AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 10:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Takker for svar, henter bilen til uka. Så da blir det og begynne på den, selv om den er ganske riktig allerde så må jeg gjøre den til min.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 18:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Det viktigste syns jeg er at de fyller hjulhuset , spessielt utover , orginalt ser jo helt tragisk ut.

Her er min Malibu , org og med 8" 15 tomms hjul bak med 255 bak.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Sånn er den i dag , også 8" 15 tomms hjul .

Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 22:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Ja, det er jo det viktigste.

Her er også en som ser passe bra ut, resten kan en ta med spacer..

http://www.chevelles.com/forums/showthr ... 450&page=2

Det er 295/65-15


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2012 23:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Mye finere med litt dekk bak på dissa Point Chief ! Der er vi enige, men syns nå du har plass til endel mer dekk baki der ?!?! Hehe :P

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 16:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
rokkern skrev:
Mye finere med litt dekk bak på dissa Point Chief ! Der er vi enige, men syns nå du har plass til endel mer dekk baki der ?!?! Hehe :P


Helt klart plass til mere hjul , men for min del skal det se bra ut ,men også fungere godt som bruksbil til daglig og for min del økonomi også, det var grunnen til at jeg solgte cragar S/S hjulene...

Nå ble Chevellen høyere enn fjærene var oppgitt til ,men de "setter" seg nok litt mere etterhvert..

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 19:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Bilen din er topp den jeg bare mobber litt :) kan være at de gamle fjæra allerede var synki litt og at det derfor ikke ble så mye forskjell som man sku tenkt seg. Fram med black & decker ;)
Gummiforinger kan jo også binde litt hvis de blir strammet til med bilen i været, greit med litt vekt på hjula ved tilstramming. Men alt detta veit jo du sikkert som har holdt på i noen år :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 20:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:03
Innlegg: 192
Bosted: Herøy (M&R)
Her er et bilde av min med 295/50-15 på 9,5” felg. Dem passa i grunnen perfekt oppi hjulhuset. Eneste eg merka var at vist eg drog på i en knappe sving, subba dekka i sidene hjulhusa.
Felgene mine var originalt 15x8”. Der vart sveist inn en 1,5” ring for å bygge bredda på felgen mer innover.


Vedlegg:
chevella3.jpg
chevella3.jpg [ 106.77 KiB | Vist 4902 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 02:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
:mrgreen: Morsomt å lese om folk som kjøper usa bil og ikke gidder å lese engelsk, tror man får kjøp "KW senkesett" og tror det finnes konkrete svar på om hva slags hjul han skal ha på chevellen sin,....

Den mørke rød her sitter det magnum felger på...
Panseret koster 7-8 tusen + lakkering ... :mrgreen:

Bilde

http://www.summitracing.com/parts/WLD-786B-15204/

Bilde

http://www.summitracing.com/parts/WLD-786P-512276/

Bilde

Du spør om dekk...

http://www.mickeythompsontires.com/

Her kan du se hva dekkene måler på en oppgitt felg, overall diameter og dekkside til dekkside på felg...

28x11,5x15 har 11.1 tomme totalbredde på 8 toms felg
28x12,5x15 har 12,6 tommers bredde på 10toms felg...

http://www.mickeythompsontires.com/stri ... m=ETStreet

Husk nå på at det hjelper null og nada med alle proturing delene folk handler unødvendig, om du skal kjøre Pro Street stuket... bilen er SKIIIIT å kjøre uansett... :^o

Alle de bilene du hensviser til har 4-5 toms framfelger og tynne frontrunners...
da er det 90/10 dempere som er tingen framme og skikkelige dempere bak/ coilovers...

Det ble solgt en sort 71 chevelle her fra Bamble forrige uke, denne chevellen hadde 4,5 toms framfelger med 26x7,5 M/T front runners, ble kjøpt 7 tommere og 215 dekk og bilen ble NY å kjøre...
jepp, det satt 582 CID på 800 hk i denna bilen... =D>

ingen slike amcarbiler bør man bestille bakfelger til uten å ha en felg og måle på...

Og man skal holde tunga rett i munn, for noen snakker om backspace fra dit dekk kanten er, andre helt ut til ytterst på felgen...

om bakakselen din ikke er sentrert, må du kappe pannhardstaget i 2 og sette inn litt gjenger og lage den som en strekkfisk så du kan justere lengden på det, så du kan få sentrert akselen...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 15:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Så sant så sant beadlock.. Glemte du "capslocken" ?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 15:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Panhardstag ? Er vel ikke det pnyere chevellene ?
Edelbrock og mange andre selger noen justerbare øvre armer til bakakslinga som man kan justere vinklinga på pinjongen og litt sideveis med hvis uhellet skulle være ute og ting ikke passer.

Er rimelig mye variasjoner fra bil til bil om hva det er plass til å ikke.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 23:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Ordner det selv, blir alumastar 2.0 15x10 med 5,5 bs bak. Forann er litt usikkert enda med alumastar der også.
Dekk: Mickey Thompson ET Street Radial 28x12,5-15

Tusen takk til rokkern for MYE hjelp og varm velkommen.

Med vennlig hilsen marius


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 23:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 24. Jun 2011 16:40
Innlegg: 208
Rokkern er god på det:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Mar 2012 23:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 23. Feb 2012 19:36
Innlegg: 23
Ja, hjulpet meg mye, alltid holdt på med et, mm og tommer. Dette er helt nytt for meg.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Mar 2012 05:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Bare hyggelig å hjelpe til der man kan, og takk for vennlige ord :)
Så lenge vi får se noen burnevideor snart !!!!!! :twisted:

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support