AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 17:12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 00:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Sånn, da var dei viktigeste plassene på bilen sveist hittil, sveiste i en bit nede ved ene hjulbuen og sveist igjen antennehullet bak oppe, reiste på biltema i dag og handla meg eksosdeler + overganger,så nå fremmover blir det vell eksosbygging,starta opp bilen her om dagen og putta på en lyddemper eg hadde liggendes,,heilt normal en..all lyden forsvant nesten:S så kjøpte bare en lyd demper i dag,bør holde godt nok :oops: har også handla noe asfaltmatter som skal i gulvet/girtunell osv før gulvteppe og interiør blir satt i. kjøpte meg grisepresse og fett i dag,tenkte å gå over alle kulene i forstillinga å skvise litt fett inni.

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 20:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jau, då var eksosanlegget sveist i hop frem til bakaksel...så har eg lurt litt på om eg skal gå under bakaksling med eksosrøra eg har liggendes med buer/bender på på første bilde...eller om eg skal lage meg noen som går over... forslag? er ganske trangt over bakaksling,men skal gå med 2" rør med rette vinkler trur eg.. så lenge ikkje bakaksling vil slå oppi i dumper og slikt.. kanskje det er bedre å la røra gå under aksling...hummm..
Skrudde ned frontrøret til slutt slik eg fekk sveisa tett og monterte på, fyrte opp motoren, og fikk AKKURAT (hittil) den lyden eg såg for meg og ville ha :) så er fornøgd med biltema eksosen ja..litt 2" og litt 3" rør og en potte funker.. så får se hvordan det blir med resten av røra om lyden vil bli slik den er eller om den vil gå ned i mørkere tone enn det den er nå ;) hadde tenkt å ha to utblås bak så blir litt sveiseknoting og vinkling fremmover nå trur eg....:/

Filma ett par dårlige lydklipp..bedre lyd i virklighet men en liten illustrasjon...hører litt fiselyd enda men det var pga eg ikkje fikk det heilt tett når eg monterte på frontrøret igjen,,skal kjøpe nye bolter og få stramma orntlig,var slitte dei som sto på.
http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 310410.mp4
http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 310411.mp4

Bilde
Bilde
Bilde

Det var heilt forferdlig drit å sveise denne foringhaken her på pass, stygg sveis :P men den henger bra.
Bilde

Ellers fikk eg eksosen greit oppunder uten å ta borti noke..

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 01. Aug 2012 23:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Eksosanlegg er noke drit å jobbe med,og få tett ikkje minst..lekker ut framme med manifoil der frontrøret er festa med 3 bolter...knota med å prøve å få det tett i dag men lakk enda...så her skal eg dryle på med eksoskitt/pasta ellernoke... dette skal eg hive på på utgangene ved utblås på lyddemper også.. slike fliselyder liker eg ikkje..men men vertfall fått opp litt meir rør i dag... skal sveise til noen nye fester i morgen, røret på høgre siden kom litt langt ned så lurte på å kappe vekk svingen og ta ett beint rør der heller..... ellers gikk eg for å ha røra ut på siden bak, prøvde først på venstre side med 5" rør..men det blei litt voldsomt og såg teit ut på siden.... så tok røra på sia heller...ellers hadde eg planer om å sveise på 3" og ha røra stikkende ut rett bakover men men..går ann å forandre på i ettertid... ang lyden er eg greit fornøgd..snerrelyd og smelling når eg gasser opp på turtall og slepper..hehe.. så det får duge inntil videre...

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Her er røret makert med rød streker eg tenkte å modifisere litt...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 03. Aug 2012 15:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Siden det har vert så dårlig vær i dag lot eg vær å begynde å sveise å styre på videre med eksosanlegget,men veit kordan eg skal ha det nå,fått fylt opp gassflaska igjen også..:S ellers i dag begynte eg å isolere litt gulvet med silent coat matter...dyre greier så kjøpte bare 2 pakker med totalt 12 ark.... så det får vell holde midlertidig...bagasjeromdelen tar eg til slutt.

Bilde
Bilde

Og asfalt matter,på hjulhus og litt her og der
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Aug 2012 22:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jess da var eksosanlegget ferdig, venter på en o-ring tettning som skal på heilt framme med frontrørmanifoil.. så da er det bare å finne wiskyflaska og reise på garasjefest og feire litt :^o :oops:

Bilde

tvinna litt eksosbandasje her siden røra er litt nerme tanken..selv om eg ikkje har kjent varme der enda...

Bilde
Bilde

Sveisa på en avstivningsbrakett for å holde røret til høyre med flexirør på plass..funka som bare det..

