361, komp økt til 9.3 med Ponitac stempler, og "større' cam some tåler både the factory 2bbl Carter som jeg kjører med nå, eller en 4bbl Carter AVS som jeg har liggende på lur. Factory Options inkluderer klima anlegg, el.vinduer, tinted glass, bumper guards, dash klokke, vinyltak - t.o.m. bilbelter var optional i den tia. Alt funker som nytt, bare klima anlegget venter å bli satt istand. Jeg la til swaybars fremme og bak innkjøpt fra FirmFeel, og oppgradrte til to-krets bremser. De originale 5x14 stål felgene og dekka ble bytta ut med 6.5x14 toms Ford stål felger pluss Bridgestone T/A's med the white letters vendt innover.

'67 Satellite cab'en derimot har vært problemfri i alle sine år, herlig bil den og - med factory 383 ratt automat. Men jeg trengte å stoppe noen drypp ifra TorqueFlite girkassa. Da jeg åpna'n fant jeg to ødelagte pump-mount flanges, som forårsakte lekken. @##$&%. Da måtte det bli en ny 727 kasse. Fant en '70 modell, og nå i høst fant jeg et verksted å stole på. Det tok en uke, den ble nettopp ferdig. Fin og tight, valvebody'n er litt annerledes, den downshifter på partial throttle og gir raskere og mer aggressiv respons, syntes jeg da. Sikkert at min gamle converter var slitt og.

Takk, ønsker dere alle en god vinter, med nok garasje plass til prosjekter!

Her er en bråta med før og etter bilder av '65en. "Bertha" heter hun, etter hun originale eieren som jeg fant frem til utenfor Los Angeles, CA.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Takk, ønsker dere alle en god vinter, med nok garasje plass til prosjekter!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 19:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Unnskyld - det skal selvfølgelig stå 'Pontiac' stempler.. :oops: LOL.

Sist men ikke minst - her er et bra bilde av '67en. Den fikk jammen meg en helt uventa pokal i kategorien "Top Ten by Popular Choice" på en show ifjor.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 19:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Meget flott. hvor handler du deler til din Satellite ?
Holder på med Gtx 1970 å ikke så lett å finne deler

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 20:11 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hei grogei - Hmm... ja -
Jeg jakter ofte på http://www.moparts.com, og kjøper på eBay. Her på http://www.forbbodiesonly.com/moparforu ... arketplace har de deler til salgs også.

Her er adr til deler som er til salgs på Moparts.com: http://board.moparts.org/ubbthreads/sho ... w=1#UNREAD

Det jeg finner hos skroterne er mest deler som kan flyttes over mellom flere aårsmodeller; oppheng, aksler, motor - alt det "heavy" greiene.

'70 GTX er unik og ikke mange av de. Det vet du sikkert. Ikke lett å finne de "one year only" delene. Særlig grillen er uhyggelig dyr.

- Erlend

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 20:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk takk. der var flere sider å leite igjenom :-)

Ja ikke så kjempe lett å finne deler, men har heldigvis bra grill. værste var det lille stål stykke rundt den nedre grillen, der var det mye rust. men av og til dukker det opp noen flotte deler på Ebay (men der er prisen ofte litt dyrere en ellers)

Du er heldig som finner deler oss huggeren :-) men regner med at du også har kjøpt mye nytt, så nytt å strøkent ut det motor rommet =D>

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Nov 2013 21:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Satellite'n ble flott Erlend ,bedre enn ny 8)

Bilde
97 Lincoln Tx

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support