Har kommet såvidt i gang i dag med kabinettet..

Lagde en "innvendig" ramme først i 12x12mm firkantjern.. Jeg er ikke så dreven på å sveise så jeg klarer å få det tett og uten at det slår seg i vildens sky med kun 1 mm plater... Den ble faktisk ganske rett å fin ramma, ikke langt unna 90 grader alle hjørnene heller:)
Det blir 1 meter breit å 75cm x 75cm høyde dybde, utvendig.
Mye å sveise! Kunne lagd ramma i større dim og brukt noe sixaflex og skrudd på platene.. Men er moro å sveise og konstuere litt



Her er den gamle motoren i motorbukken jeg lagde... DeLuxe modell motorbukk med kasse midt på ryggen der for å legga skruer å diverse....


Den gir etter såvidt det er på plata der.. Men det holder hehe.

Lånte sandblåsningsboks her om dagen, og blåste eksos manifoildene og panser hengslene.
Eksosen så ut til å bli veldig bra, lag med den lakken fra gasolin

Panserhengsel, som ny hehe..

Og fikk på innsug, vannpumpe + litt småtteri..

Jeg glemte at jeg hadde kjøpt en 1/4 gallon med bakaksel olje, søstra mi titta på kanna etter at jeg hadde bedt ho fylle på en gallon olje, + en 1/4... "Er ikke denna olja til girkasser eller no" sa ho når ho så noen drev å greier på kanna..
Så den olja måtte vi pent tappe av igjen hhe.. Men men

Så nå er det ikke mye igjen før jeg kan starte. Har skreve huskeliste 5 ganger tror jeg for å huske alt. Kan like så godt skrive det her å:
- Stramme converter mot flexplata, de er bare skrudd litt til.
- Ha på litt olje på kassa, siden jeg bytta filter.. 3 Liter? Tømte ikke convertern.. Men nå må jeg ha litt mer olje, til røra fram og oljekjøleren. Får prøve å peile å se litt når motoren går..
- Sette på fordeler og gasser.
- Bensin slange opp til gasser.
- Reim
- FYLLE BENSIN hehe 20 liter eller noe..
- Sette på fronten pga radiator og batteri. 2 skruer ned i ramma bare så det er lettvint

- Sette i termostat og koble opp kjøleslanger.
Da tror jeg det skal være i boks