Bilde
Bilde

alle eksosringfestene blei forsterka med streng vist dette skulle ryke så slepper det å gå i bakken..
Bilde
Bilde
Bilde

Ellers har eg fått grunna sveiseplassene og tektylert over og resten under bilen sånn ca..det meste....

god helg!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Aug 2012 19:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Har photoshoppa litt i paint , lurer på å gå for ett slikt utseende når eg kjem so langt, trur det kan bli kult med svarte felger også. har vert veldig usikker på fargevalg i det siste... har alltid hatt svarte biler og er litt smålei av det... :lol:

ka trur dykk? 8)

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Aug 2012 21:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

sånn ett lite testklipp igjen..filma med mobil denne gangen..litt bedre lyd enn kamera.. egentlig fornøyd.. ellers fått på plass noen lister i dag og lurte på å hive i gulvteppet

http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 22_743.mp4

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Aug 2012 23:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

ja da var gulvteppene og orginale dempemattene komt i... :S skulle fått vaska dei men får ta det igjen...fikk vertfall støvsugd litt.
alt av listeverk skal eg lakke opp igjen, fra gråblå til litt lyseblå ellernoke.. limt ett par knekte plastbiter i dag og...

Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2012 00:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Moro å følge med på denna tråden her :shock:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2012 22:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Gjort litt i dag og,vert å kjøpt motorolje,bakakslingolje og div fjas... fant ut at eg skulle pusse ned dekslene og listene i bilen..og lakke dei...*kremt* det blei kanskje litt lyst og fluoriserende...plastoverflata som var orginalt var heilt pulverisert, fant en lakk som var veldig lik orginalen,,,kanskje eg heller burde bare brukt den skjølv om fargen ikkje er så fresh....men men går alltids ann å lakke igjen.... skal vertfall få vaska dørtrekkene og dashbordet etter hvert..
:oops: :roll:
Bilde
Bilde
Bilde

ellers fått bytta oljefilter og hivd i motorolje,og fylt opp med servoolje,montert vanntemp og nå funker den men har ikkje peiling på ka talla betyr..er jo amrikanske grader..:S men ser ut som termostaten funker vertfall... ligger på 180-210 og litt opp og så går den ned igjen osv..så det virker greit...står en F på tempometeret vertfall... veit ikkje kor masse det blir norske grader men.... ellers har motoren fått stått på tomgang en god stund å fått olje gjennom systemet...

Bilde

Bytta kjølevatten igjen og fått ut meir rustvann, flusha litt gjennom radiator og litt oppi vannpumpa..

Bilde
Bilde
Bilde

Lagt opp noen kabler til cdspiller også så vidt...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2012 22:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Den er ihvertfall blå! hehehe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 07. Aug 2012 22:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Tøft prosjekt og morro tråd å følge :wink:

1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2012 15:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

F = fahrenheit. Google har mange snedige funksjoner. Hvis du skriver 210 f =? C (du spør hvor mye 210 fahrenheit er i celsius) i søkefeltet finner du ut at dette er 98.8 grader c.

Dette kan du gjøre med alt mulig av teite og ulogiske amerikanske måleenheter :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2012 19:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja fant en slik gradeoversetter i går via google, i følge dei så lura eg litt på om det vise litt for masse på instrumentet.. regner med termostaten er på max 95grader før den løser ut...hummm.. men veit ikkje heilt eg kor mangen grader termostaten opner på,på disse motorene. for 100grader er vell kokepunktet ikkje sant? men lurte litt på å berre montere opp en 10-15" vifte på framside av radiatoren også og koble termostat på en vannslange...så har eg litt ekstra kjøling sia eg er litt usikker.. gidder ikkje å fjerne orginale vifta ,den blåser godt den :lol:

Jaja gjort litt smått hittil før dritregnet kom.. lagt opp strømkabel bak og fram til motorrommet og stripsa den midlertidig fast..
Bilde

Fant ut eg skulle sjå på brytaren på førerstol,fant ut koffor det var dårlig kontakt,vert en plastbit som var knekt av slik at koblingsboksen ikkje låg heilt inntil bryterene, så da opna eg opp og såg,limte fast klipsa og limte fast boksen til bryterdekselet så no er det kontakt, her var det teipa fra før..men den er vekk no.

Bilde

Testa funksonene rett på batteri,funka nå ja..

Bilde

Satte i nye pimpmobile gullbelagte skruer

Bilde

Og satte like greit setet i bilen,skrudde fast og stillte det inn for min form. så begynte det å regne så gikk inn for dagen.

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 08. Aug 2012 19:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Thermostat er på 195f / 91 C i en Oldsmobile 79 motor hvertfall. Kokepunktet er over 100 grader på kjølesystemet siden det er under trykk. Ville tippe 110 grader med rent vann. Har du glykol på øker kokepunktet ytterligere. Ville ikke vært bekymret i ditt tilfelle.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support