Biltema hadde ikke gjengefil for tommer eller gjengesnitt.
Fikk låne en gjengefil av motorsykkelfyr i garasjen og fikk friska opp gjengene så godt det går. Nå kan jeg skru mutteren av og på for hånd.
Ble ikke helt bra, men bedre kan det vel ikke bli, hvis jeg ikke kjøper nytt stag. Satser på at det holder. 2/3 av mutteren sitter på friske gjenger når det er stramma til:

Fikk nye slanger til hydroboosten fra Sarpsborg Motor her om dagen. Utrolig kjedelig ting å bruke penger på.
Ikke går bilen fortere og ikke ser det bedre ut. eller jo litt kanskje:

Prøvde meg på å sveise litt igjen. Sveisa igjen 3 hull som ikke skal brukes. Er til et varmeskjold som noen har mekka en gang i tida. Den tar borti headeren så den må bort. Får heller kjøre på med noe varmeisolerende greier på oljeslangene til kassa, bensinrøret og bremserøret når den tid kommer:

Ferdigmalt ramme på høyresida:

Caspar fikk sveisa sprekkene i ramma og tilpassa og sveisa på forsterkningsplata på ramma.
Plata er ment til biler med 4x4 og de har forskjellig forskjellig ramme fra de med bakhjulstrekk, så den passa jo ikke i det hele tatt. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke brukt 1250kr på en plate som ikke passa. Da kunne vi heller kåla litt mere og laga en sjæl. Han fikk den til å passe. Han kappa den til, skrudde den fast, varma opp og fikk den til å passe perfekt.
Så ble den sveisa fast i følge instruksjonene jeg fant på nettet.

Ferdig nedslipt og malt med Hagmans epoxygrunning. Fylte på med malig mellom sveisene og blåste det igjennom med trykkluft. Burde hverken sprekke igjen eller ruste nå:

Får håpe dere ikke er lei av se bilder av nye bolter, skiver og muttere for her kommer det flere
Jeg får ro i sjela når jeg vet at jeg har alt av bolter,skiver og muttere liggende klart i merka ziplockposer.
Nye 3/4" UNF låsemuttere til øvre og nedre bærearmer fra Caterpillar:

Nye bolter, muttere og skiver til crossmember, øvre bærearminnfesting og stabstag.
Mangler en stabstagbolt på bildet, fordi den hadde ramla under bordet:

Må krype til korset og bruke 12.9 umbrako mm bolter noen steder. Blir altfor dyrt å kjøpe nye grade 8 tommebolter til alt. Har over 80stk 12.9 umbrako mm bolter liggende, så det må bli litt man tager hva man haver for å spare penger. Dissa er til motorfestebrakettene:

Fikk storfint besøk av rokkern og den nye Fård pickupen hans. Her forsker vi på hva som lager rare lyder under bilen.
Jævlig kul bil selvom det er Ford:

Nå gjenstår det å male siste rest av ramma, bytte bærearmsforinger, male bærearmene og begynne å montere.
Har en stor bestilling inne hos Sarpsborg Motor. De hadde ikke alt på lager, så det er på vei over dammen.
Har bestilt body mount kit, stropper og anti squeak kit til bensintanken, pitmanarm, idlerarm, bremseskjold, calipperbolter, bumpstoppere til bærearmene og bremseslange bak.
Når det kommer har jeg alt som trengs for å få ferdig alt under bilen. Gleder meg til å montere forstillig