AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 13:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 102 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 20:26 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Etter eierhistorikken på bilen har den ikke hatt noen eiere Moldeområdet.
Har stort sett gått på østlandet og i Ørsta.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 20:42 
Avlogget
Get going
Get going

Ble tøff denne :)

Dette er nok ikke Moldebilen, det var en '67 :).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Mar 2012 02:19 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Skjer litt forskjellig her også.

Det he vore full gass siste vekene me bilane mine og andre sine.
Helde også på å innrede garasja, so har mykje på gang.

Måtte sette opp fordelaren til en kompis so var uheldig etter ei "overhaling". Litt spesiell patent, en Chrysler Electronic fordelar som er banka ned i en Caddy 500cid.
Han har også montert en Mighty Demon forgasser, som vi plagest med.
Den går fint på tomgang og har fin gassrespons. Men på veien so er det berre hosting.
Har justert butterflyene og tomgangsblandingen så det skal være greit.
Har også sjekket fueltilførselen og den ser grei ut, kammerene har også fint nivå.
Regner kanskje med at det er kome noke drit inn i gassaren som tetta dysene. So skal prøve å åpne den opp.
Vist noken har tips so blir dei mottatt med takk.

Bjynde å sjå fram til sommaren no, blir mykje kjøring fram og tilbake mellom garasjene til alle + mine egne prosjekt.

Har Gjort litt med Corvetta til broderen.
Røska vekk 20kg med AC og EGR drit, som berre var i veien og laga kvalme.

Plukka ned
Bilde
Etterpå
Bilde

Monterte Performer EPS innsug og en Edelbrock 1405 + litt småtteri rundt om.
Motoren var helt orginal tidligare, rauk svart og brukte nåke sinnsjukt med GoGoJuice....
Virka so vi fikk en del meir moment over heile registeret, samt at forbruket gikk ned et par liter på mila + at gassresponsen vart helt rå.
Synes også at motorrommet ser en del ryddigare ut no.

Holder på med Camaroen også litt dagane.
Har bla. plukka ned bakfjørene, skal skifte dei fremste foringane i fjørene. Men det var so klart et par klips til festa som var rusta og knakk. Litt rart, er ikkje so månge år sida eg hadde dei ned sist.
So venta i spenning på dela ifrå Ricks Camaros.

I mellomtida har eg i dag holdt på med forgassarbytte og ventiljustering. Fikk også bytta pluggane etter litt leiting etter verktøy som passa.
Fikk so vidt begynt å lage til en fuel line til gassaren, men eg mangla et par fittings for å få det slik eg vil ha det.
Men har no fått prøvt litt iallfall.

Fjørene ligger klar for nye foringer.
Bilde

Motorrommet, slete etter fleire år med hardt bruk. Skal få seg en shine.
Bilde

Mangla litt fittings for å få fuel linen til på en beire måte.
Bilde

Chevella står attmedog venta på nye sete og startmotor.
Bilde

Seta til Chevella er på vei frå Summit, tok båtfrakt med JetCarrier. Teke si tid, venta 5 veke på dei no.
Der kjeme en nye MSD fordelar attmed seta som skal i Camaroen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Mar 2012 22:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Har gjort litt forskjellig siste dagane.
Ikkje so masse av det man ser igjen, men greit å få det gjort.

Venter fremdeles på fittings til fuel-linen, satsa på dei kjeme i morgå.

Bestemte meg for å koble opp relè til lysa, håper eg får litt meir guffe på lampettane.

Laga til sikringsboks til lysa.
Bilde

Har også montert fjernstyrt hovedstrømbryter.
Bilde

Relè og sikringsboks komt på plass.
Bilde

Fekk omsider stolane og resten frå JetCarrier i dag. Stolane skal i Chevella, fordelaren i Camaroen.
Bilde

Har lakkert en del braketter og innerskjermane, men kameraet konka ut so fikk ikkje ta bilde.

Noken som veit ka proffane som fjerna "bensindampboksa" i motorrommet gjer? Skal røret som kjeme frå tanken pluggest? Eller skal det brukest til lufting?
Orginalt går det et rør frå bensintanken med "avkok" av bensinen, innpå en beholdar. Og en slange frå beholdaren inn på forgassaren.
Boksa har stått i motorrommet men har ikkje vore i bruk på sikkert 25 år.
Var vel en del av EGR systemet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Mar 2012 22:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Blir bra dette!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Mar 2012 22:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

sigheri skrev:
Blir bra dette!

Skeptisk :P

Hadde egentli lyst å plukke ned meir å få pussa opp heile motorrommet, men eg kom i gang for seint.
Reiser på jobb over helga, og blir vekk til 18. Mai :roll:
Og da er vi allerede langt inni sesongen, gidde ikkje å ha en bil i 1000 bita i sommar.

So det blir gjort berre sånn no i denne omgang, men det er iallfall beire en det var 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2012 00:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Har fått gjort litt siden sist gang.

