Trekker litt ut før jeg begynner å strekke el. anlegget.
Er endel "pirk" jeg ville ordne først:
-Diverse jordingspunkter over hele bilen er klargjort.
-Jordingskabler mellom motor - karosseri, mellom karosseri og ramme, og mellom motor og ramme er på plass.
-Har lenge vært klar over at hele gearkassedekselet måtte fjernes ved oljebytte på gearkassa. Dette ville selvsagt blitt utrolig tungvint, i og med at det blir så mye mikk bak midtkonsollen. Ville derfor lage et hull med et deksel over, slik at oljeskiftet kan skje rimelig greit.
Klipte ut av en rustfri, børstet plate, lagde en gummiforing bak, og festet den med rustfire plateskruer.

-Har lenge hatt liggende en justerbar giver for el.kjøleviftene. For å montere denne måtte jeg demontere absolutt alt jeg har laget i forbindelse med grill og radiator. Nå er det endelig gjort, og enheten er på plass.

Forberedelsene til el.anlegget kan vel kalles "summen av alle gode råd"

For slik blir det når jeg lytter til alle som sier at jeg bør ha relé for – veldig mye.
Det høres vel ut som jeg gjør narr av folk som har gitt meg sine råd i beste mening, men det er ikke tilfelle. Bildet i seg selv er jo bevis på det motsatte: Jeg følger alle rådene: Om rele for fjern- og nærlys, for drivstoffpumpe, for varmeapparat (2 stk pga 2 hastigheter), for vindusviskere (2 stk pga GM’s spesielle løsning på rattstamme-bryteren) Og for å snu strømmen fra revers sperre bryteren på gearstanga. Sikringene under er for hovedstrømmen inn på hvert relé. I tillegg kommer relé for hornet, som er inkludert i el. anlegget, og rele for kjøleviftene, men det sitter fremme på radiatoren. Hovedsikringsboksen kommer til å bli festet på det ledige området til venstre på aluminiumsplaten, og den blir skjult bak midtkonsollet. Det vil bli en ekstra vegg foran aluminiumsplaten. Dette gjør selvsagt at passasjeren får litt mindre beinplass, men det får bare bli som det blir. Den beinplassen var forresten ganske rikelig fra før.

Plass for regnr bak, inkludert diodelys er på plass!

Fjernet pinnen som stod fremover på sidespeilene. Synes de ble mye penere uten.

Låste headers boltene med låsetråd. Disse boltene har en lei tendens til å løsne. Dessuten er låsetråd retro, racing og tøft!