Ble ferdig under panseret, ble litt bedre en det var. Har også nå i ettertid fått bytta radiator og varmeapp slanger.
Lysa ble mye bedre etter jeg la opp relè, men de får jeg vel ikke testa ordentlig før til høsten :P
Bilde

Bilen ble helt annerledes å kjøre med Edelbrock gasser og MSD fordeler, slipper å jukke med gassen for å rive løst.
Forbruket har også gått ned en god del, etter jeg har justert litt frem og tilbake med tenningen.

Bakstillinga er også kommet på igjen med Polyforinger og ny diffolje.

Siste par dagene har jeg bytta hjullager fremme, og bytta bremsevæske på hele systemet.
Fikk også endelig til tankmåleren, en krets bak instrumentpanelet som var svidd. Så nå kan jeg kjøre uten å ha med jerrykanne.

Varma bremseskivene og heiv ytterringene til lagera i fryseren for å gjøre det enklere.
Bilde

Har også fått laget meg trapp i garasjen, så nå er det klart til å fylle loftet med deler og utstyr :P
Bilde
Bilde

Nå i helga var jeg og en kompis til Oppdal på Dragweekend, vil anbefale folk å reise dit til neste år.
Meget bra arrangement.

For vår del begynte det litt trått, Mercen vi slepte bilhenger med kasta ut 2 dyser ved Vågå.
Men det er greit å være på tur når man har med seg reservebil :P

Venter på NAF
Bilde

Over Dovre med Darten.
Bilde

Nedjustering av Caltracs etter endt dag :)
Bilde

Tok en del bilder på Oppdal, kan gjerne legge de ut på forumet om noen ønsker det.
Der var en del gromt yankee-stål 8)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2012 11:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Korleis du merka det på tankmålaren, var den heilt død eller hoppa vilt? Skifta sending unit i min f-body nylig og det vart rett visning på maks, men bere tull vidare nedover med hopping..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2012 15:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

I bilen min så lå den ca kl3 på instrumentet i bilen. Det var målekretsen som går bak til tanken som var gåen med meg. Instrumentet fikk da uendelig motstand og gikk da langt over max nivå. Du kan måle tankuniten din ved å koble et multimeter på kabelen som går fra tanken. Du må måle motstanden den gir ut, den skal gi ca 90ohm ved full tank, og 0ohm ved tom tank. Siden den hopper av og til ville jeg målt den mens den kødder om du kan. Om motstanden du får på multimeteret da også varierer, så er sikkert tankuniten dårlig. Selv om den er ny. Etter det jeg har lest på amerikanske forum, så er det ikke alle måleunitene som er like bra. Du kan like godt ha fått en som er jalla. Ellers så må uniten ha god jording for å virke som den skal. Om ikke dette virker så kan det være lurt å sjekke kablingen. Det er en multiplugg på venstre side I bagasjerommet som kan ha dårlig kontakt, også under dasjen kan det være dårlig.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2012 13:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Lest de om dårlig kvalitet ja, og det var ein i frå classic industries. Målte den før eg satt den inn og det såg greitt ut, men når eg har byta på nyare chevy så har arma hatt motstand i seg sann at dei ikkje vil reagere sann på skvulping. Jording er jalla, skal sjekke den.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 23. Jun 2012 21:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Legg gjerne ut bilder fra Oppdal, ja! :D var der selv, lørdagen, mye gromt å se :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2012 18:29 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Etter en sommer der det endelig ble en del treff så har jeg så vidt begynt å skru litt igjen. Har insett at været ikke blir noe bedre fremmover.

Chevella fant jeg ut at den ikke var brukende til noe som helst, da den var alt for lav.
Og her på Sunnmøre som vi har kjerreveier og ferger rundt hver sving, så bestemte jeg meg for å løfte den litt fra jorda.
Første gang jeg har kjøpt "hevesett" til en bil, men jeg angrer foreløbig ikke :P

Etter å ha lest en del på forum, og snakket med flere som har kjørt med disse. Så falt valget på QA1 Coilovere til Chevella, da har jeg muligheten til å justere den litt opp og ned etter ønske.
Bak kjøpte jeg 1" senkefjærer som ble montert. Skal etter hvert også få dempere bak jeg kan justere stivheten på.

"Hevesettet" som skal på
Bilde

Klar å plukke ut fjæra.
Bilde

Komt ut.
Bilde

Sånn ble det med coiloverene ferdig montert. Minimalt med maskinering som måtte til. Montert på en ettermiddag.
Bilde

Har ikke bilde av hvordan bilen ble, men den er en del høyere som også var målet. Selv om den var tøffere før, når den lå helt på asfalten. Men det er nå en bil som går an å bruke, uten å pisse i buksa hver gang man ser en småstein i veien.
Den er også god å kjøre med disse coiloverene, kjøpte den typen der man kan justere rebound og dette virker bra.
Er bilen for svampete så er det bare å legge seg under å skru noen knepp på demperene.

Er det flere her på forumet som har erfaringer med disse?

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 102 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support